Svar

Fungere Alexa stemmestyrings system, sammen med Yousee Musik?

Som jeg kan læse mig til, så vil det ikke fungere sammen, men jeg kan ikke finde et endeligt svar.
icon

Bedste svar af Kim.stroem 1 april 2018, 10:00

Hej.

Lige et par kommentarer...

1. Yousee har ikke udviklet en skill til Alexa. Det er dog ikke kun amazons abonnementer som virker. Det går Spotify, Pandora og TuneIn også. Jeg er klar over at Pandora ikke virker fra Danmark, men det har jeg hørt man kan omgå. Derudover virker skill’en Denmarks Radio også med DR kanalerne.

2. Det med at aflytte har man vel aldrig været i tvivl om, men det er meget naivt at tro på at Amazon et alene om det. Om man hedder google, microsoft eller apple er der nok det samme. Det handler jo om at kunne sende vore data videre til højstbydende... hvis du ikke vil aflyttes eller aflures skal du ikke bruge internettet.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det Alexa er til min kendskab kun en service beregnet til Amazon Prime kunder og de Amazon services der udelukkende tilbydes igennem dette abonnement.

Der til sagt, så står det under stærk kritik i Tyskland for at være spyware, fordi det system også optager og gemmer privat samtaler på Amazon's servere, der ikke er rettet mod det Alexa apparat overhovedet.
Det er ikke mere end en måneds tid siden at det system fik nogle gevaldige hug på den Tyske kanal ZDF, hvor de ligefrem opfordrede de Amazon Prime kunder der har Alexa,
til at sætte advarselskilte op i deres hjem om at boligen bliver aflyttet.

Så jeg ville glemme Alexa, med mindre du gerne vil have at Amazon aflytter dig.
Amazon er bedst brugt som det hidtil kun er blevet brugt til af Danskere, nemlig ganske alm. online shopping af forholdsvis billige varer, specielt nu efter at de har smidt deres geo-blocking for porten og åbnet op for langt flere varer at vi kan få lov til at købe til en langt billige pris end i Danmark.
Hej.

Lige et par kommentarer...

1. Yousee har ikke udviklet en skill til Alexa. Det er dog ikke kun amazons abonnementer som virker. Det går Spotify, Pandora og TuneIn også. Jeg er klar over at Pandora ikke virker fra Danmark, men det har jeg hørt man kan omgå. Derudover virker skill’en Denmarks Radio også med DR kanalerne.

2. Det med at aflytte har man vel aldrig været i tvivl om, men det er meget naivt at tro på at Amazon et alene om det. Om man hedder google, microsoft eller apple er der nok det samme. Det handler jo om at kunne sende vore data videre til højstbydende... hvis du ikke vil aflyttes eller aflures skal du ikke bruge internettet.
Tak Kim, sådan har jeg også forstået det - men det kunne jo være.

Aflytning er jeg nu heller ikke bange for. Der er vist rigeligt med muligheder for det i forvejen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)