Spørgsmål

chromecast 2 ryger ned hele tiden

har netop skiftet fra apple tv til CC2 og streamer yousee tv. I starten kørte det fint, nu ryger det ned hver dag efter ca. 10-20 min. Nogle gange kan det køre 1 time. yousee sendte en opdatering på app'en for 2-3 uger siden.
Jeg har ingen problemer med at se indhold fra yousee på ipad eller iphone, men streame til CC2 kører ikke mange 'minutter'.
Jeg har mobilt bredbånd fra Yousee med 500 gb dataforbrug, der er 4g i området og download ligger mellem 16-20 og upload 20-40.
Vil CCU afhjælpe ? eller kan jeg gøre noget andet ?

4 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +7
Det er alt for tidligt at gå til CCU. Der er stort set ikke noget indhold i det format.

Google har det desværre med lave ændringer ofte i CC, og YouSee forsøger hurtigst muligt at komme med en opdatering.

Kører andet en YouSees app fint med CC2?

Har du prøvet at skifte kanal på dit wifi?

Vi havde selv problemer med CC2 her. Det hjalp her at bruge 5 GHz muligheden i CC2. Vi bor i lejlighed og her er bare for mange på 2,4 GHz og sikkert en masse "støj".
youtube kører fint, har også skiftet kanal på router 2 gange, har desværre ikke 5 ghz på min router
(det er yousee's standard for mobilbredbånd.)

Jeg overvejede CCU fordi de skriver den opdaterer/henter signalet 1,8 gange hurtigere, jeg vil også lige få tjekket om der er kryds i 50hz på googlehome appen.
Omdømme 6
Badge +7
Youtube har faktisk en del UHD materiale. Det kunne være endnu et argument på at gå til CCU. Jeg vil tro YouSee har meget få brugere med CCU, og det er så et argument for at blive på CC2.

At sende 2,4 GHz kræver ikke licens, og det gør at meget "støj" også foregår her. Nogen siger jeg bor i villa, og kan ikke se naboens wifi, men det kan jo være man selv skaber "støjen" på 2,4 GHz med f.eks.: trådløs tyverialarm, baby overvågning, trådløs aflæsning/regulering af varme, ældre bluetooth enheder, trådløse keyboards/mus ....

5 GHz rækker ikke så langt. Det lyder som en ulempe, men det gør at man ikke kan se alle ejendommens net, hvis man bor i lejlighed. Sandsynligheden for "støj" optræder på 5 GHz er derfor heller ikke så stor.
Omdømme 6
Badge +7
Den største ulempe jeg selv har opdaget med CC, er den kræver konstant internet adgang. Når du oplever et brud i CC visning, er det det godt lige lige at checke om CC er forbundet til internet, ved at kigge på HDMI billedet på dit TV.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)