Firefox Verimatrix plugin

• Deltager
  • 5 kommentarer
Hej,

Min oplevelse med Yousee Tv  & Film på Chrome er ulidelig med stop i afspilningen hvert 3-5 sek.

Jeg vil derfor benytte Firefox (seneste version) og installerer derfor Verimatrix plugin, blot for at få følgende besked, hver gang jeg vil forsøge at se TV: YouSeeTv & Film kan ikke finde ViewRight pluginet der er nødvendigt for at kunne afspille film eller tv i denne browser.

Jeg har afinstalleret og reinstalleret et utal af gange, genstartet pc mellem installeringer og renset registreringsdatabase. Alt sammen forgæves.

Oplever andre dette problem?

Mit system er Windows 10 med de seneste opdateringer. Firefox er vers. 45.0.1.

14 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Prøv at led i denne tråd.

Hej Jørn,

Tak for dit svar.

Den tråd har jeg læst igennem, men den gør mig ikke umiddelbart klogere på mit problem. Kan du præcisere, i hvilket indlæg du mener løsningen på mit problem står.

Omdømme 3

Badge +3
Nej, jeg har ikke gået tråden igennem.

Jeg bruger selv samme ver. af Firefox som dig. Ingen problemer.

Når du sletter Verimax, skal du nok gå ind i indstillinger for at slette den helt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Gå ind i Firefox under Tilføjelser, Plugins og se om der er valgt indstillingen "Aktiver altid" ud for det Verimatrix-pluginet.

.

Hej Vilhelm,

Tak for dit input. Dit forslag er forsøgt, desværre uden meget held ;-(

hboa skrev:
Hej Vilhelm,

Tak for dit input. Dit forslag er forsøgt, desværre uden meget held ;-(

Hej.

Betyder "uden meget held" at Verimatrix ViewRight ikke vises under "Tilføjelser" eller betyder det at den står på listen men ikke kan aktiveres, eller betyder det at den både står på listen og vises som aktiveret, men alligevei ikke virker?

Er det en 32 bit eller en 64 bit version af Firefox, der er installeret? Verimatrix ViewRight kan muligvis ikke anvendes sammen med 64 bit-browsere. Man kan godt installere en 32 bit version af Firefox på en 64 bit computer.

Hvordan virker det hvis Internet Explorer eller Edge-browseren benyttes? De virker uden at bruge Verimatrix ViewRight.

Fungerer andre tjenester med liveTV ordentligt? Check f.eks. Danmarks Radio TV på dr.dk hvor der både kan afspilles liveTV og afspilles arkiveret TV. Det kræver ikke Verimatrix ViewRight uanset browser.

Hvis den oplevede dårlige funktion i Chrome skyldes langsom netforbindelse eller at noget belaster computeren kraftigt, så hjælper det næppe at bruge en anden browser.

Hvis computeren er opgraderet til Windows 10 fra en tidligere Windows kan noget være gået galt, eller der kører noget, der er installeret tidligere, men som ikke fungerer ordentligt under Windows 10.

Prøv at køre YouSees hastighedstest for at se om den svarer nogenlunde til det forventede.

Prøv at højreklikke på proceslinien nederst, og vælge "Jobliste". Klik på "Flere oplysninger" hvis disse ikke allerede vises. Så kan man ved at vælge fanen "Ydeevne" få oplysninger om både CPU-forbrug (altså om der kører et eller andet, der belaster computeren for meget), og om netværksforbrug. Hvis det er en mindre meget langsom computer kan det måske også være årsagen.

Hej MS-ERIK,

Tak for dit meget udførlige input.

Verimatrix Viewright vises under plugins i Firefox og viser Aktiver altid, men stadig får jeg meddelelse om manglende plugin.

Det er en 32-bit Firefox jeg benytter.

Det virker faktisk nogenlunde i Edge med færre udfald i signalet end i Chrome.

Efter nu at have set en udsendelse af længere varighed, må jeg konstatere, at problemet er lige så stort som i Chrome:@ Den samme kanal. live på DR, kører med kun én enkelt afbrydelse.

Hvis jeg prøver IE kan jeg komme til et link til login, men så snart jeg trykker på log ind, bliver IE blank.

DR kører uden problemer. Yousee er den eneste streaming-tjeneste, der giver problemer.

Pc'en er en ASUS notebook med en i7-3610QM, 8GB RAM og nVidia Optimus chipset (GT650M/Intel HD Graphics 4000), så det burde ikke give problemer.

Yousee hastighedstest angiver 14,15Mbit downlad og 16,85Mbit upload, hvilket svarer til min udbyders (Fibia) angivelse på 15/15.

Når Edge streamer Yousee kommer CPU belastning ikke over 20 %. Netværk makser ved 6 %. Umiddelbart burde det vel ikke være årsag til problemer.

Men jeg må vel affinde mig med at benytte Edge.

Med venlig hilsen

hboa

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
MS-ERIK skrev: Hvordan virker det hvis Internet Explorer eller Edge-browseren benyttes? De virker uden at bruge Verimatrix ViewRight.

Indtil videre er det kun Microsoft Edge og Google Chrome der fungerer uden plugins.

Internet Explorer skal stadig have Verimatrix Active X-elementet installeret og aktiveret for at kunne afspile YouSee-indhold.

Omdømme 3

Badge +3
Når Verimatrix skal slettes, så husk at slette filer i:

C:Program FilesVerimatrix / C:Program Files (x86)Verimatrix

C:ProgramDataVerimatrix

Vilhelm skrev:
MS-ERIK skrev: Hvordan virker det hvis Internet Explorer eller Edge-browseren benyttes? De virker uden at bruge Verimatrix ViewRight.

Indtil videre er det kun Microsoft Edge og Google Chrome der fungerer uden plugins.

Internet Explorer skal stadig have Verimatrix Active X-elementet installeret og aktiveret for at kunne afspile YouSee-indhold.

Hej.

På min PC med Windows 10 og fuldt opdateret kan jeg godt afspille TV fra tv.yousee.dk på Internet Explorer 11 uden at Verimatrix ViewRight bruges. Prøvede også på en anden PC hvor Verimatrix ViewRight slet ikke er installeret, og her virkede Internet Explorer også. 

Men der er et mindre problem, som er set før, nemlig at der først intet sker (browseren fryser i ca. et minut), og måske skal man klikke på den ønskede kanal en gang til.

Svar til hboa:

Hej.

Umiddelbart er det svært at se hvad der kan være galt. Men din internetforbindelse synes ikke at være fra YouSee. Mon årsagen kan ligge her? Er det et mobilt internet? Hastigheden er noget lav i forhold til min downloadhastighed, lige målt til 113 Mbit, da jeg har internet fra YouSee gennem kabelTV-nettet. Måske er hastigheden for lav, især hvis forbindelsen samtidig anvendes til andet eller er ustabil.

Et par forslag:

1. Prøv at slette midlertidige internetfiler.

2. Start med adressen https://tv.yousee.dk

Bemærk https - der skulle ikke komme noget link til login, men en side, hvor der i midten er en boks, med overskriften "Log ind", samt et felt til brugernavn og et felt til adgangskode, samt en stor grøn knap med påskriften "Log ind".

Hvad der herefter er adgang til afhænger af dit abonnement hos YouSee.

Det er vel ikke sådan, at du har haft internet fra TDC og har brugt TDC Play? TDC har kørt med en gammel version af Verimatrix ViewRight, som ikke virker hos YouSee. Men det skulle løse sig ved først af afinstallere den gamle version (gør det endelig via computerens kontrolpanel) og nyinstallere den nye fra YouSee. VIGTIGT: Se joern's indlæg fra 22-03-2016 angående sletning af Verimatrix inden ny version installeres.

En anden ting: Verimatrix ViewRight virker muligvis ikke hvis visse andre programmer kører samtidig. Det drejer sig om programmer, der mere eller mindre kan kopiere det, der afspilles med ViewRight.

Omdømme 3

Badge

MS-ERIK skrev: ...På min PC med Windows 10 og fuldt opdateret kan jeg godt afspille TV fra tv.yousee.dk på Internet Explorer 11 uden at Verimatrix ViewRight bruges. Prøvede også på en anden PC hvor Verimatrix ViewRight slet ikke er installeret, og her virkede Internet Explorer også.

Tak, MS-ERIK.

Den ændring havde jeg ikke opdaget, men jeg bruger jo også sædvanligvis Firefox.

Hej MS-ERIK,

Tak for dine mange forslag og andres input. Desværre har jeg ikke haft held til at få Yousee TV til at køre jævnt. Det er muligvis et aller andet på min pc, som har en dårlig indflydelse på kvaliteten på Yousee, men ikke influerer på andre streamingtjenster. Youtube, eksempelvis, kører i HD, stort set uden afbrydelser. Ressourcemæssigt er min pc ikke overanstrengt, hvis jeg skal tro joblisten.

Mvh. hboa

Hej.

Ud fra det, du tidligere har oplyst, formodes det at du har fiberbredbånd fra Fibia, og at du har det langsomste abonnement på 15/15 Mbit.

Som jeg tidligere har nævnt kan det måske have betydning, at dit bredbånd ikke er fra YouSee. Du må have et TV-abonnement fra YouSee for at kunne se webTV m.m. fra YouSee.

Måske er hastigheden med en 15/15 Mbit abonnement hos Fibia ikke hurtigt nok. Fibia kalder det et basisbredbånd. Det er muligt at problemet løses ved at opgradere abonnementet til et 50/50 Mbit abonnement, se Fibias hjemmeside.

Men har du kabelTV fra YouSee kan du så ikke få bredbånd fra YouSee? Dette kan muligvis også løse problemet, navnlig med en større downloadhastighed end den, du nu har.

Men det kan nok også skyldes en eller flere indstillinger i PC'en. Måske et eller andet, der begrænser pladsen for midlertidig lagring af hentede streamingdata indtil de skal bruges?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)