Chromecast - "der opstod en uventet fejl - 1". | YouSee Community
Svar

Chromecast - "der opstod en uventet fejl - 1".

For ganske få dage siden begyndte jeg at få ovenstående fejl meddelelse når jeg skal caste tv- programmer live fra youSee-appen. Sjovt nok kan jeg godt caste ældre udsendelser. Jeg mener jeg har gjort alt uden resultat: geninstalleret youSee-appen, Google Home, slukket og tændt routeren. Har haft lignende fej få gange tidligere men de har løst sig selv. Har intet problem med at caste andre ting f.eks. DR-TV fra DR-TV-appen.
icon

Bedste svar af Jørgen J. 5 februar 2019, 09:44

Blot til orientering så virker det hele efter at jeg har købt en ny telefon med Android 7.0. Mærkeligt at andre tilsyneladende ikke har haft samme problem - eller at det har været muligt andre steder at læse om problemer med Android 4.0.
Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Af og til går der kludder i selve Chromecast. Prøv med Google Home appen at lave "Gendan fabriks indstillinger" på din Chromecast.
Omdømme 7
Badge +7
Prøvede at caste live med Yousees app fra Android og det virker fint her.
Tak for svar. Af dit andet svar kan jeg udlede at problemet ligger hos mig. Jeg har for et par dage siden gendannet indstillingerne på chromecasten ved at aktivere knappen på selve chromecasten. Ligeså er Google Home Appen af- og geninstalleret. Det er meget underligt for udsendelsen på f.eks. DK 1 fra kl. 20-21 kunne jeg ikke se live, men jeg kunne se den lige efter altså godt kl. 21. Mystisk. På prøve alle mulighederne igen i morgen.
Omdømme 7
Badge +7
Har du slået "Programmet smugkig" fra i Chromecast?
Synes jeg har været alle tilgængelige steder i Home-appen og den kan jeg ikke finde. Jeg har Chromecast 2.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har også en Chromecast 2. Du finder det i enhedsindstillinger ved at trykke på tandhjulet. Har du fået slået det til, har du meldt dig som betatester, og der kan derfor opstå kompabilitets problemer med apps, som forventer en anden version af softwaren i Chromecast.
Kan slet ikke se den mulighed. Iflg. Chromecast support skyldes det at der ikke er plads til flere betabrugere. Mener ikke at jeg nogensinde har set denne funktion og tilsluttet mig. Nu vil jeg senere i dag genstarte og gå tilbage til frabriksindstillinger og så vender jeg retur.
Omdømme 7
Badge +7
Checkede lige at punktet hedder "Programmet Smugkig". Jeg bruger firmware version 1.36.141427 i en Chromecast 2.
Jeg har samme firmware
version.
Nu opgiver jeg for indeværende. Har ændret til fabriksindstillinger og af-og geninstalleret home-appen. I forgårs kunne jeg se DRTV men det kunne jeg ikke i går. Har afinstalleret DRTV-appen og har forsøgt at geninstallere den men får nu at vide at den ikke er kompatibel med min enhed. Kan det have noget med min Android tlf. at gøre. Har version 4.4.4.?

Men kontakten til Chromecasten kan ikke være problemet. Kan se alle udsendelser on demand men ikke live??
Omdømme 7
Badge +7
Har også en gammel Android 4 telefon og flere apps begynder at melde fra over den gamle version. Det bliver for svært for dem at kunne alt på de mange versioner af Android. Kan godt se DR, men tør ikke geninstallere. Har mistet TV2 app og nu tyder det på Mobile Pay også ryger snart.
Meget tyder på at jeg må se på en ny tlf. - ja jeg har set at Mobilpay fra 1/4 kræver min. version 5.0. Tak for din indsats.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg kigger også efter en ny telefon og følger meget med på anmeldelser på siden https://www.gsmarena.com

Siden har også en Phone finder funktion, hvor man kan søge i omkring 8000 telefoner, men de er dog ikke alle til salg i Danmark.
Blot til orientering så virker det hele efter at jeg har købt en ny telefon med Android 7.0. Mærkeligt at andre tilsyneladende ikke har haft samme problem - eller at det har været muligt andre steder at læse om problemer med Android 4.0.

Besvar