Billedet fryser

Den seneste uge har jeg fået det problem, at billedet fryser ved afspilning på computeren. Det er især om aftenen, og det sker temmelig ofte.

Er der andre som har fået samme problem, og evt. har haft kontakt til You See.

34 Kommentarer

Jeg oplever samme problem.og ja gennem den sidste uges tid er dert blevet værre. Til tider blive der sort skærm, men lyden er der. Andre gange fryser billedet bare totalt. Fik at vide af Yousee, at vi havde for lav hastighed ind, men downloader med 100, så det er vist ikke det der er problemet, men fik ikke meget ud af og ringe til support

Har haft kontakt til You See som oplyser at det ikke er et kendt problem.

Har selv en 100/100 forbindelse.

I går begyndte den at fryse konstant at fryse efter kl. 21.00 slog om på DRTV. Her var der ingen problemer.

Vi får vel kun You See til at undersøge nærmere såfremt der er flere som melder sig på banen med samme problem.

Jeg ved at TDC TV har haft samme problem i den seneste tid.

Jeg oplever samme problem. Har en 300/60 forbindelse og en hastighedstest viser at jeg downloader med ca. 320 m/bit. Det burde være nok til en flydende afspilning via yousee play, men billedet fryser konstant og når afspilning starter igen, er billedet meget grynet.

Jeg genkender det også.

På mit arbejde har jeg en kablet forbindelse, der konstant har 90-100 Mbps i download og 45-55 Mbps i upload. Andre tjenester som Viaplay, DR og TV2 Play kører upåklageligt, men YouSee web-tv var både i går og er igen i dag direkte ubrugeligt.

For hver ca. 8-10 sek. går forbindelsen i stå i ½-1 sekund, og for hver 10.-15. minut fryser den helt, så man må genindlæse siden for at få billede frem igen.

Jeg har i dag skrevet til YouSee support. Om det hjælper, ved jeg ikke, men som en anden skriver - jo flere der skriver, jo mere opmærksomme bliver de på det.

Har stadig problemer med at billedet hakker og fryser. Det sker især efter kl. 20.00.

Når man taler med You See kender de ikke problemet. Håber der er flere som kontakter You See.

Jeg skrev til YouSee i går aftes og beskrev problemet med deres web-tv. Svaret: "Yousee webTV fungere bedst, hvis man bruger Google Chrome som browser. Du kan eventuelt forsøge at geninstallere det plugin, der skal bruges til webTV."

Jamen rigtig fint YouSee... 1 - jeg bruger allerede Chrome og 2 - det omtalte plugin anvendes ikke af Chrome, da browseren ikke understøtter det. Gad vide om det overhovedet er min mail, de har svaret på...!? :@

Billedet fryser uanset om jeg benytter mig af explorer, edge, firefox eller chrome.

Tidligere har problemet været større, men har så været helt fint i nogle måneder, men det begyndte så her igen for ca. 14 dage siden.

Man kan håbe på at det bliver bedre når TDC og You See lægges sammen. Med flere HD kanaler i Play samt TV2 i Play også. Det ville være dejligt.

Det er nok for meget at håbe på.

Jeg har som før nævnt været i mail-kontakt med YouSee om problemet med ustabilt live-signal i visse perioder. De bad mig om at skrive op, hvornår der konkret var problemer (enhed jeg streamer fra, tidspunkt, kanal m.v.) og sende til dem. Det har jeg nu gjort efter have oplevet problemer både i går og i dag.

En medarbejder fra support har skrevet, han har testet det og oplever samme fejl, som jeg beskriver, så fejlen er nu meldt videre til 'Specialdrift', og han vil vende tilbage, når de har undersøgt sagen.

Så det tyder på - i hvert fald for mit vedkommende - at hvis man kan være konkret i sin fejlmelding, så har de mulighed for at lave en reel fejlsøgning og forhåbentlig udbedre problemet.

Det vil jeg nu prøve, at få dem til at teste og håber så de kan hjælpe denne gang, havde ikke meget held de 2 første gange jeg kontaktede dem.

Heidi3 skrev:
Det vil jeg nu prøve, at få dem til at teste og håber så de kan hjælpe denne gang, havde ikke meget held de 2 første gange jeg kontaktede dem.

Det er desværre også min erfaring, man skal skrive nogle gange, før der sker noget. Første gang jeg skrev, blev jeg bare spist af med "prøv en anden browser eller gen-installer Verimax". Anden gang var det "web-tv er jo bare noget, du får med til dit abonnement og ikke noget, du som sådan betaler ekstra for". Så først da jeg holdt fast og skrev for tredje gang, fik jeg endelig kontakt til en medarbejder, der udviste en reel interesse for at løse problemet, så der nu tilsyneladende sker noget.

Er der noget nyt fra You See ????..

Det sidste, jeg har hørt fra dem, var den 6. marts, hvor de bekræftede, de oplevede samme fejl som jeg selv med ustabilt og hakkende signal. Herefter var beskeden: "Jeg har hermed fejlmeldt det til vores Specialdrift, som vil kigge nærmere på sagen."

Jeg oplever det samme problem at filmen fryser med 100/100 forbindelse det er ikke hvad jeg forventede og der må da være en form for rabat når man ikke kan få hvad der forventes.
men ak service og kundetilfredshed var det ikke noget der man havde i 90´erne.
Sammen problem som i andre. Sidder på en kablet linje og Yousee tv virker periodisk. Resten af tiden hakker eller fryser billedet og ofte stopper afspilningen helt og man skal trykke på play igen.

Ingen problemer på Telia tv eller Netflix.

Linjen jeg sidder på er også ok: [img]http://www.speedtest.net/result/5681857121.png[/img]

Så det må være hos Yousee at deres servere ikke er store nok til at klare presset. Synes dog det er skræmmende at man kan finde tråde om akkurat det samme, men som er 1 ÅR gamle!

Måske Yousee skulle stoppe med at bruge så mange reklamekroner på at reklamere for et "underholdnings univers" som tydeligvis ikke virker. -de kunne jo bruges på at opgradere deres serverpakke.
Det har stået på i 3-4 år men her på det sidste er det stort set ubrugeligt. Kører jeg det på min chromecast så er der langt færre stop.
Er der noget jeg vil se på DR så er det klart deres hjemmeside jeg bruger - det kører fuldstændig fejlfrit.
Og deres kommentarer om de ikke har hørt det før eller der ikke er andre der har problemet er direkte løgn. Jeg har jævnligt været ved dem men der sker INTET.
En bruger skriver: "Har haft kontakt til You See som oplyser at det ikke er et kendt problem."
Er de blinde, dumme eller læser de bare ikke dette forum. Det er et meget kendt problem fremgår det.
Bliv ved at klag. Men man mister modet når man får student nr. 10 i røret der altid starter med at foreslå at man slukker og tænder router og udstyr! TAK det har vi prøvet!
youSee eller TDC same shit.
Ja, det er da utroligt, at der slet ingen kommentarer er fra yousee's side, når så mange oplever samme problem, nemlig at billede og lyd konstant fryser på alle medier og med alle browsere.
Der er vel næsten ikke andet at gøre end at finde en anden leverandør??????????????
Det er jo ikke fordi de ikke kræver penge nok for det leverede!!!!!!!!!!!
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Man skal ikke true med at gå, men i stedet true med at blive :D

Dette er et kunde-til-kunde-forum. Yousee deltager derfor meget sjældent her. Skal I have Yousee i tale, er der 3 muligheder: 70 70 40 40 eller Facebook eller mail fra yousee.dk
Det lyder fornuftigt.
Bortset fra at hvis ingen hører at man truer med det ene eller andet virker det frustrerende. Jeg har prøvet de 3 andre forslag.
Virkningen var den samme: frustrerende.
Skulle man gå i medierne??
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg er lidt bange for, at man spilder tiden med kritik i dette forum og på Facebook. Indlægene bliver måske ikke oprettet i Yousees systemer, og de indgår derfor ikke i statistikkerne over, hvad der berører mange kunder.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hejsa,

Jeg tillader mig lige at smide en kommentar til dette indlæg :)

Problemstillingen er dukket op i flere tråde her på Forum, og vi er i fuld gang med at undersøge fejlen, så den kan blive rettet. Vi har her på Forum et tæt samarbejde med vores ansvarlige, så det er super at I gør opmærksomme på problemerne her - og jo flere informationer i kan give os, desto lettere har vi ved at rette fejlene, så giv den endelig gas med information - enten her, eller i en privatbesked til mig.

Det vil især være relevant at høre:
  • Hvilke tjeneste bliver benyttet? (Arkiv, Live-tv osv.)
  • Hvilken browser (og version) bruger du?
  • Oplever du fejlene på nogle specifikke tidspunkter?
  • Hvilken udsendelse/kanal så du?
  • Hvornår opstod problemet - og sker det på flere enheder

Beklager de gener fejlen har medført. Vi håber at have det rettet snarest.

Vh
For mit vedkommende er det ligegyldigt om det er live eller arkiv.
Jeg benytter mig af windows 10, og har forsøgt afspilning i Edge, Chrome, Explorer. Samme resultat med alle.
Efter kl. 20.00 om aftenen.
Det er alle kanaler.
Samme problem på både PC og Tablet.
Jeg benytter mig ikke af YouSee bredbånd...
Det skal iøvrigt bemærkes, at DRTV, TV2Play, Viaplay og Netflix fungerer uden problemer.

Det kan undre at du nu stiller de samme spørgsmål til os brugere som vi er blevet stillet mange gange tidligere og besvaret. Uden dog det har ændret noget.

Kan problemerne have noget at gøre med at man ikke benytter YouSee bredbånd ???
Mit webtv hakker også. Jeg har prøvet at lade netværksovervågningen køre samtidigt. Jeg kan fornemme et mønster mellem udfaldende og statistikafleveringerne til gallup.
Jeg har prøvet at eliminere kaldene til gallup... Det hakker fortsat af og til. Nå, det var et forsøg værd.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)