Spørgsmål

Chromecast virker ikke


Er der andre end mig som ikke har kunne få Film og TV appen til at virker med Chromecast de seneste dage .

105 Kommentarer

Har fuldstændig samme problem - også opstået de seneste dage
Omdømme 2
Badge +6
Hej havrevej19

Vi har erfaret, at dem der er med i Googles preview program har fået en opdatering til Chromecast - den skaber tilsyneladende dette problem lige nu. Prøv gerne uden den opdatering.

Håber det hjælper jer videre. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Min ene chromecast har så fået en preview opdatering.... bare ærgerligt at man ikke selv kan nedgradere firmware på dem....
Omdømme 4
Badge +2
Det tror jeg nok man kan, mener Kasper har skrevet det herinde for et par dage siden, har ikke selv problemet (har også humax boksen)
Omdømme 4
Badge +6
Så vidt jeg husker skal man framelde sig programmet og nulstille sin Chromecast.
Hjalp så ikke at nulstille min, har stadigvæk den firmware på *æv* så må jeg vente på der udkommer en ny før jeg kan bruge den til yousee igen....
Det ser desværre ud til at preview versionen er kommet i produktion:
https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en&ref_topic=3447927

Jeg har fundet ud af at jeg kan få min Chromecast igang ved først at starte sidste afsnit af "Gift ved første blik" og derefter kan jeg starte det, som jeg gerne vil se - hører gerne om den metode virker for andre?
Omdømme 4
Badge +6
Google er ikke begyndt at skubbe 1.23.x (preview versionen) ud endnu her. Kører 1.22.x på både Chromecast 1 og 2. Jeg vil anbefale, at man hurtigst muligt bliver frameldt preview programmet for undgå lignende problemer i fremtiden.
Omdømme 4
Badge +2
Slangefar skrev:

Google er ikke begyndt at skubbe 1.23.x (preview versionen) ud endnu her. Kører 1.22.x på både Chromecast 1 og 2. Jeg vil anbefale, at man hurtigst muligt bliver frameldt preview programmet for undgå lignende problemer i fremtiden.



Jeg kører IKKE preview programmet (ved ikke hvad det er) og lige pludselig kan jeg ikke se Yousee på chromecast 2

Forleden kørte jeg version 1.22 og idag kører jeg 1.23
Omdømme 4
Badge +2
mich skrev:

Slangefar skrev:

Google er ikke begyndt at skubbe 1.23.x (preview versionen) ud endnu her. Kører 1.22.x på både Chromecast 1 og 2. Jeg vil anbefale, at man hurtigst muligt bliver frameldt preview programmet for undgå lignende problemer i fremtiden.



Jeg kører IKKE preview programmet (ved ikke hvad det er) og lige pludselig kan jeg ikke se Yousee på chromecast 2

Forleden kørte jeg version 1.22 og idag kører jeg 1.23



Yousee facebook har skrevet:

"Det tyder desværre på, at du har helt ret.

Vi har netop meldt problemstillingen videre til vores udviklere, så vi forhåbentlig kan komme med en opdatering, så vi kan få løst problemet."
Omdømme 4
Badge +2
HansL skrev:

Det ser desværre ud til at preview versionen er kommet i produktion:
https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en&ref_topic=3447927

Jeg har fundet ud af at jeg kan få min Chromecast igang ved først at starte sidste afsnit af "Gift ved første blik" og derefter kan jeg starte det, som jeg gerne vil se - hører gerne om den metode virker for andre?



Det kan jeg bekræfte, så går den igang
HansL skrev:

Det ser desværre ud til at preview versionen er kommet i produktion:
https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en&ref_topic=3447927

Jeg har fundet ud af at jeg kan få min Chromecast igang ved først at starte sidste afsnit af "Gift ved første blik" og derefter kan jeg starte det, som jeg gerne vil se - hører gerne om den metode virker for andre?

FANTASTISK!
Jeg har også haft det irriterende problem.
Men tænk det virker, når følger dit råd. Starter gift ved første blik - skifter til film, serier eller et program jeg vil se og det VIRKER!
Nu burde eksperterne på yousee kunne løse problemet;)
Det virker ikke for mig kan stadig ikke se tv
Omdømme 4
Badge +2
svend48 skrev:

Det virker ikke for mig kan stadig ikke se tv



Du skal finde serien "gift ved første blik" udner søgning, og vælge det øverste afsnit, prøv igen
Nej det virker stadig ikke
Burde det ikke være You see der opdagede sådanne fejl. Man kan vel godt ha et serup eller 2 stående til test. Så man ved hvad jeg sker ude hos os der betaler deres løn.
81730781 skrev:

Burde det ikke være You see der opdagede sådanne fejl. Man kan vel godt ha et serup eller 2 stående til test. Så man ved hvad jeg sker ude hos os der betaler deres løn.



Jo, men den bemærkning hjælper os ikke lige nu.

Når man skal gennemføre den work-around, som jeg har beskrevet, er det vigtigt at vælge afsnit 9 af "Gift ved første blik", og det skal være den som blev sendt den 5. april kl. 07:30.
Omdømme 4
Badge +2
Nu kom opdateringen til chromecast i påsken. Apple opdaterer normalt ikke på søndage og helligdage

Vi ved jo ikke om der kommer en opdatering fra Yousee på tirsdag på apple Ipad/Iphone :?
HansL skrev:

81730781 skrev:

Burde det ikke være You see der opdagede sådanne fejl. Man kan vel godt ha et serup eller 2 stående til test. Så man ved hvad jeg sker ude hos os der betaler deres løn.



Jo, men den bemærkning hjælper os ikke lige nu.

Når man skal gennemføre den work-around, som jeg har beskrevet, er det vigtigt at vælge afsnit 9 af "Gift ved første blik", og det skal være den som blev sendt den 5. april kl. 07:30.


Det virker heller ikke
Jeg kan slet ikke komme ind og caste. Skærmen viser bare en rund cirkel der bliver ved at køre. Blockbuster app'en har samme problem. Har også kontakter dem. De arbejder på det. Godt det ikke er på det lokale værksted at det tager så lang tid at løse et problem.
Det mærkeligt det end lyder, så lykkedes det også mig ved at følge Hans' råd,.
Jeg valgte "gift ved første blik" og derefter afsnit 7. Derefter kom der liv i fjernsynet (Y)
Omdømme 4
Badge +2
ejnar63 skrev:

Det mærkeligt det end lyder, så lykkedes det også mig ved at følge Hans' råd,.
Jeg valgte "gift ved første blik" og derefter afsnit 7. Derefter kom der liv i fjernsynet (Y)



Super, og tak til Hans:D
Har også fået det til at virke med Hans' råd.

Men nu må Yousee da på banen og få fikset dette!
Har det sidste lang tid prøvet at Caste til mit Sony tv fra appen "TV og Film" tidligere var det sådan at en grøn cirkel blev ved med at
rotere men intet skete. Nu er det således at tv billedet fjernes fra skærmen og der bliver sort skærm, det sker stadig intet.
Da det i sin tid hed TDC fungere det til fulde.
Er der noget jeg gør forkert?
Adena

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)