Jeg kan ikke skrive her, eller høre musik... | YouSee Community
Spørgsmål

Jeg kan ikke skrive her, eller høre musik...

Omdømme 7
Badge +3
Hej, det siges Yousee understøtter Google Chrome, men jeg kan ikke poste noget her, og logger jeg ind og vil prøve at høre musik i Mit Yousee, får jeg en fejl melding, men med Maxhton MX5 browser virker begge dele godt nok, andre der har de problemer?

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der går af og til kludder i Chrome, så skal man normalt bare slette midlertidige filer og evt. COOKIES før den kører igen.
Omdømme 7
Badge +3
Er det en PC med Windows 10, der bruges? Så prøv nedenstående.

Det kan være en tilføjelse til Chrome, der mangler, eller der mangler en indstilling der giver YouSee Musik adgang til en nødvendig funktion, eller Windows eller Chrome mangler nyeste opdatering. Kan se på skærmbilledet, at selv om der er brugt https, så står der bogstavet “i” forrest på adresselinien. Ved en sikker https-forbindelse skal der vises en hængelås (se Radiomandens skærmbillede).

Klik på i’et forrest i adresselinien, og derefter på indstillinger, og se om der her er noget, der skal/kan ændres, eller der er oplysning om at noget mangler.

Hjælper det ikke er der næppe andet at gøre end at slette browserdata eller geninstallere Chrome eller opdatere Windows hvis den ikke har nyeste opdatering. Man kan vælge kun at slette nogle browserdata, f.eks. kan man vælge at slette billeder og filer i cache, men ikke cookies (det forudsætter at det ikke er en cookie, der er skyld i fejlen).
Omdømme 7
Badge +3
Når Edge virker kan nogle årsager udelukkes. Det er stadig cookies og/eller andre gemte browserdata der er de hovedmistænkte.

Er Chrome geninstalleret? Blev den gamle installation afinstalleret først?

Hvis ikke, så prøv at afinstallere Chrome (via kontrolpanelet), genstarte PC'en, og derefter hente installationsfilen igen og kør installationen. Hent filen fra Googles officielle websted, ikke fra en af de andre, der tilbyder Google Chrome. Hent fra denne:

https://www.google.com/chrome/

Men nogle af indstillingerne overlever dette, så måske fjernes fejlen ikke. Man kan godt fjerne alle indstillingere, man så skal man rode med både systemfiler og registreringsdatabasen, hvilket kun er tilrådeligt hvis man er helt klar over hvad man foretager sig. Man kan i værste fald ende med at PC'en ikke kan starte og at det hele skal geninstalleres.

Det kan også prøves om det gør en forskel at starte YouSee Musik med denne:

https://musik.yousee.dk/login/

Det vil, hvis det virker, sandsynligvis samtidig åbne boksen til login på YouSee Musik.

Hvis intet af dette hjælper har jeg desværre ikke flere løsningsforslag. Måske kan en anden bruger hjælpe.
Omdømme 7
Badge +3
Men sig ikke jeg skal slette cookies, for det kan/vil jeg ikke. 🙂
Omdømme 7
Badge +3
Før havde jeg problemer med at se Forumet her, men det virker nu, men prøver jeg at svare på noget eller bare skrive noget virker det ikke, efter jeg klikker på "Besvar" står den bare og ''zummer'' men det skrevne bliver ikke postet, har prøvet at vente i ret lang tid...
Omdømme 7
Badge +3
Btw, Jeg ved at det måske kunne afhjælpes ved at slette cookies, men det kan jeg ikke gøre...
Omdømme 7
Badge +3
Men med MX5, er der også et problem, den logger ud efter at have hørt 1 musik nummer, hvis jeg vælger at høre et hel album, jeg kan godt bare høre 1 nummer...

Det er fordi jeg har lige købt nye højtalere og ville prøve at høre noget musik. 🙂
Omdømme 7
Badge +3
Jeg får denne fejl når jeg prøver at loade Musik appen/siden...

Omdømme 7
Badge +3
Hvordan nulstiller jeg Browseren uden at slette cookies? Jeg kan kun finde i menuen at slette dem...
Omdømme 7
Badge +3
Tak for hjælpen, men som sagt er jeg ikke meget for at slette de cookies, så må jeg leve med det som det er...
Omdømme 7
Badge +3
Hej, Ja jeg bruger PC med Window 10. Jeg får den 'I' forrest i adresse linien på en del sider ved brug at Google Chrome, hvor jeg på samme sider med MX5 er der et ''Lock'' men jeg kan ikke umiddelbart se, hvad jeg skal ændre i Chrome browseren, har nu fået den nyeste Version.
Omdømme 7
Badge +3
Ved at søge på Google findes en masse beskrivelser af årsager og løsninger. Det meste er p engelsk. Blandt de nemme løsningsforslag er bl.a. at slette cookies, da årsagen kan være at en gammel udløbet cookie er årsag til fejlen. Pas på: En del af de sider, der findes ved søgning i Google indeholder links til funktioner, der giver sig ud for at kunne reparere fejl. Men der er risiko for at man i stedet for får installeret malware hvis man ikke er på en side, der er fuld tillid til.

Ved at slette cookies sletter man de indstillinger, der er gemt i cookies, og har man lukket sider uden at logge ud skal man sandsynligvis logge ind med brugernavn og adgangskode igen.

Er det prøvet at slette de midlertidige internetfiler? Måske tror Chrome at en gammel gemt side er den gældende, og bruger den i stedet for at hente en opdateret side. Dette har flere gange været årsagen til oplevede mærkværdigheder ved YouSees websider.

Virker YouSee Musik i Microsofts Edge-browser?

Endelig kan Windows 10 måske have skylden. Flere brugere rapporterer at diverse opdateringer til Window 10 har givet forskellige slags problemer afhængig af den benyttede hardware og hvad der ellers er installeret på den pågældende PC.
Omdømme 7
Badge +3
Yousee musik virker godt nok med Edge Browser og der er lock på også, men jeg bruger aldrig den Browser ellers...

Btw, Lidt andet, jeg har en der skulle være en sikker webside, men med Edge og Chrome vises den 'I' som usikker side, men med Maxthon (MX5) er der lock på, mystisk! Men nu er jeg ikke så meget inde i det tekniske, kan være jeg tilsidst må prøve at slette cookies, selv om jeg må Logge ind på en del sider igen, jeg måske ikke lige husker adgangs koder til...
Omdømme 7
Badge +3
Tak for hjælpen MS-ERIK, jeg får stadig denne fejl meddelese med Google Chrome, jeg prøver lige senere om det andet du nævner virker...
Omdømme 7
Badge +3
""Når Edge virker kan nogle årsager udelukkes. Det er stadig cookies og/eller andre gemte browserdata der er de hovedmistænkte.""

Nu har jeg først slettet Google Chrome, Gen startet og hentet den igen, men stadig samme fejl, men jeg slettede ikke cookies eller browserdata, venter lidt med at gøre det af forskellige årsager... men mest fordi alle Log ind info også slettes...
Omdømme 7
Badge +7
Det kunne netop tyde på en nulstilling af browseren (midlertidige filer, Cookies m.v.) har selv værende for nogle problemer med browseren og det løste problemet.
Cookies er noget lort, siger selv nej til at klikke på husk at siden bruger Cookies, ja det gør den da, det har sider altid gjort, og det vil de altid gøre.
Omdømme 7
Badge +7
Har du nulstillet Browseren.?

Omdømme 7
Badge +7
Det skulle gerne se sådan ud. Cookies bør også slettes

Omdømme 7
Badge +7
Hvad er problemet med de Cookies.??
Siden jeg er begyndt at gå uden om Cookies så meget som det er muligt, er der kommet væsentligt mindre Spam.

Besvar