Svar

Importer playlister til yousee musik


Hej

Hvordan importere jeg al min musik fra andre tjenester som feks. Tidal og Spotify til Yousee musik?

Mvh

icon

Bedste svar af Anthony 18 November 2022, 12:53

Se original

21 Kommentarer

Omdømme 3
Hej Navoan

Velkommen til vores forum.

Det er ikke muligt på nuværende tidspunkt.

/Kevin

Findes der ikke en work around til det igennem lidt besværlige veje? Evt. hvis bare i har et link til nogen der har fundet en metode.

Det er pænt meget en deal breaker for mig, da jeg har kæmpe playlister og ikke gider bruge en halv dag på at overføre dem til YouSee Musik - og dermed kommer jeg nok aldrig rigtig til at bruge YouSee Musik, hvilket vil betyde at det ingen værdi har for mig som abonnent.

Ingen svar på dette spørgsmål vedr. en workaround..?
Er der kommet svar på denne tråd?
BUMP
Noget nyt her? Yousee musik er fuldstændig irrelevant så længe man ikke kan importere sin playliste fra andre tjenester...
Ja, det er noget af en bummer at man hverken kan eksportere eller importere playlister fra/til YouSee. Spørgsmålet var også oppe at vende i 2013 i følgende tråd: https://forum.yousee.dk/forumarkivet-50/import-playliste-hvordan-58898.

Det er noget af et vendor lock-in (https://da.wikipedia.org/wiki/Vendor_lock-in). Vi er flere der ønsker os import/eksport mulighed - sæt det på YouSee arbejdslisten, tak!

For at det skal kunne lade sig gøre skal der formentlig være en standard for identificering af musiknumre, men det er der vel? Og en import kan være mindre eller mere smart til at finde "tæt-nok" lignede numre, fx hvis det "samme" nummer ligger på et andet album.

Kan man eksportere/importere ved andre musiktjenester fx Spotify?

PS. En mere komplet liste over streaming musiktjenester kan formentlig ses på https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_on-demand_streaming_music_services
Har ikke prøvet noget endnu - skal selv til at flytte musik/spillelister fra et TDC abonnement i én selvbetjening til et Yousee mobilabonnement med musik i en anden selvbetjening. Jeg vil afprøve at "følge" eller abonnere" på mine egne spillelister og få dem over på dén måde... (jeg siger til hvis det lykkes).

Mht overførsel fra andre tjenester er jeg pas.
Jeg sidder i samme situation. Der er overhovedet ingen import-funktion, hvilket undrer mig gevaldigt, hvis man vil have flere over på tjenesten. Kunne den som minimum bare tage m3u eller andre filformater, så kunne man selv rode med en løsning! Jeg har heller ikke intentioner om at sidde flere dage og manuelt finde hver enkelt sang i Yousee Musik, fra mine Spotify-playlister.
Opfølgning vedr. min tidligere post om flytning af playlister internt på musik.yousee.dk imellem to selvbetjeninger; det gik fint. Først gøres de originale playlister offentlige (flueben i indstillinger). Hernæst er det lettest at kopiere listernes URL/link over i et midlertidigt dokument, logge på den nye selvbetjening, og kopiere URL/links ind i browserens adressefelt. Spillelisten åbnes og man kan så klikke "+" og tilføje listen i sin helhed til en ny spilleliste i den nye selvbetjening.
Opfølgning vedr. min tidligere post om flytning af playlister internt på musik.yousee.dk imellem to selvbetjeninger; det gik fint. Først gøres de originale playlister offentlige (flueben i indstillinger). Hernæst er det lettest at kopiere listernes URL/link over i et midlertidigt dokument, logge på den nye selvbetjening, og kopiere URL/links ind i browserens adressefelt. Spillelisten åbnes og man kan så klikke "+" og tilføje listen i sin helhed til en ny spilleliste i den nye selvbetjening.

Kan du forklare det anderledes? Forstår det ikke helt, men forstår, at du godt kan importere dem?
OK - forklaringen er nok lidt knudret :-)

Har Du en gammel selvbetjeningskonto og behov for at flytte til en ny - fx fordi du er flyttet til andre Yousee produkter eller lignende? Så kan du få dine playlister med fra din gamle selvbetjening.

For at gøre dette udnytter du, at du kan gøre dine spillelister offentlige. Det gør du på spillelisterne under din gamle selvbetjening.

Under din nye selvbetjening vil du så gerne tilføje din nu offentligt tilgængelige spilleliste fra din gamle selvbetjening. Det gør du på samme måde som du tilføjer enhver anden offentliggjort liste. Men for at kunne finde din gamle spilleliste er det lettest, hvis du kopierer din URL/link over og åbner den, når du er logget ind på din nye selvbetjening.

Se på min vejledning igen ovenfor for en trin-for-trin gennemgang af processen.
Der findes en app "Stamp" hvorfor får man kan expotere og importere hvorfor får i ikke understyttelse til den ?
Omdømme 7
Badge +9
Hej alle

Vi har fået lavet denne vejledning:
Hvordan overfører jeg min playliste til nyt YouSee Musik login?
Den vejledning hjælper jo desværre kun på Yousee-til-Yousee-overførsler og løser derfor ikke problemet her.
Omdømme 1
Kan man godt nu med 3.part hjemmeside :)
https://soundiiz.com/

Virkede for mig 🙂
Perfekt. Det virkede. Yousee har også lavet deres egen vejledning nu - https://kundeservice.yousee.dk/musik/i-gang/kopier-playlister

Mange tak for tippet, B224 🙂
Omdømme 7
Badge +9
Hej B224 og danieled

Tak for jeres aktivitet i tråden her 🙂

Jeg har lige markeret bedste svar, så vi får fremhævet den guide, som vi for ganske nyligt har fået op på siden.

God dag.

Hvordan ændre man rækkefølgen på sangene i sin playliste, efter den sidste opdatering der er lavet,

før trykkede jeg på blyanten, og så kunne jeg flytte rundt på dem, men nu er blyanten væk 🤔

Ser frem til at høre fra jer.

hilsen Ann

Omdømme 7
Badge +9

Kan heller ikke se at det længere er muligt, bruger altid bland, så det er ikke så vigtigt.

Omdømme 1
Badge +3

Hej @JMJ 

Jeg har spurgt vores musik team omkring det. Du vil høre fra mig 😊

Omdømme 1
Badge +3

Hej @JMJ 

Vi har en guide til hvordan man ændrer rækkefølgen i en playliste i appen her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opret-playlister-i-yousee-musik#her-viser-vi-dig-hvor-du-redigerer-dine-playlister

Hvis du skulle tilgå det via. web, så skal du trække i sangene direkte i playlisten. Du må endelig sige til hvis du har nogle yderligere spørgsmål til det 😊

Besvar