Svar

Dansk filmskat

Hej. Jeg har hørt at man snart kan se dansk filmskat hos YouSee . Er dette rigtigt. Så vil jeg glæde mig
icon

Bedste svar af Radiomanden 17 januar 2018, 20:07

Ja, det vil komme som tilvalg

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Ja, det vil komme som tilvalg
Omdømme 6
Badge +7
Hej boest2345

Det er rigtigt som Radiomanden har skrevet, så jeg markerer lige hans svar som bedste svar :)
Omdømme 7
Badge +6
Der kan læses om de nye tiltag her.
http://www.recordere.dk/2017/09/yousee-nyheder-nye-pakkemuligheder-priser-mm/
Omdømme 7
Badge +3
Er der nogen her, der kender til om Dansk Filmskat også vil kunne vælges og ses hvis man har et YouSee Plus-abonnement og fuldpakken (har ikke bland selv) og en Samsung YouSee Plus-boks?

Har lige opdaget at Dansk Filmskat står i Plusboksens TV-guide (når man ikke vælger at se favoritlisten), men den kan ikke vælges, og man bliver ikke henvist til at kontakte YouSee hvis abonnement ønskes, således som det sker ved valg af andre kanaler, der ikke abonneres på. Men den kan ikke vælges som ekstrapakke, som man kan med HBO Nordic, Viasat Film og C More Film. Har i øjeblikket abonnement på Dansk Filmskat direkte uden om YouSee.
Omdømme 5
Badge +1
Jeg har tilvalgt Dansk Filmskat i bland selv, men kan ikke finde nogle nye danske film nogen steder :S

Der står der skulle være en masse Olsen banden, men når jeg søger finder jeg kun lejefilm og et par på cmore.

Ordren blev udført igår, og begge boxe har været gennem en genstart pga nye valg.
Omdømme 7
Badge +6
Der er en del nyere film, og mange Olsenbanden, når du på boksen har byttet bland selv kanaler så der kan fås Dansk Filmskat, så er det klar under pakker på omkring 10 minutter.
Omdømme 7
Badge +3
Det er uklart om YouSee på nuværende tidspunkt samarbejder med Dansk Filmskat eller ej. Der ses modstridende svar på bl.a. YouSees Facebookside. Filmene på Dansk Filmskat synes at kunne findes ved søgning også på en YouSee Plusboks, men det ser ikke ud til at disse film stammer fra Dansk Filmskat, og det er næsten alle lejefilm.

Med en minicomputer tilsluttet TV som en ekstra boks kan man få Dansk Filmskat vist på TV alligevel ved at abonnere direkte uden om YouSee. Billedkvaliteten er lige så god som TV fra YouSee, jeg kan i hvert fald ikke se forskel. Om det så kan betale sig at abonnere direkte eller leje film hos YouSee eller få det på YouSee Boksen (når/hvis man kan det) kommer an på hvor mange film, man ser om måneden. Det er i øvrigt ikke alle film, som Dansk Filmskat har liggende klar til visning, da man hver uge har en udskiftning af ca. 3-5 film., så man kan godt finde danske film som lejefilm hos YouSee der for tiden ikke vises på Dansk Filmskat direkte.

Minicomputeren bruges også til Netflix (perfekt billedkvalitet), hvorved de problemer som brugere af Netflix på YouSees Humaxboks oplever, ikke forekommer. Endvidere bruges den til visning fra YouSees TV-arkiv via websiden tv.yousee.dk (også perfekt billedkvalitet).
Omdømme 7
Badge +6
Når der tilvælges Dansk filmskat, så ligger den under pakker. Filmene kan man også søge på via søgefuntionen, og de er mærket med Dansk Filmskat.
Se exempel her.

Omdømme 7
Badge +3
Så må det være mit gamle YouSee Plus abonnement og/eller fuldpakken (ikke bland-selv), der er forhindringen. Dansk Filmskat er ikke mellem de pakker, der kan tilvælges.
Omdømme 7
Badge +6
De nye muligheder kan ikke fås uden bland selv, og kan ikke fås på Samsung boksen.
Omdømme 7
Badge +3
Kan se at der er ændret en masse på YouSees websider med nye oplysninger om bland-selv, herunder at bland-selv indeholder alle de kanaler, der hidtil er fundet i fuldpakken + ekstrakanaler, samt tillige et antal streamingtjenester. Tillige et billede, hvor man kan beregne hvor mange points man har brug for. Ved at markere alt det, der haves i øjeblikket, får jeg 40 point, hvilket er for meget, men en del fra fuldpakken bruges ikke og kan undværes. Desværre kan man ikke fravælge kanaler fra grundpakken, hvor der også ligger uønskede kanaler.

Mon ikke der stadig er mulighed for at tilkøbe ekstrakanaler hvis 36 points er for lidt? Siden kan stadig kaldes frem, selv om indgangen til siden er ændret.

Af betydning for denne tråd er, at det fremgår at Dansk Filmskat kan vælges som bland-selv, og at den koster 3 points (svarende til 3 TV-kanaler). Men det fremgår ikke om indholdet er mere eller mindre end det, der fås ved et direkte abonnement uden om YouSee. Direkte abonnement indeholder mere end blot filmvisning, og det er bl.a. også muligt at slå danske undertekster til.

Man skal selv finde ud at disse ændringer. YouSee har tidligere sendt mail om ændringer og nyheder, men der er hidtil intet modtaget om de sidste nyheder selv om tilmelding til nyhedsmail er foretaget.
Omdømme 7
Badge +3
Radiomanden skrev:

De nye muligheder kan ikke fås uden bland selv, og kan ikke fås på Samsung boksen.

Da man åbenbart ikke kan tilkøbe ekstrakanaler hvis man har bland selv, er bland selv ikke en brugbar mulighed, da 36 points nemt kan være for lidt hvis der også skal være plads til de nye muligheder for streamingstjenester. Altså er fortsat abonnement på fuldpakken og streamingstjenester via computer eneste brugbare mulighed til min anvendelse.
MS-ERIK skrev:

Radiomanden skrev:

Da man åbenbart ikke kan tilkøbe ekstrakanaler hvis man har bland selv, er bland selv ikke en brugbar mulighed, da 36 points nemt kan være for lidt hvis der også skal være plads til de nye muligheder for streamingstjenester. Altså er fortsat abonnement på fuldpakken og streamingstjenester via computer eneste brugbare mulighed til min anvendelse.

Omdømme 7
Badge +6
Korrekt, enten haves der extra kanaler eller bland selv, der kan ikke haves begge, det er heller ikke mulig at få flere Points end 36, hvilket også må være nok for flertallet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)