Spørgsmål

Chromecast virker ikke

Er der andre end mig som ikke har kunne få Film og TV appen til at virker med Chromecast de seneste dage .

107 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +1

Det skulle gerne virke med Chromecast, men vi har erfaret, at der er nogle med iOS-enheder, det driller hos. Hvis det er det, I bruger, kunne det være godt, hvis I kunne forsøge at lukke app'en ved at klikke to gange på Home-knappen, efter I har sat Chromecasten igang og se, om det hjælper på det.

Hvis ikke, sidder vores support klar til at hjælpe, for så skal vi have fejlmeldt det. Hvordan de fanges, kan I se her: https://kundeservice.yousee.dk/kontakt-os

Stefan, YouSee Forum Team

Wow for et svar :8 Jeg er ked af sige det Stefan, men det er meget overraskende. Det er jo ikke mange dage siden Kasper skrev at der var stor fokus på det her problem og nu skriver du at det bare burde virke?? Men at det kan drille lidt med iOS. Hmm...
Omdømme 7
Badge +5
Det ser desværre ud til at preview versionen er kommet i produktion:
https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en&ref_topic=3447927

Jeg har fundet ud af at jeg kan få min Chromecast igang ved først at starte sidste afsnit af "Gift ved første blik" og derefter kan jeg starte det, som jeg gerne vil se - hører gerne om den metode virker for andre?

Det kan jeg bekræfte, så går den igang
Nu virker det fint .tak for det
Hej Nikolaj
Chromecast har heller ikke virket med TV&Film appen på mine android enheder siden begyndelsen af maj, men har virket med alle andre apper, som kan caste til chromecast.
Jeg har så i dag lavet en factory-reset på chromecast donglen og sat den op på ny, og nu virker chromecast på appen ?
Der er en video på YouTube med anvisning på, hvordan man gør.
Vh
Det virker fint nu
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker skal man framelde sig programmet og nulstille sin Chromecast.
Det ser desværre ud til at preview versionen er kommet i produktion:
https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en&ref_topic=3447927

Jeg har fundet ud af at jeg kan få min Chromecast igang ved først at starte sidste afsnit af "Gift ved første blik" og derefter kan jeg starte det, som jeg gerne vil se - hører gerne om den metode virker for andre?
Omdømme 7
Badge +7
Google er ikke begyndt at skubbe 1.23.x (preview versionen) ud endnu her. Kører 1.22.x på både Chromecast 1 og 2. Jeg vil anbefale, at man hurtigst muligt bliver frameldt preview programmet for undgå lignende problemer i fremtiden.
Omdømme 7
Badge +5
Google er ikke begyndt at skubbe 1.23.x (preview versionen) ud endnu her. Kører 1.22.x på både Chromecast 1 og 2. Jeg vil anbefale, at man hurtigst muligt bliver frameldt preview programmet for undgå lignende problemer i fremtiden.

Jeg kører IKKE preview programmet (ved ikke hvad det er) og lige pludselig kan jeg ikke se Yousee på chromecast 2

Forleden kørte jeg version 1.22 og idag kører jeg 1.23

Yousee facebook har skrevet:

"Det tyder desværre på, at du har helt ret.

Vi har netop meldt problemstillingen videre til vores udviklere, så vi forhåbentlig kan komme med en opdatering, så vi kan få løst problemet."
Omdømme 1
FANTASTISK!
Jeg har også haft det irriterende problem.
Men tænk det virker, når følger dit råd. Starter gift ved første blik - skifter til film, serier eller et program jeg vil se og det VIRKER!
Nu burde eksperterne på yousee kunne løse problemet;)
Burde det ikke være You see der opdagede sådanne fejl. Man kan vel godt ha et serup eller 2 stående til test. Så man ved hvad jeg sker ude hos os der betaler deres løn.
Jeg kan slet ikke komme ind og caste. Skærmen viser bare en rund cirkel der bliver ved at køre. Blockbuster app'en har samme problem. Har også kontakter dem. De arbejder på det. Godt det ikke er på det lokale værksted at det tager så lang tid at løse et problem.
Det mærkeligt det end lyder, så lykkedes det også mig ved at følge Hans' råd,.
Jeg valgte "gift ved første blik" og derefter afsnit 7. Derefter kom der liv i fjernsynet (Y)
Omdømme 7
Badge +5
Hej Mich

Prøv at lukke app'en helt ned og starte en den op igen og prøv så at sætte en Chromecast session igang igen:)

Det har jeg lige gjort anden gang, lukket app´en startet den op igen

Jeg prøver lige at slette app´en til ipaden og hente den igen
Omdømme 7
Badge +5
Jo den forsvinder, men den skulle da ikke komme hver gang, det kan også være, jeg husker forkert,
Har ikke lagt mærke til den før
Men nu virker min via chromecast, lang om længe
Den starter også afspilning på selve Ipad´en, har ikke problem med at den hopper ud after 3 sekunder, som jeg kan se flere på FB pludselig har
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Vi har desværre set et stigende antal henvendelser igen i forhold til Chromecast og iOS og det er noget vi undersøger nærmere lige nu.

Det er beklageligt nu hvor vi ellers lige havde fået optimeret app'en til version 1.23 Chromecast.

Jeg skal nok holde jer opdateret og jeg beklager generne mange gange.
Hos mig er det også håbløst, kære Yousee, få nu løst det problem, det har taget alt for lang tid.
Vi har samme problemer med at caste - og ingen af de forslåede løsninger afhjælper problemet.
Vi betaler med glæde for vores tv-pakke (trods prisen), men så skal det også virke. Kære Yousee det kan da ikke passe, at vi skal vente i måneder, før problemet bliver løst ? Få det nu klaret ?
Virker stadigvæk ikke......
Sker der noget med denne fejl!?
Det er kun når jeg bruger yousee app at min chromecast går i sort.
Netflix mv. Kører uden problemer.
Det kan ikke passe at dk største medie udbyder ikke kan rette den fejl..
Omdømme 3
Badge +1
sorry ny her - men det VIRKER faktisk hvis man
(ios)
1) starter udsendelsen uden at caste
2) caster - og venter til at udsendelsen starter på tv'et
3) skynder sig at slukke for app (homekanap 2 gange og wipe yousee væk)

forøvrigt virker filmafspilning uden alt det gøgl ------ mystisk!

Jep, det er jo rigtig fint hvis der er et workaround (jeg kan faktisk bare ikke lige få det til at virke - min står med grøn progressbar i bunden og kommer ikke videre i skridt 2....). Men det kan da umuligt være meningen at man skal ud i sådanne krumspring (fx ret svært for min mor på 72 at forstå at det har virket perfekt igennem lang tid og nu skal man så lave sådanne workarounds)? Og det er det jeg angriber i svaret fra Stefan: "vores support klar til at hjælpe, for så skal vi have fejlmeldt det. " -> underforstået at så har vi en ny fejl som vi ikke er klar over eksisterer. Det kan simpelthen ikke passe at Yousee ikke er klar over at der er de her fejl.
Hej,
Jeg har stadig en masse problemer med min tv app. Den går ofte på en uendelig rund grøn "tænke cirkel" når man vælger en kanal. Det er ærligt talt pisse irriterende - især når man prøver at se sport! Jeg har nyeste app og nyeste build af chromecast. Desuden virker casting fint fra computer så det kan kun være appen.

Hvad vil i gøre?
Det er sgu ikke i orden når man lægger så mange penge for at få total-løsning....
Det kan ikke være rigtig at i ikke kan få det til at virke uden al det cirkus det er bare for dårligt .cromcast virker på alle andre filmkanaler . Det er måske meningen at det ikke skal virke ?
Kære yousee

Hvad er status på dette casting issue fra app'en? Vi har stadig store problemer.
Hej

Bare lige for at gøre det helt klart. iPad og iPhone kan ikke caste med yousee app via chromecast. Den caster men stopper efter ganske kort tid og starter en cirkel grafik der står og køre/ loader. Har prøvet adskillige modeller af iPad og IPhone og fjernsyn. Min chromecast er helt ny.
Jeg kan caste uden problemer fra Mac Chrome.
Nogen gange virker appen. Oftes hvis det ikke er en live udsendelse men det er meget ustabilt og mere hel end noget bestemt mønster jeg følger. Ingen af de råd og hints der er på forummet virker dog med undtagelse af det råd med at starte udsendelsen, så caste, så lukke appen ... det har virket 1 gang.
Giv lige en orientering om det er noget i retter nu her eller hvad ? Det er jo okay i ikke vil understøtte apple devices og chromecast men så meld lige klart ud så man som kunde kan vælge en anden udbyder hvis det reelt er det behov man har.
Mvh
Jesper

Besvar