Spørgsmål

Chromecast dårlig kvalitet

Hejsa.
Jeg bruger chromecast til at streame yousee med. Men hvergang jeg streamer noget, er kvaliteten dårlig og svingende (kun super skarpt i få sekunder af gangen.) Ofte hopper det helt af, således at jeg ikke kan se tv. Har lige prøvet at streame et par kanaler, men hver gang lagger det og bliver smidt helt af. Jeg streamer via. jeres app.
Hvordan fixer jeg det her? Kan umuligt være mit internet, når jeg har fibernet ...

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
App'en er kun til at vælge Streamen med det er Chromecasten der henter den, så det er den der har et problem med at hente. Er der et tilstrækkeligt signal til den.?
Hvis det er CC Ultra, så kan den tilsluttes med et netkabel.
Synes bare det er besynderligt, at hvis jeg streamer fra tv2 play app, netflix, hbo, viaplay osv. så er der aldrig problemer. Den hopper aldrig af og kvaliteten er knivskarp...
Hejsa. Jeg har samme problem når jeg streamer via chromecast til mit tv. Om det kun er når jeg benytter YouSee appen eller generelt kan jeg ikke helt finde ud af. Men har bemærket ved billedtekst (hvor det er lettest at se når kvaliteten skifter) at kvaliteten hopper fra og til med kvaliteten. Jeg har testet min wifi hastighed, selvom den ikke er prangende på en hastighed mellem 6-15 Mbit så burde det da være nok til dette ikke er problemet. Det der undre mig det er at den skifter og ikke konstant er hverken god eller dårlig. Jeg er ved at blive idiot af ikke at kunne lokaliserer fejlen. Nogen der kan hjælpe mig/os videre her?
Omdømme 5
Badge +7
Hej Alle

Prøv eventuelt at lav et kanalskifte på modemmet.
Hej Kasper
Tak for svar. Er vi ikke enige om at modemmet automatisk skifter til der hvor der er mindst på for at optimere hastigheden . At den er på “auto” har netop haft resettet boxen.

Så din løsning, tænker jeg ikke gør det store?
Omdømme 5
Badge +7
Hej djnick

Hvis den i forvejen står på "Auto", så er det rigtigt nok, at den selv finder den mest optimale kanal.
Hej,
Min erfaring er at Yousee TV, modsat DR TV, er meget følsom for forsinkelse på internettet, når jeg streamer via Chromecast 2.
Har en VPN server (Asus-router) tilsluttet Yousee internet, hvor ping tiden medio oktober skiftede fra 60 til 250 msek. hvorefter det ikke mere var muligt at streame Yousee TV, men DR TV fungerede fint. Yousee support kunne ikke hjælpe eller forklare hvad der er sket.
Betaler nu for VPN server hos VPN-Byen, hvor forsinkelsen er 70 msek. og kan derfor se Yousee TV, men med skiftende kvalitet. Bedst de første minutter.
Når der streames i høj kvalitet (Yousee og DR) er download hastigheds-toppene omkring 1,5 Mbit/sek, så det er ikke hastigheden, der er det største problem.
PS. Vi ser dansk TV i Spanien, og har sommerhus i Danmark med Yousee TV og internet.
Kasper skrev:

Hej djnick

Hvis den i forvejen står på "Auto", så er det rigtigt nok, at den selv finder den mest optimale kanal.

Alarmer og andet trådløs udstyr benytter samme frekvenser som wifi, men overholder ikke altid wifi reglerne. Har løst en naboes wifi problem ved at skifte kanal, efter at en anden nabo havde installeret en trådløs alarm.
Så nogen gange er det en god ide at skifte kanal.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)