Airplay yousee play

Jeg har kun projektor i stuen med tilhørende apple tv, men når jeg airplayer fra ipaden får jeg et utroligt dårligt/hakkende biled er det mig der gør noget galt eller er yousee app bare for ringe lavet til 76 tommer.

11 Kommentarer

Det undrer mig at du overhovedet får et billede op.
Der var en laaaang tråd på det gamle forum om, at apple tv og alle andre former for skærmduperring (staveplade) ikke kan lade sig gøre med Yousee app.
Det påstås at en løsning skulle have høj prioritet, men det er efterhånden svært at tro på.
Hej Wienike1

Jeg havde samme problem, men da var det mit trådløse netværk der tabte for meget signal, når jeg brugte netkabel fra router til og her var det en PC, så var der ingen problemer. Nu har jeg sat en wireless extender op så mit netværk har større rækkevide og nu virker det. Håber mit svar kan bruges :-)

Hilsen

Kousgaard

Tak for det gode forslag, men mit apple tv er sat op med kabel direkte i routeren
AirPlay-løsningen i YouSee Play er hvad Appe kalder AirPlay Mirroring, hvilket betyder at indholdet overføres over det lokale netværk. Har man derfor ikke et meget stabilt, lokalt netværk, fx uden naboers forstyrrende WiFi-signaler, vil signalet opleves meget hakkende. Hvis du kobler din iPad/iPhone direkte på dit tv eller projektor med HDMI-kabel og en Apple adapter, vil signalet være perfekt og ikke hakke.

Nu skal jeg altså lige forstå hvad det er vi snakker om i denne tråd.

Jeg har afprøvet den forrige version af Yousee Player på Ipad sammen med Apple TV. Det fungerede ikke, og der kom slet ikke noget billede igennem. Alt andet på Ipad'en kom fint op på TV skærmen, men bare ikke fra Yousee play.

Dette passer fint med driftstatus oprettet 2/4-14 hvor der (forsat) står:

"Efter seneste opdatering af ’YouBio & TV’ appen, kan man opleve problemer med skærmdublering via AirPlay og Apple TV.
Dvs. hvis man f.eks. fra sin iPhone/iPad vil skærmdublerer billedet til Tv-skærmen, vil man opleve at den laver fejl. Fejlen gælder både trådløst og via kabel.

Vi har pt. ingen tidshorisont på hvornår fejlen er rettet."

Men det du siger Marcusmattsson er, at det faktisk fungerer perfekt med kabel. Har jeg ret i det eller misforstår jeg problematikken? 

"Men det du siger Marcusmattsson er, at det faktisk fungerer perfekt med kabel. Har jeg ret i det eller misforstår jeg problematikken?"

Det er korrekt, at AirPlay Mirroring ikke har virket i lang tid i den gamle YouBio-app. I den nye app, YouSee Play Tv & Film, som kom i starten af november, kan man igen bruge AirPlay Mirroring dog med en enkel begrænsning, vi endnu ikke har fået fikset: Man skal begynde at afspille indholdet, inden man swiper sit kontrolcenter op og aktiverer AirPlay Mirroring. Hvis man gør dette, virker det dog helt fint med kabel og også over Wifi, hvis man har et stabilt, uforstyrret hjemmenetværk.

Er der noget nyt om airplay understøttelse ??.

Muligt i har en 3 part som leverandør, men både Viaplays App og og eks DR1 App fungere det jo perfekt. Det var jo nemt at henvende sig til dem og høre hvem de har brugt :-). De har jo en "simpel" løsning med airplay symbol i appen man blot trykker på så "streamer" det til ens tv.

Hvorfor i det hele taget benytte "skærm dublering" når vi snakker streaming af tv - det er vel ikke raket videnskab hvor næsten skriver 2015..

Hej vivi.

DR er lidt i en speciel situation, da de har lov til ikke at bruge kryptering på deres indhold, og så virker AirPlay automatisk. Vi må dog desværre erkende, at Viaplay enten har valgt en smartere leverandør eller har en aftale med Apple, vi endnu ikke har. Det er dog stadig i høj en grad en topprioritet at få til at fungere for os.

Nu har problemet stået på siden begyndelsen af november. Jeg synes, at Yousse skylder os en forventet dato for udbedring af fejlen. 

vh

Jørgen

Jeg synes det er trættende, at det ikke virker optimalt med Airplay! Det kan jo ikke passe, at man er nødt til at koble sin Iphone/Ipad direkte til TV'et, bare for at få et ordentligt signal?! Jeg kan se Yousee play i et stykke tid via mirroring, men så går skærmen i sort og app'en siger at der fejl.

Jeg forventer at et firma som Yousee burde kunne løse dette problem forholdsvist hurtigt!!! Der er jo trods alt kunder der betaler for diverse services, som i dette tilfælde ikke virker efter hensigten. 

Vi har fundet en løsning, og ægte AirPlay kommer i en opdatering i næste uge.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)