Beklager - der er desværre et problem i øjeblikket | YouSee Community
Spørgsmål

Beklager - der er desværre et problem i øjeblikket

Setup forsøgt med samme observation

1)TDC ->10Gbit fastnet->wifi->Apple iphone7 ->wifi->1 appleTv gen3 ->hdmi->tv

2)TDC ->4G->Apple iphone7 ->lightning2HDMI ->hdmi->tv

Det spiller i ca 2-5 min så stopper afspilning og jeg får “beklager” fejlen hvis jeg forsøger at sætte afspilning igang igen. Efter et stykke tid kan jeg genoptage afspilning med samme fejl efter et par minutter.

Dette sker i bedste sendetid mellem 20-21:30 fredag.

Gentager jeg samme afspilning senere på aftenen Eks 22-24 er der ingen problemer overhovedet

Er overbevist at hvis app blot var en smule mere fejl tolerant ville jeg ikke have problemet med disse udfald.

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Uwhome

Jeg kan se, at du mangler svar i tråden her, så jeg byder lige ind 🙂

Først og fremmest, så har vi ikke problemer med at levere web-tv i prime time sådan generelt, så der må være noget andet der provokerer enheden og appen.

I forhold til den her fejlbesked, så kan du prøve følgende:

1: At nulstille netværkindstillingerne på din iPhone (husk, at enheden glemmer Wi-Fi og du skal derfor bruge koden igen):
Indstillinger -> Generelt -> Nulstil -> Nulstil netværkindstillinger

2. Genstart modem/router

Lightning til HMDI adapter kan vi desværre ikke garantere virker optimalt. Vi optimerer til Chromecast og Airplay (Airplay ikonet skal bruges i appen og ikke i kontrolpanelet på iPhone)
Kasper når jeg har samme problem via 4G som via min wifi / fastnet internet forbindelse. Så er det næppe noget med min routere eller wifi. Lightning to hdmi er blot en måde at overfører tv signal via en ikke trådløs forbindelse. Men for at understrege at hdmi heller ikke er problemet, så er problemet også det samme om jeg streamer via 4g direkte til telefonen. Men som sagt kun under prime time.
Men kan tilføje følgende bonus information for dagen efter var der melodi grandprix og her havde jeg samme problem. Men jeg skiftede til Drtv app og streamede
Via denne (via wifi og hdmi) fra samme device som fejlede via YouSee app’en. Senere på aftenen kørte YouSee app’en fint.

Så jeg fastholder at i har et problem i prime time
Omdømme 7
Badge +7
Hej Uwhome

Det kunne være interessant at vide følgende:

- Hvilken version af YouSee appen har du installeret
- Hvilken iOS version er installeret
- Hvilke kanaler har du oplevet problemet på
IOS 12.1.4
You see tv 7.0.0
Kanal TV2. DR1, DR1 arkiv udsendelse
Omdømme 7
Badge +7
Tak for det. Jeg melder din oplevelse videre med ovenstående info til vores tekniske afdeling, der står for vores web-tv backend. Det er ikke så lang tid siden, at vi implementerede et nyere setup bagved og det er vi naturligvis meget opmærksomme på performer bedst muligt.

Besvar