Svar

Chromecast Audio og Yousee Play (TDC Play)

• HPC
  • Bruger
  • 14 kommentarer
Hej.

I går købte jeg en Chromecast Audio. Men jeg har deværre opdaget :@ at YouSee Play og TDC Play ikke understøtter denne enhed, Hverken på PC, Ipad eller Android.

Er der nogen der ved hvornår dette bliver muligt? Eller skal jeg forsøge at få de 320 kr. tilbage hos Elgiganten?

Mvh HP

icon

Bedste svar af Kasper 15 december 2015, 12:31

Hej Alle 

Vi er nu på vej med understøttelse til Chromecast Audio, som vi glæder os til at kunne tilbyde jer! :D

I kan læse mere her i denne tråd:D

Se original

20 Kommentarer

Nu kender jeg ikke Audio delen har selv Chromecast 2 til tvét..

Men vil da mene du kan overføre lyd fra din pc/mac. Tænker du kan logge ind på div. tjenester gennem Google chrome og så overfør din lyd den vej fra.

Det selvføgelig lidt øv, men det da beder ind ingenting :) 

Problemet er at YouSee - uanset Browser eller OS - ikke kan "se" Cromecast Audio, selom den er "fundet" på enhederne.

Ny det jo ikke Yousee der skal se den men din Browser (virker kun på Google Chrome), du har vel installeret det plugin/udvidelse man skal bruge ?

Vejledning..

Denne udvidelse, Google Cast. MEN HUSK DU KAN KUN GØRE DET GENNEM GOOGLE CHROME ;)[img]345iF4CDC7A3EBF5D45C.png[/img]

Ja - den er instaleret korrekt og "fundet" både på PC og Ipad. Og den har kunnet give kontrollyd til mit stereoanlæg.

Det er Yousee der er problemer med. Jeg prøvede at ringe til support i går, men de kunne intet bidrage med.

Hmm...

Har du dit tv forbundet til dit anlæg/højtaler ?

Så ville du nok kunne gennem Google Cast 2, du kan jo prøve at bytte den før du opgiver og får pengene tilbage.

Nu har jeg Sonnos som er forbundet til tvet, så det virker fint med musik. Der ud over kan man få TDC play og Yousee Musik som app til Sonnos hvilket gør det meget nemmer ;) 

Meningen var at lave et "husmands" Sonnos anlæg, således at diverse musik (palylister+radio) kan afvikles i forskellige rum (styret af tablets/phones). Jeg ved at det virker på Spotify, men nu betaler jeg for Yousee og vil gerne have det til at virke med det.

Så ville jeg nok bare vælge at købe en Bluetooth modtager....

Siger ikke du skal vælge en fra denne side, men så kan du få en idé om hvordan det virker....

Bluetooth dimser...

Ja - det kan jeg godt se er en løsning - og billig. Men det smarte ved Chromecast Audio er, at når først du har sat den op til en playliste/radio kanal, kan den selv fortsætte uden at du behøver at streame fra Tablet eller telefon. Sparer batteri og du kan bruge telefonen normalt. :D

Hej igen.

Jeg har det nu til at virke - men kun via Google Chrome på PC -har ikke prøvet Android  endnu :@

Perfekt... Hva gjorde du ?

Så må du se tiden an og se om Yousee/Tdc ikke kommer med på banen så du kan bruge din mobil.

Jeg instalerede Rdio (Som understøtter Chromecast Audio) i Chrome browseren på PC'en.

Derved fremkom Google Cast vinduet i Browser vinduet, dette kunne jeg nu bruge til at anvende Chromecast Audio til Yousee - men det kræver at vinduet forbliver åbnet. 

Kreativt :)

Jeg har nu kontaktet Yousee Support:

Hej.
Jeg har købt en Chromecast Audio, og har nu desværre konstateret at Yousee Play ikke direkte understøtter enheden. Jeg vil gerne høre om det er noget der bliver arbejdet på at løse.
Forløbig har jeg fået flg. svar: 

Tak for din henvendelse.

Det er ikke noget som jeg er bekendt med i øjeblikket, men jeg kan prøve at forhøre mig og kontakte dig når jeg har fået svar på henvendelsen.

Håber at mit svar er dig behjælpeligt.

Mvh.

Nicklas xxxxxxx
Yousee support

Redigeret:  Personlige oplysninger

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Alle 

Vi understøtter desværre ikke Chromecast audio på nuværende tidspunkt.

Se eventuelt tidligere svar i denne tråd :D

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Alle 

Vi er nu på vej med understøttelse til Chromecast Audio, som vi glæder os til at kunne tilbyde jer! :D

I kan læse mere her i denne tråd:D

Det lyder godt med den opdatering.

Hvornår kan vi regne med den kommer?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nu ved jeg ikke om det samme gør sig gældende for CC Audio, som for den originale, men på den kan man via Screencast, få lyd til den fra Play Musik.

Så kan Telefonen Screencast er det muligt.

Vejledning til hvordan man screencaster http://www.mobilsiden.dk/tips/brug-din-chromecast-som-musikformidler-tip,lid.32533/

Istedet for at vælge Chromecast, som vist, så vælger man selvfølgelig bare Chromecast Audio. En udmærket løsning, hvor kvaliteten af Wifi`en i telefonen bestemmer kvaliteten. Det virker udmærket med min Galaxy S4.

Kære Yousee.

hvor langtid varer det at udvikle Chrome audio til play ?????

sidst i skrev var i december 2015 !!!!

hilsen

kim

Hej Kim.

Se her: http://forum.yousee.dk/t5/Nyheder/YouSee-Musik-Ny-app-og-website/m-p/10985#M709

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)