Afspilning af serie via YouSee-app stopper før slutning | YouSee Community
Svar

Afspilning af serie via YouSee-app stopper før slutning

Så i går et afsnit af Gerningsstedet ("Storm") med chromecast over YouSee TV & Film-appen. Eller rettere: Jeg så næsten det hele! For da jeg nåede til den spændende afslutning hvor de sidste minutter ville vise hvem der overlevede og hvem ikke, stoppede afspilningen. Efter at ha prøvet at genoptage afspilningen nogle gange, indså jeg at slutningen simpelt hen ikke var der, øv. Det er sket tidligere. Det skyldes vel at ARD har forskubbet starttidsunktet, og at afspilningen ikke tager hensyn til dette? Det er muligt at lægge ekstra tid til ved optagelser. Er noget lignende ikke muligt ved afspilninger fra "arkiv"? Jeg synes i hvert fald det er ret træls ikke at få slutningen med!
Knud
icon

Bedste svar af MS-ERIK 29 december 2018, 10:32

Har checket serien “Gerningsstedet” og opdager at de nyeste afsnit, sendt indenfor sidste uge, ligger i arkivet med over 100 minutter selv om det oplyses at hvert afsnit er på 90 minutter. Afsnittene længere tilbage i tiden ligger derimod i arkivet med 90 minutter, så her kan noget mangle i slutningen hvis afsnittet startede med forsinkelse. Afsnittet sendt den 23-12-2018 var arkiveret med 15 minutter mere end seriens spilletid. Det tyder på at YouSee har lavet en ændring, så risikoen for at mangle afslutninger er mindre fremover.

Inden for den sidste uge kan man gå tilbage i TV-guiden og finde den efterfølgende udsendelse. Men den kan kun bruges hvis den også ligger i arkivet.

Afsnittet “Ekkolod” startede ca. 4 minutter forsinket, men da kun 90 minutter var arkiveret, mangler der ca. 4 minutter i slutningen.
Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej dusejs

Ærgerligt at du missede noget af udsendelsen 😞

Der er prøves at tage højde for forskydninger i sendefladen, men det er desværre ikke altid muligt.
Tak for svar.
Nej, det er rigtignok ikke altid muligt, for det skete igen i går aftes da jeg afspillede episoden "Ekkolod" i ARD-serien "Gerningsstedet". Igen sad jeg tilbage uden slutning. Det er ekstra træls fordi afsnittene er ret lange (90 minutter). Det er så tredje gang på lidt over en uge med først et afsnit af "Kriminalkommissæren" (ZDF), derefter altså 2 gange med afsnit af "Gerningsstedet".
Hvordan forsøger I at tage højde for forskydninger, og hvorfor er det ikke altid muligt?
Jeg er nået dertil at det nok er bedst at droppe de tyske serier ind til videre. Hvis det da kun er dem der er problemer med :?
Knud
Omdømme 7
Badge +7
Forsinkelser sker på alle kanaler, især hvis der er sport, en sådan udsendelse får jo altid lov til at fortsætte til det hele er overstået, derved bliver de øvrige udsendelser forsinket.
Omdømme 7
Badge +3
Hvis det umiddelbart efterfølgende program er i arkivet, er det muligt at den manglende afslutning ligger som begyndelsen i det efterfølgende program.

Hvis man optager et program kan man sikre sig mod at mangle slutningen ved også at optage det umiddelbart efterfølgende program.
Hej og tak for buddene?
Optagelse af eller afspilning af det næstfølgende program kan jeg ikke bruge til at løse mit problem med streaming af serieafsnit via app'en på min tablet eller smartphone. Jeg søger efter de serier og afsnit der er tilgængelige, og som kan være sendt for flere uger siden, og afspiller dem så fra en ende af. Hvilken udsendelse der fulgte efter da afsnittet blev sendt første gang, har jeg ingen anelse om. Det der skal til er vel at programmet når det starter og skal overføres til arkivserveren sender et aktiveringssignal og tilsvarende når det er sluttet et deaktiveringssignal sådan at de planlagte sendetidspunkter bliver tilsidesatte? Er den funktion virkelig ikke opfundet og ført ud i livet?
Knud
Omdømme 7
Badge +7
Det var en funktion der blev brugt i de Analoge dage, PDC, anvendes ikke på Digitalt TV, der styres udsendelserne udfra de af leverandøren givne tidspunkter, de tider bruges så til at lave EPGen som styrer optagelserne.
Omdømme 7
Badge +3
Har checket serien “Gerningsstedet” og opdager at de nyeste afsnit, sendt indenfor sidste uge, ligger i arkivet med over 100 minutter selv om det oplyses at hvert afsnit er på 90 minutter. Afsnittene længere tilbage i tiden ligger derimod i arkivet med 90 minutter, så her kan noget mangle i slutningen hvis afsnittet startede med forsinkelse. Afsnittet sendt den 23-12-2018 var arkiveret med 15 minutter mere end seriens spilletid. Det tyder på at YouSee har lavet en ændring, så risikoen for at mangle afslutninger er mindre fremover.

Inden for den sidste uge kan man gå tilbage i TV-guiden og finde den efterfølgende udsendelse. Men den kan kun bruges hvis den også ligger i arkivet.

Afsnittet “Ekkolod” startede ca. 4 minutter forsinket, men da kun 90 minutter var arkiveret, mangler der ca. 4 minutter i slutningen.
Mange tak for ulejligheden og det grundige svar, Erik 🙂 Nu har jeg noget at pejle efter når jeg får lyst til at se en tysk krimiserie. Håber du ha ret i at YouSee har lavet en generel ændring med tilføjelse af ekstra optagetid. Håber også at der med tiden bliver udviklet en automatisk digital funktion mellem indholdsleverandørerne og YouSee, plus andre teleselskaber der leverer TV med mere, sådan at sendetidspunkter løbende korrigeres hvis der sker uforudsete ændringer.
Knud

Besvar