Hvor bliver film med original sprog af? | YouSee Community
Spørgsmål

Hvor bliver film med original sprog af?

Min dansk/amerikanske familie ser mindre og mindre Yousee lejefilm, da vi ikke længere kan finde familiefilm på original sprog. Senest i dag kigger vi efter Spiderman: Into the Spider-Verse, sidst var det The Incredibles 2 og Transylvania 3 og mange flere inden for det sidste stykke tid.

Vi må vist tilbage i biografen, når de spiller med original sprog eller streame fra andre tjenester i stedet for?

Trist for os og trist for Yousee.

Mvh Trine.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Børnefilm er meget ofte og som regel på Dansk, det er der ikke noget underligt i. Der er enkelte der også findes med original lyd.
Nej ikke underligt at de også findes på dansk. Dog har det tidligere altid været muligt at finde dem på original sprog også.
Tro det eller ej men der er mange voksne som også kan lide at se Spiderman og De Utrolige.
Original sprog har også instruktørens udtryk fremfor en dubbing.

Regner med at original sprog helt bliver udfaset så vi udelukkende får dansk tale, hvilket jeg synes er synd.

Vi håber på at man beholder to formater som man har gjort på Tousee indtil for ganske nyligt.

God aften.
Omdømme 7
Badge +7
Vær glad for at vi er i Norden, i de øvrige lande i Europa er alle film på det pågældende lands sprog, med enkelte undtagelser, Holland , Portugal og Grækenland, der sendes også på original sprog.
Omdømme 7
Badge +6
Min dansk/amerikanske familie ser mindre og mindre Yousee lejefilm, da vi ikke længere kan finde familiefilm på original sprog. Senest i dag kigger vi efter Spiderman: Into the Spider-Verse, sidst var det The Incredibles 2 og Transylvania 3 og mange flere inden for det sidste stykke tid.

Vi må vist tilbage i biografen, når de spiller med original sprog eller streame fra andre tjenester i stedet for?

Trist for os og trist for Yousee.

Mvh Trine.

Viasat Film pakken var måske værd at overveje, for der plejer opdelingen af animerede og familie film at se således ud:

Viasat Film Premiere: Dansk tale
Viasat Film Hits: Original tale
Viasat Film Family: Dansk tale.

Den holder også stik i dag med Ice Age på Viasat Film Hits kanalen, jeg har lige undersøgt det og her taler de alle med deres originale engelske sprog og lyden er i 5.1
Det holder også stik med den animerede film Monsterfamilien som jeg optog sidste år på kanalen, for der talte de også originalt engelsk og filmen havde 5.1 lyd.

Nu streamer jeg aldrig hos Viaplay og har heller ikke interessen i den, grundet en ret elendig hastighed på internettet, men hvis det ser således ud på Viasat's film kanaler, så kan jeg forestille mig at man også har valg af original sprog på Viaplay.
Hej Per K.
Tak for forslaget. Det vil vi bestemt tjekke ud. Det er sødt af dig.
Med venlig hilsen Trine

Besvar