Spørgsmål

Chromecast virker ikke

Hej
Sidder med en Iphone 6 (ios 10.0.2) med Yousee Tv&Film app og vil caste til min Chromecast ver. 1. Dette har virket, men nu står den bare og kører rundt og rundt, der sker ikke mere. Andre app's kører fint på min Chromecast

11 Kommentarer

Oplever præcis det samme - blot fra en Android og til en indbygget Chromecast i mit Sony TV. Jeg kan tænde for TV-et og TV-et viser også hvilken udsendelse/film, der skal castes, men så sker der ikke yderligere. Jeg kan godt caste musik fra Youseeplay-appen og der er heller ikke nogen problemer med at caste fra eks. Netflix eller Youtube.
Nogen derude der har bud på løsning ?
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Bruger også Chromcast her, og det har ikke været nemt. Jeg har en Netgear C6250 router.

Chromecast 1 kunne ikke lide, hvis hastigheden var på maximum hastighed (N standard).

Chromecast 2 kunne ikke lide, hvis wifi id hedder noget med "_" (standard for Yousee på 5GHz).

Yousee har problemer med Chromecast, men det har en masse andre ting. Løsning er genstart, genstart, genstart. Nogen gange skal selve Chromecast genstartes. Nogen gange skal "device" have en kortvarig afbrydelse af netforbindelse eller måske en genstart. Nogen gange skal router genstartes. Nogen gange en kombination af de 3 nævnte. Første problem er om Chromecast er på internet. Et tåbligt krav fra Googles side. Dette checkes ved at slå over på Chromecast HDMI siden.

Jeg bruger ikke selv Chromecast direkte, men tror det er værd at prøve, hvis Chromecast driller. C6250 er ikke specielt glad for Chromecast. Før havde vi en Zyxel router, og den spillede fint med Chromecast.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det lyder lidt underligt med CC i forbindelse med 6250, den har jeg også, i stedet for CG3000 som ikke havde 5Ghz. Da 6250 blev sat op fangede CC den med det samme på 2,4 GHz som den havde kørt med på CG3000. Så helt så umulig er det ikke med de enheder sammen.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har på intet tidspunkt sagt, at det er umuligt med Chromecast og C6250. Det er ikke kun et spørgsmål om at lave forbindelse (fange). Begge ting jeg skrev om, var for at skabe stabilitet. Vi kører kun 5 GHz nu og caster mange timer om dagen, og det kører efterhånden fint med Chromecast 2 og C6250 her.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Radiomanden skrev:

Det lyder lidt underligt med CC i forbindelse med 6250, den har jeg også, i stedet for CG3000 som ikke havde 5Ghz. Da 6250 blev sat op fangede CC den med det samme på 2,4 GHz som den havde kørt med på CG3000. Så helt så umulig er det ikke med de enheder sammen.

Absolut ingen problemer med Cromecast med 2.4 GHz her. Ja, jeg bruger C6250.
Omdømme 4

Badge +3
Wifi er en underlig størrelse, da lokale forhold spiller meget ind.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej alle,

Vi har lavet en opdatering, som gerne skulle løse de problemer der har været med chromecast.

Du skal ikke gøre noget for at få opdateringen, da "fixet" bliver lavet det sekund du starter chromecast-funktionen.

Vh
WOL1959 skrev:

Oplever præcis det samme - blot fra en Android og til en indbygget Chromecast i mit Sony TV. Jeg kan tænde for TV-et og TV-et viser også hvilken udsendelse/film, der skal castes, men så sker der ikke yderligere. Jeg kan godt caste musik fra Youseeplay-appen og der er heller ikke nogen problemer med at caste fra eks. Netflix eller Youtube.

Har lige nøjagtigt samme problem med mit sony android tv! Fandt du en løsning?
Mvh. Michael
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
You See har ingen garanti for funktionen direkte på Android TV, Appen er lavet til Google Cast, og ikke til Cast funktionen i TVer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)