Boksen og mine data

Omdømme 4
Badge +2
  • Guide
  • 100 kommentarer
Jeg har ledt rundt på nettet efter, hvilke regler der gælder for håndtering af de data, youSee opsamler fra vore bokse og de øvrige online tjenester. Jeg har ladet mig fortælle, at de vil anvende oplysningerne til at give mig "bedre personligt tv". Men sådanne oplysninger indeholder jo i vore dage meget personlige ting, både omkring tv-vaner og medieforbrug i øvrigt. Og med boksen er der lagt op til, at tuner-funktionen i tv får lov at stå ubenyttet hen, så youSee dermed har adgang til detaljerede data om alt de leverer til os.

Så jeg har kontaktet et par myndigheder for at finde ud af, hvilke regler der gælder og hvem der er ansvarlig (ud over youSee) for denne dataopsamling og anvendelsen af de indsamlede data.
Jeg er i kontakt med datatilsynet samt -lidt af omveje- erhvervs- og selskabsstyrelsen.
Jeg skal nok dele det med jer, når der kommer svar.
Jeg ville gerne have spurgt youSee, men jeg har ikke fundet nogen steder, hvor der er "hul igennem" for den type spørgsmål.
Måske burde youSee på linje med fx. tv2 (seernes redaktør) have en ombudsmands-agtig instans.

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der kan skrives til You See på deres FB væg, så vil du der få et svar.
Omdømme 4
Badge +2
Radiomanden skrev:

Der kan skrives til You See på deres FB væg, så vil du der få et svar.

Skrives kan der, men om der sidder supportere med viden og tilladelse til at svare på sådan et spørgsmål. Jeg tvivler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)