Spørgsmål

Hvorfor kan man ikke længere søge tv-programmer direkte via URL i tv-guiden

Badge
Indtil for nylig var det muligt at søge et tv-program via fx https://tv.yousee.dk/soeg?q=test

Det betød, at man kom direkte til et søgeresultat.

Nu bliver man bare henvist til forsiden.

Jeg har udviklet et lille program til nemt at fremsøge via YouSees tv-guide på YouSee.tv, som jeg aktivt kan bruge til at optage programmer.

Har I planer om at genindføre url-parameterbaseret søgning?

Dette gælder både for WebApp og Android App.

5 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hej StefanDK
Dette her er et bruger forum du skriver i. Brugere hjælper brugere. Så det spørgsmål du stiller er ikke et der kan besvares af Brugere. Du bliver nødt til at kontakte Yousee på deres kundeservice telefon på 70 70 40 40.

edit: Et kort besøg på siden, fortæller mig at jeg med mit abonnement ikke har adgang, så der skal nok sørges for at leveres login detaljer til siden. Desuden fik jeg at vide at internet explorer ikke kunne bruges mere. så browser check bliver også gennemført. Så dit program skal identificere sig som en af de understøttede browsere, og levere de ønskede login informationer, på en måde så deres system forstår det...

-Brian
Badge
Hej Brian,

Tak for svar.

Hm... Ja, okay, jeg troede, at det var blandet - at der også var nogen fra YouSee, der læste med.

Jeg har desværre rigtig dårlige erfaringer med at få dem i tale via telefonen. De fleste derinde har allerhøjst et overfladisk kendskab til produkterne og slet ikke noget teknisk indsigt i den grad, jeg har brug for.

Problemet er, at når man ER logget ind, så burde det være muligt, og det har det også været, men er det ikke længere. Måske opdagede de, at nogle brugere går direkte på med direkte links på søgningen, og kunne måske ikke lide det ... Jeg synes ellers det er en god service at kunne det.

Jeg må prøve at ringe til dem, kan jeg så regne ud ...

Mvh.
Stefan
Omdømme 7
Badge +3
Det ser ikke ud til at man kan komme direkte til et bestemt program via en URL, men man kan godt komme direkte til en bestemt kanal. Det kræver at man logger på hvis man ikke allerede er det.
Dette link går direkte til kanalen DR K: https://tv.yousee.dk/medie/kanal/dr-k

Angående Internet Explorer: YouSee Film og TV virker ikke mere i Internet Explorer. Linket ovenfor virker derfor ikke hvis Internet Explorer er standardbrowseren. Man kan skifte standardbrowser i indstillingerne til Windows 10, hvor Microsoft anbefaler at man bruger Edge-browseren.
Omdømme 5
Badge +4
Hej Stefan
Du skal lige være opmærksom på at selvom en browser ER logget ind, er det ikke sikker at en anden browser, eller app er (det er 2 forskellige IP sessions set fra serverens side) Du skal jo nok logge ind hver session du åbner. En browser der logger automatisk på (Eller er logget ind set fra brugers side), gemmer jo kun brugernavn, og password, og "fremviser" disse informationer på forlangende fra server. Det er ikke ensbetydende med at andre programmer fra samme enhed er logget ind, eller kan bruge de informationer. Med mindre din app går ind og henter informationerne fra din browser, og kan fremvise det på samme måde som din browser. Hvis du f.eks. bruger apps, der udnytte ressourcer på en server, på en PC, eller en telefon, som f.eks. en TV streaming APP, eller Netflix el.lign. skal man jo også indtaste brugernavn og password til hver app. Det er jo bare ensbetydende med at Appen kan præsentere de informationer når serveren beder om det.

-Brian
Badge
Hej Brian,

Ja, det med sessionerne er vigtigt. Men jeg har afprøvet det direkte på hjemmesiden i samme browser, hvor jeg er logget ind, og den "nulstiller" blot søgningen, hvis jeg prøver at skrive ?q= og så et eller andet. Det gjorde den ikke før. Endvidere kommer der heller ikke programmer i serien frem i den højremenu, som der gjorde før.

Jeg må prøve at få en fod inden for døren i udviklingsafdelingen i YouSee. Jeg er selv it-udvikler, men det virker ret svært at trænge igennem til de rette personer.

Tak for svarene, i hvert fald :-)

Mvh,
Stefan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8