Ændring af streaming kvalitet | YouSee Community
Svar

Ændring af streaming kvalitet

Har hørt at Yousee har tre kvaliteter og auto. Jeg streamer Yousee TV i mit sommerhus, men oplever at datamængden sluges rigtig hurtigt. Hvordan ændres kvaliteten, - evt. ændre fra auto, - til en mindre krævende kvalitet?
Pf Tak.
icon

Bedste svar af Radiomanden 2 juli 2019, 09:54

Kvaliteten er adaptiv, den retter sig efter hvordan forbindelsen er, så på en langsom hastighed er kvaliteten mindre end på en hurtig forbindelse.
På bedste kvalitet er forbruget omkring 800 Mb i Timen.
Se original

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Faktisk findes muligheden for at vælge kvalitet manuelt hvis man anvender “YouSee Tv & Film” i Chrome-browseren på en Windows-computer, men muligvis ikke for alt materiale. Men det er konstateret både ved live-TV og ved afspilning fra arkivet. Når afspilningen er i gang bevæger man markøren ind på skærmen, hvorved der nederst vises diverse muligheder. Klikkes på tandhjulet får man både en tastaturvejledning og mulighed for at vælge kvalitet. Hvis valget står på automatisk og billedet hakker, kan det hjælpe at vælge en lavere kvalitet.

Muligheden har ikke været der altid, hvornår den er tilkommet vides ikke. Hvis muligheden mangler og man anvender en opdateret Chrome og en opdateret Windows kan det muligvis hjælpe at slette de midlertidige internetdata.

Bruger man en mobiltelefon eller en tablet og mangler en normal bredbåndsadgang, kan man ikke direkte vælge kvalitet manuelt, men har man en computer til rådighed kan man bruge mobilen eller tabletten til at hente data fra det mobile 4G (eller 3G) net, og så sætte et hotspot op på mobilen eller tabletten, som man så logger sig på via wi-fi fra computeren.
Omdømme 7
Badge +7
Du vil bruge samme mængde data, hvis du streamer med 2,4 GHz wifi.
Omdømme 7
Badge +7
Du må bide i det sure æble og købe mere data, eller nyde sommeren og se mindre TV. :D

YouSee bør selvfølgelig have en funktion på alle platforme, hvor man begrænser hastighed, og de bør snarest rette de forkerte tal på deres hjemmeside og hvor det eller fremgår.
Omdømme 7
Badge +7
Forbruget er omkring 3 GB per time. De tal YouSee opgiver er forældet SD tal. I dag streames i HD. Se bl.a. følgende tråd: https://forum.yousee.dk/mobil-og-tablets-10/dataforbrug-ved-streaming-af-fodboldkamp-99066
Har hørt at Yousee har tre kvaliteter og auto. Jeg streamer Yousee TV i mit sommerhus, men oplever at datamængden sluges rigtig hurtigt. Hvordan ændres kvaliteten, - evt. ændre fra auto, - til en mindre krævende kvalitet?
Pf Tak.

Jeg er ikke stødt på et sted, hvor man kan ændre på hvilken (maksimal) kvalitet, man ønsker at modtage udsendelser i.. (Måske jeg har overset det et sted ?)
Hvis det er fint nok med 800 MB/Time, så er der ikke noget der skal ændres. Ønskes der at bruge mindre data, så skal der bruges 3G i stedet for 4G. Det komme dog an på om forbindelsen kan stilles til at bruge 3G i stedet for.

3G kan komme op på 20Mbit/s, hvilket er op til 4GB/time, så det er et farligt råd du kommer med der. Hvis spørgeren vælger 3G, er det ingen garanti for at komme under 3GB/time.

Det er lige før jeg ville sige, at intet svar er bedre end du præsterer her.

Hvad er dit næste råd ? Sølvpapir omkring routeren, så signalet bliver dårligere og kommer under 20 Mbit/s ?
Tak og Slut. Der er ikke pt en rimelig løsning, bortset fra Slangefar´s opfordring til YouSee.
Tak til alle for en god og informativ debat.
Omdømme 6
Badge +2

YouSee bør selvfølgelig have en funktion på alle platforme, hvor man begrænser hastighed, og de bør snarest rette de forkerte tal på deres hjemmeside og hvor det eller fremgår.

Det er utroligt de tal ikke er blevet opdateret. Flere tråde i dette forum har påpeget det. Jeg kunne også godt bruge en funktion, som begrænser kvalitet for at spare på mobil data.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg kunne også godt bruge en funktion, som begrænser kvalitet for at spare på mobil data.
Streamer meget sjældent fra YouSee, men fruen gør det en del ude i byen med mobilt bredånd.
Omdømme 7
Badge +7
Kvaliteten er adaptiv, den retter sig efter hvordan forbindelsen er, så på en langsom hastighed er kvaliteten mindre end på en hurtig forbindelse.
På bedste kvalitet er forbruget omkring 800 Mb i Timen.
Tak for svaret, men hvor ændrer jeg indstillingerne. Er det routeren?
800 Mb/t lyder fint
Omdømme 7
Badge +7
Hvis det er fint nok med 800 MB/Time, så er der ikke noget der skal ændres. Ønskes der at bruge mindre data, så skal der bruges 3G i stedet for 4G. Det komme dog an på om forbindelsen kan stilles til at bruge 3G i stedet for.
Haves der You See Mobil, så har du jo nok som de fleste fri Data på den til og med August.
Omdømme 7
Badge +7
Der er ingen mulighed for det i App'en, da den er Adaptiv og giver den kvalitet som modtagelse af streamen tillader, kvaliteten kan kun nedsættes ved når der modtages på Mobil Data, at på telefon/tablet at der bruges f.eks 3 G i stedet for 4 G, så nedsættes hastigheden på Data streamen og dermed kvaliteten.

Omdømme 7
Badge +7
Bruges der en fast bredbånds forbindelse, så har det ingen betydning med hensyn til Data forbrug, der er ikke en forbrugsgrænse som før i tiden, den er i hvertfald så høj at man næppe kommer over.
Det er selvfølgelig anderledes med Mobil Data/mobilt bredbånd, men haves der You See mobil telefoni, så er der jo på det fri Data frem til og med August.
Mange tak for de mange svar; jeg har da nu lidt at arbejde med. Blot for en ordens skyld er min forbindelse mobilt bredbånd, både 2,4 og 5 Gb. Har nu sat routeren til "only" 3 GB, men der kommer fortsat alt formeget igennem, som en bruger beskriver ovenfor, forbruget er fortsat 3-3,5 GB per time og det duer slet ikke når jeg kun har 125 Gb til rådighed per måned! Gad vide om man kan streame TV ved 2 GB??
Omdømme 7
Badge +7
Haves der You See Mobil med fri Data her i sommer.? Mon så ikke at et Data delings kort i det mobile bredbånd vil løse det problem. Kontakt kundeservice og spørg.

Besvar