Spørgsmål

Chromecast yousee app virker ikke

Kommer det til og virke?????? Hvad gør i ved det.

Efterhånden en joke det her. Den fine film bonus pakke som der kom efter nytår er næsten umulig og se.
Nu har jeg prøvet og se en 10-15 film som alle er en del af tilbuddet og det eneste som sker er en skærm på tv'et med en load cirkel. Nå det så fejler kan man starte forfra. Det er lykkedes og se nøjagtig 2 film. Kan ikke være rigtigt at Chromecast er så dårligt kun på youSee appen og slet ret ikke virker.

50 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Har du prøvet at slette app og hente den igen? (det har nogen gange hjulpet her)
Prøvet det flere gange og også slettet og installeret Google appen flere gange
Omdømme 3
Badge +5
Hej Sparkz

Har du prøvet at skifte kanal på dit trådløse netværk og se om du kan optimere den vej rundt?

Når det er sagt så er det en problemstilling vi kigger ind i, med henblik på optimering og fejlretning, hvor det findes nødvendigt.
Jeg har også samme udfordring, Jeg kan finde den udsendelse jeg vil se i App´en, og trykke på Cast logoet, og min chromecast registrerer også at det nu er Yousee Play appen der caster til den samt hvilket program der er sat til at afspille, men så stopper det der... jeg kommer til en "loading screen" hvor Chromecasten bliver ved med at loade og loade (den grønne cirkel) uden at der sker noget. på min enhed hvor appen er installeret, siger appen at programmet bliver afspillet på Chromecasten.
Jeg har testet dette op imod min Chrome Cast og mit Android TV, ingen af dem virker. derudover har jeg testet det fra min egen telefon, min tablet, min hustrus telefon og hendes iPad, så jeg er efterhånden ved at være ved at løbe tør for fejlfindingsmuligheder.

Når jeg sætter mine android enheder til at caste Youtube, Netflix, Viaplay, eller andre apps, så går det fint igennem uden problemer.
Nøjagtig samme problem her. Det er dog ikke alle kanaler hvor der er problemer. Dog er det konstant DR1.
Noget nyt You See ????
Omdømme 3
Badge +5
Hej leifskipper

Jeg har desværre ikke nyt at bringe, men jeg vil forhøre mig og så skal jeg nok vende tilbage så snart jeg har nyt at bringe.

Imidlertid håber jeg at det kører bedre ude hos dig.

Vh.
Jeg oplever præcis det samme. YouSee's app kan ikke altid caste (iOS).

Jeg vælger program/kanal og det registreres også fint på fjernsynet, men den bliver ved med at vise programmets billede, titel og loading-spinneren. Den kommer aldrig videre.

Lige efter kan jeg skifte til en anden app på telefonen og caste fint uden problemer. Ergo må det være noget knas et sted hos jer, YouSee.

Håber I vil opprioritere dette.
Chromecast har virket 100% både tirsdag og onsdag, men idag torsdag er den gal igen.

Hvordan er status ?.
Omdømme 3
Badge +5
Hej Alle

Jeg kan informere om at vi arbejder på en rettelse til Chromecast udfordringerne i YouSee Tv & Film app'en, men jeg kan desværre ikke sige præcis, hvornår den er klar til jer. Trods det håber jeg, at I finder min opdatering opløftende.

Når det er sagt vil jeg gerne opsummere et par gode råd, som du kan prøve hvis du oplever udfordringer:

1. Genstart både vores app og Chromecast helt. Jeg vil anbefale at tage strømmen helt fra Chromecast et øjeblik.

2. Geninstallér vores app

3. Sikre at både app, telefon og Chromecast-software er opdateret.

Hvis ovenstående er afprøvet og du stadig oplever udfordringer, så vil vi gerne høre lidt mere fra dig:

- Hvilket modem har du fra YouSee?
- Hvilken hastighed abonnerer du på og hvad måler du eventuelt din hastighed til at være på enheden?
- Hvordan opleves fejlen? Sort skærm eller fejlbesked? Vedlæg gerne billede nedenfor også :)
- Beskriv gerne din fremgangsmåde.

Tak for alle input på forhånd.

God dag ønskes.
Prøvede at se Springfloden - liget i sandet - forskudt ca. 30 min, via kanaler i arkiv / chromecast. Det kørte også fint lige til kl. 21.30 hvor den ordinære udsendelse stopper. Her stopper og starter chromecast ca 5 gange for endelig total stop. Prøver div. for at se resten af Springfloden - men det er ikke muligt.(herunder nulstilling af Chromecasten + afinstallering og geninstallering af Yousee appen). På et tidspunkt vises en dyreudsendelse efter tryk på Springfloden, på min android enhed! Hver gang jeg går ind på Yousee film & Tv - finder springfloden er det den fra 15/2-17 der ligger først fremme først i anden række kommer dagens Springfloden. Dette forsætter de næste 45 min. og endelig ligger Springfloden - dagens afsnit først for og så kan igen caste og se resten.
Ret træls.
Hej Kasper

Jeg har oplevet helt samme fejl som tidligere beskrevet i indlægget.
Jeg har den nye Chromecast og streamer via app på Iphone 5.
Chromecasten connecter perfekt, til appen og jeres logo samt menu popper op på skærmen.
Når Jeg starter programmet går den ind i programvinduet på tv skærmen men loading hjulet stopper ikke rigtig. Der sker ikke mere, andet end den bare kører rundt.

Dog lod jeg den for første gang loade i 5 min, hvorefter det pludselig startede og kørte perfekt.
Et råd til jer andre - Giv den lidt tid, så kommer det nok. Er sikker på Yousee arbejder på en opdatering af Appen og Chromecast delen.

Håber det kan bruges

Mvh.

Søren
Hej Kasper.
Jeg har forsøgt alt som du har beskrevet. Der er dog stadig problemer med min Chromecast Ultra.
Nogle kanaler fungerer fint, men især DR1 fungerer ikke. Nogle gange kan jeg løse problemet ved at starte forfra, men dog ikke altid.
Kan vi ikke snart få en tidshorisont på at problemet bliver løst. Det er meget irreterende når man er meget afhængig af sin Chromecast.
Nu har jeg de sidste 5 dage testet DR kanalerne, TV2, News og 3+.
Samtlige kanaler fungerer fint live frem til om eftermiddagen. Tidspunktet kan være forskelligt.
Herefter kan jeg ikke se live på kanalerne DR1, DR3, DRK, News og 3+. Dog kan jeg gå ind og starte forfra på de kanaler.
DR2 og TV2 fungerer fint hele dagen.
Håber vi snart kan få en afklaring.
Er der stadig intet nyt om hvor langt YouSee er nået ?????
Omdømme 3
Badge +5
Hej leifskipper

Jeg skulle umiddelbart mene at dette blev rettet i en forrig opdatering. Har du nyeste version af app'en?

Edit: Jeg forvekslede lige tingene. Jeg prøver lige at forhøre mig og vende tilbage.
Omdømme 3
Badge +5
Hej igen

Vores udviklingsafdeling som sidder med Chromecast-understøttelsen arbejder hårdt på at forbedre stabiliteten ved afspilning via Chromecast og der vil løbende komme opdatering og forbedringer til app'en i den kommende tid.

Det er fortsat et stort fokus område og der er udsigt til bedring :)
Chromecast virker igen stabilt.
Signalet var væk ca. 2 timer onsdag eftermiddag, men efterfølgende har det virket perfekt. Har ikke oplevet nogen problemer. Håber det forsætter.
Tag jer nu sammen. Holder jo ikke at man kan caste fra de mest primitive sider..og jer der kalder sig selv for danmarks største bedste osv ikke har en app der virker. Sidder her og har betalt for en film. I mener vel ikke vi skal sidde en hel flok og se den på mobilen. Ansæt dog nogle medarbejdere der bare har en smule forstand på it. Og ja samme problem som alle de andre der skriver. Kan caste alt andet..men i jeres app kommer den valgte film..kanal osv med det samme frem på tvet..men så sker der ikke andet end en grøn load cirkel....
Hej Yousee...noget nyt?
Nu er der igen problemer med at caste til Chromecast Ultra efter min chromecast er opdateret til ny firmwareversion.
Der er ingen problemer med at caste til min Chromecast 2 gen. som endnu ikke er opdateret.
Svar gerne YouSee.
Dette problem har jeg haft før: (som jeg har kopieret, da det er akkurat mit problem med App'en).

4 dage i træk nu, hvor App'en ikke virker over Chromecast.. Det er simpelthen for dårligt!!

Jeg har også samme udfordring, Jeg kan finde den udsendelse jeg vil se i App´en, og trykke på Cast logoet, og min chromecast registrerer også at det nu er Yousee Play appen der caster til den samt hvilket program der er sat til at afspille, men så stopper det der... jeg kommer til en "loading screen" hvor Chromecasten bliver ved med at loade og loade (den grønne cirkel) uden at der sker noget, på min enhed hvor appen er installeret, siger appen at programmet bliver afspillet på Chromecasten.
App'en virker hverken fra telefonen eller min iPad.

Når jeg sætter mine android enheder til at caste HBO, Netflix, Viaplay, eller andre apps, så går det fint igennem uden problemer.
Kasper skrev:

Hej igen

Vores udviklingsafdeling som sidder med Chromecast-understøttelsen arbejder hårdt på at forbedre stabiliteten ved afspilning via Chromecast og der vil løbende komme opdatering og forbedringer til app'en i den kommende tid.

Det er fortsat et stort fokus område og der er udsigt til bedring :)

@Kasper.. Hvad er status med den opdatering?

Min app har ikke virket i 4 dage i træk nu... det er simpelthen for dårligt og amatøragtigt..
Alle mine andre apps virker via Chromecast..

Jeg kan finde den udsendelse jeg vil se i App´en, og trykke på Cast logoet, og min chromecast registrerer også at det nu er Yousee Play appen der caster til den samt hvilket program der er sat til at afspille, men så stopper det der... jeg kommer til en "loading screen" hvor Chromecasten bliver ved med at loade og loade (den grønne cirkel) uden at der sker noget, på min enhed hvor appen er installeret, siger appen at programmet bliver afspillet på Chromecasten.
App'en virker hverken fra telefonen eller min iPad.
Omdømme 3
Badge +5
Hej Chromecast

En opdatering herfra.

Det lader til at de af vores kunder som er med i Googles preview program og som har en firmware-version på Chromecast der hedder 1.23.82244 er de berørte.

Denne software fra Google er ikke rullet ud til alle endnu og vi vil naturligvis være klar med en tilpasning af vores app når det sker. Så løsningen er indtil da, at gå tilbage til software-version 1.22 for at køre videre med Chromecast på YouSee Tv & Film app'en.
Hej Kasper, det er en fornøjelse at du er så aktiv herinde, og god til at holde os opdateret?

Jeg har dog et spørgsmål:
Hvordan er det muligt at downgrade sin Chromcast version, som du forslår i din sidste kommentar?
Omdømme 3
Badge +5
Hej sanelb

Jeg vil anbefale at følge denne lille vejledning jeg har lavet :)

Tjek at du rent faktisk har den nyeste (endnu ikke udgivet for alle) firmware:
- Du finder vejledningen nederst på siden.

Hvis du har den nye firmware - afmeld dig Smugkig programmet
- Du finder vejledningen nederst på siden.

Nulstil Google Chromecast

Jeg håber det hjælper dig videre til igen at kunne bruge Chromecast til YouSee Tv & Film app'en :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)