Spørgsmål

Chromecast virker ikke


Er der andre end mig som ikke har kunne få Film og TV appen til at virker med Chromecast de seneste dage .

105 Kommentarer

Det virker fint nu
Omdømme 5
Badge +4
Hej Benny,

Vi kigger hele tiden på hvordan vi forbedre stabiliteten og funktionerne på app'en. Der er rigtig mange elementer der kan spille ind og skabe fejl (styresystems-versioner, App-versioner, enheds-modeller, netværksforbindelse, Chromecast-firmware mm.), men vi monitorerer hele tiden fejlene og udbedre dem løbende.

De generelle fejl som denne tråd omhandler burde på nuværende tidspunkt være løst, så hvis du som bruger oplever fejl, så anbefaler vi at du opdaterer dine enheder og app's eller forsøger at geninstallere.

Fortsætter det med at fejle efter det, så skal det fejlmeldes igennem vores support, så vi kan indsamle eksemplerne og andre oplysninger som er nødvendige for fejlretningen.

Vh
Nikolaj
Hej YouSee,
Her er status for funktion set fra brugerside pr. 8. juni 2017:
Funktionen er generelt meget ustabil,. det virker som om der er hazard i YouSee´s systemprogrammer.
Sammenlignes funktionen med funktionsstatus pr. 7. juni- er systemet blevet markant mere ustabilt!:

TV: Nogle gange OK, men sporadisk funktion
Film: Sporadisk funktion
Serier: Sporadisk funktion
Børn: Sporadisk funktion
Lejefilm: Ikke testet
Musik: Ikke OK
Min side: Nogle gange OK, men sporadisk funktion

YouSee: Giv venligst en status for fejludbedringen.
Mvh. Benny Skov
Hej YouSee,
Jeg kan se, at I har rettet nogle fejl i jeres systemsoftware.
Her er status for funktion set fra brugerside pr. 7. juni 2017:
Funktioner:
TV: OK
Film: Ikke OK
Serier: OK
Børn: Ikke OK
Lejefilm: Ikke testet
Musik: Ikke OK
Min side: OK

Nu har I noget konkret at arbejde med.
Jeg ser frem til at I får løst de resterende problemer.
Med venlig hilsen
Benny Skov
Mon den app nogensinde kommer til at fungere ordentligt. Ens tålmodighed er godt nok brugt op med det lort. Har afinstalleret/installeret appen nogle gange og resettet chromecast uden held. 5 min tv og vupti snurren og sort skærm.
Hej YouSee,
Der er stadig et problem med funktionen for brug af Chromecast - se nedenstående beskrivelse:
Det drejer sig om:
Chromecast enhed generation 2 med SW ver. 1.24.88007 (nyeste version),
iOS ver. 10.3.2 (nyeste version)
YouSee App SW. Ver 6.8.1 (release 29/5).
Fejlbeskrivelse: Det er sporadisk muligt at caste, men ellers stopper casting processen og Chromecast-enheden begynder at genstarte.
Følgende er udført:
- Geninstallation af YouSee App
- Reset af Chromecast enhed
Dette uden resultat.
YouSee vend venligst tilbage med en holdbar gennemtestet løsning.
Mvh. Benny Skov.
Omdømme 5
Badge +4
Hej igen,

@Ojen39
Tusind tak for tilbagemeldingen - og skønt, at det virker igen.

Jeg vil foreslå @Hansen28 enten at geninstallere Tv & Film-appen eller forsøge det samme, med at resette donglen. Så længe du er på samme WiFi-netværk, så bør der ikke være fejl på Android-app'en, men der kan selvfølgelig være enkelte problemer, som typisk kan løses ved geninstallation :)

Vh
Nikolaj
Hej Nikolaj
Chromecast har heller ikke virket med TV&Film appen på mine android enheder siden begyndelsen af maj, men har virket med alle andre apper, som kan caste til chromecast.
Jeg har så i dag lavet en factory-reset på chromecast donglen og sat den op på ny, og nu virker chromecast på appen 😀
Der er en video på YouTube med anvisning på, hvordan man gør.
Vh
der er ingen cast icon i min app så kan ikk bruge min chromecast
Omdømme 5
Badge +4
Hej Hansen28,

Android app'en bør virke i sin helhed, men jeg vil gerne undersøge om der skulle være rapporteret fejl ind som matcher det du oplever.

Vil du uddybe hvilken fejl du får med Android-appen?

Vh
Nikolaj
er der nogen info hvornår det virker til android ??? rimelig øv man ikk kan bruge sin chromecast og app :(
Nu virker det fint .tak for det
Omdømme 5
Badge +4
Hej alle,

Vi har i dag sendt en opdatering ud til Tv & Film-app'en på iOS, som bør løse problemerne med at afspilningen stopper.

Versionen af appen hedder 6.8.1 .

Vi hører meget gerne fra jer herinde, hvis der fortsat opleves problemer.

Vh
Nikolaj
Fandt de gamle versioner af tv og filmappen på APKPure, men de virker heller ikke, så det må være jeres streamingtjeneste, som ikke reagerer på Chromecast's anmodning om at starte streaming
Hej
Chromecast har ikke virket ikke på nogen af mine android enheder siden begyndelsen af maj :(
Kan man downloade ( uden om Play) den apk-version fra april, som virkede upåklageligt?
I må jo have et sted, hvor disse filer findes. Så undlader jeg bare at opdatere, til I får rettet jeres bugs.
Der er jo ingen virksomhed af TDC størrelse der ikke ved hvornår de laver sådanne ting færdige ... det andet alternativt er jo at de ikke er prioriteret som en opgave .
Begge er hvad det er men meld nu ud så vi kan vælge jer til eller vælge jer fra. Er i en udbyder med fuld chromecast support eller ej og hvornår ?
Kom nu yousee ... en dato og en plan 😉
Jeg kan heller ikke få chromecast til at virke. Undrer mig over, at man efter 3 måneder stadig ikke har løst problemet. Ingen hos YouSee ved noget om, hvornår det bliver løst. Det må da være dårlig service. Måske er man nødt til at finde en anden udbyder. :@
Det virker med at swipe ... det er jo godt.
Men i har vel en planlægning og en ambition om at få det løst til en eller anden deealine ?
så hvad er ambitionen
Omdømme 1
Badge
Hej Skott'en og andre

Vi er arbejder fortsat på, at få løst de udfordringer som nogle af vores kunder oplever med Chromecast nu her.

Jeg har desværre ikke en tidshorisont, men hvis du har en iPhone, så kan nedenstående virke:

Forbind til Chromecast > Start afspilningen > Luk appen helt ned ved, at dobbeltklikke på Hjem-knappen og swipe op på appen

Katrine, YouSee Forum Team
Øøøøøøøøh hvad sker der?

1 måned uden noget reelt nyt
Josefine6 skrev:

Det bare for dårligt at i ikke får det til at virke jeg har en ide . Spørg de andre udbydere hvordan man gør.?



Det er en svært god ide 😄
Det bare for dårligt at i ikke får det til at virke jeg har en ide . Spørg de andre udbydere hvordan man gør.?
Hej

Bare lige for at gøre det helt klart. iPad og iPhone kan ikke caste med yousee app via chromecast. Den caster men stopper efter ganske kort tid og starter en cirkel grafik der står og køre/ loader. Har prøvet adskillige modeller af iPad og IPhone og fjernsyn. Min chromecast er helt ny.
Jeg kan caste uden problemer fra Mac Chrome.
Nogen gange virker appen. Oftes hvis det ikke er en live udsendelse men det er meget ustabilt og mere hel end noget bestemt mønster jeg følger. Ingen af de råd og hints der er på forummet virker dog med undtagelse af det råd med at starte udsendelsen, så caste, så lukke appen ... det har virket 1 gang.
Giv lige en orientering om det er noget i retter nu her eller hvad ? Det er jo okay i ikke vil understøtte apple devices og chromecast men så meld lige klart ud så man som kunde kan vælge en anden udbyder hvis det reelt er det behov man har.
Mvh
Jesper
Hej
Kan i ikke sige noget om det bliver løst og hvornår? Jeg vil gerne vente lidt hvis jeg ved til hvornår og at de faktisk sker. Ellers er det jo bare at bruge en anden udbyder
Mvh

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)