Endnu en god kanal ophører.

Omdømme 7
Badge +6
Nat Geo People og Discovery World lukker fra nytår.
Der bliver færre tv-kanaler på kanalpaletten fra nytår. Det er de to mindre nichekanaler Nat Geo People og Discovery World der lukker ved udgangen af 2018
https://digitalt.tv/nat-geo-people-og-discovery-world-lukker-fra-nytaar/

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +2
Problemet er nok at ikke ret mange ser de kanaler...

Det samme er nok tilfældet med CMore Golf der også lukker...
Omdømme 7
Badge +6
Golf/sport kanaler -1, andre kanaler +100. NGP god kanal, Golf, rent lort. NGP ses, det gør det andet ikke.
Endnu en gang fordele til sport, ingen fordele til andre.
Omdømme 7
Badge +2
De skriver nu:

Vi skrev tidligere i dag om et par kanal lukninger. Nu kan vi så tilføje endnu en kanal til listen. Det er underholdningskanalen TNT, der ophører fra nytår.

Hos YouSee erstattes TNT med Discovery Science.

Hos YouSee har man valgt at erstatte Nat Geo People med Viasat Golf, fortæller man på sin Facebook side.

Således er indtil videre oppe på 4 tv-kanaler, der stopper ved årets udgang.

NatGeo People

Discovery World

TNT

C More Golf
Omdømme 7
Badge +2
Men nogen der ser TNT? Jeg ser næsten ikke film eller slet ikke Serier.
Omdømme 7
Badge +2
Vi får en ny kanal mere:

https://digitalt.tv/paramount-network-ny-tv-kanal-i-danmark/
Omdømme 7
Badge +3
Hvordan kan TNT erstattes med Discovery Science, når Discovery Science allerede indgår i YouSees kanaludvalg ?

Viasat Golf har YouSee også allerede i sit udvalg.
Omdømme 7
Badge +6
Ja, lidt underligt, for officielt existerer de gamle pakker ikke længere, hvor de kanaler ikke indgår i, men er der til extra/bland selv.
En grund kunne da være at det er svært at sælge de kanaler i extra/bland selv, så nu kommer de ind hvor man er tvunget til at betale for dem.
Omdømme 7
Badge +3
Måske skal det forstås således at kunder, der har de udgående kanaler, enten som bland selv, som ekstrakanal eller i fuldpakken, vil få erstatningskanalen i stedet for. Men man skal se sig for hvis man abonnerer på erstatningskanalen i forvejen. Jeg har en gang oplevet at få tildelt BBC Earth som som ekstrakanal til erstatning for en udgået kanal, selv om jeg allerede havde BBC Earth i fuldpakken, hvorefter den blev betalt to gange indtil jeg opdagede fejlen og selv afmeldte kanalen som ekstrakanel.

Har man bland selv kan man eventuelt selv ændre de udgående kanaler til nogle nye og derved selv styre ændringen.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg tror også det bliver som du MS-Erik skriver tilsidst, nu har jeg som sagt ikke TNT, men har prøvet at skifte Travel ud med Discovery Science for at se hvad den kanal er for en...
Omdømme 7
Badge +6
Dem der mest vil lægge mærke til forandringer, er dem der er medlem af en antenneforening.
TNT og Nat Geo People er eks. en del af den store pakke som vi har her hos vores antenneforening, så det er nok sådan nogle som os de taler om ang. at de erstattes af andre kanaler.

Men den Viasat Golf tror jeg helt ærligt også at det er en kanal der kun kører på lånt tid, når selv C More kan se at tiden er rendt fra at have sådan en niche kanal.
Så der kan man forestille sig at Viasat nok også lukker deres på et tidspunkt, så jeg kan ikke rigtig se at det skulle være en god idé at erstatte Nat Geo People med Viasat Golf.
Omdømme 7
Badge +2
TNT lukker ikke helt, men stopper som TV kanal her, men kan ses Online, skriver Digitalt.tv nu...
Omdømme 7
Badge +6
Der skrives nu også på FB at Discovery Showcase ligeledes lukker. Så endnu en god kanal er væk.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1987592857989263&id=111063605642207
At lukke Nat geo People er totalt åndsvagt. Det er den kanal jeg ser mest. I skulle hellere få lukket samtlige sportskanaler. Faktisk er der 41 kanaler i min pakke jeg aldrig ser. Så ud med dem. Lad os selv bestemme hvilke kanaler vi vil se Den der bland selv pakke er ikke nok.
Omdømme 7
Badge +6
Kanalen ophører, sammen med andre, så derfor udgår de.
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Kanalen ophører, sammen med andre, så derfor udgår de.

Ja for det er jo ikke YouSee der selv bare smider kanalen ud, det er simpelthen
National Geographic selv der har valgt at lukke kanalen, fordi at den stort set ikke har nogen seere overhovedet.
Det samme er jo også tilfældet med Dicovery kanalerne World og Showcase, 2 kanaler som også er ramt af seer svigt, som Discovery selv så derfor har valgt at lukke.

Den slags med at de forskellige networks selv vælger at lukke TV kanaler, er ingen TV distributører herre over, hverken YouSee, Stofa, Canal Digital, Viasat og hvem andre der nu findes, der har været nødsaget til at finde erstatnings kanaler for alle dem der ophører med at eksisterer Januar 2019.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)