Svar

4K tv via internet

Kan det lade sig gøre at få leveret tv i 4K kvalitet fra YouSee via en almindelig 50 Mbit internetforbindelse - jeg synes jeg kan læse mellem linierne her, at det kræver coax ind i huset (hvilket vi ikke kan få leveret her)
Vi kan streame fra Netflix mv i 4k !?
icon

Bedste svar af Radiomanden 30 august 2018, 22:43

Den eneste platform hvor der har været leveret UHD for nuværende er på Kabel TV, der er vist ikke nogen foreløbige planer om at levere det på DSL, det er der ikke tilstrækkelig båndbredde til.
Hvornår og om det kan gøres må der ske henvendelse til You See om.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Den eneste platform hvor der har været leveret UHD for nuværende er på Kabel TV, der er vist ikke nogen foreløbige planer om at levere det på DSL, det er der ikke tilstrækkelig båndbredde til.
Omdømme 7
Badge +7
Radiomanden skrev:

Jeg forstår ikke helt dit svar. Når jeg streamer Netflix direkte via TV'ets WiFi, så kan jeg da sagtens se det i 4K.
Omdømme 7
Badge +6
joern skrev:

Jeg forstår ikke helt dit svar. Når jeg streamer Netflix direkte via TV'ets WiFi, så kan jeg da sagtens se det i 4K.

Du spurgte om TV leveret via en internet forbindelse, altså IPTV.
Netflix hører ikke ind under den kategori. De er en video tjeneste, hvor man streamer video filer der er lagret på servere.
To meget vidt forskellige platforme, da IPTV er live streaming og det er Netflix ikke.
Omdømme 7
Badge +7
Persen M skrev:

joern skrev:

Netflix hører ikke ind under den kategori. De er en video tjeneste, hvor man streamer video filer der er lagret på servere.
To meget vidt forskellige platforme, da IPTV er live streaming og det er Netflix ikke.

Der er jo ikke live TV i 4k.
Omdømme 7
Badge +6
joern skrev:

Persen M skrev:

joern skrev:

Der findes allerede flere Europæiske TV kanaler der transmitterer direkte i UHD (4K).
Langt de fleste sendes bare kun via satellit og er kodet.
Den TV2 UHD kanal du har på din YS-4000, som de bekendt viste live VM fodbold på,
ER en TV kanal der er i 4K.
Omdømme 7
Badge +7
Persen M skrev:

joern skrev:

Persen M skrev:

joern skrev:

Der findes allerede flere Europæiske TV kanaler der transmitterer direkte i UHD (4K).
Langt de fleste sendes bare via satellit og er kodet.
Den TV2 UHD kanal du har på din YS-4000, som de bekendt viste live VM fodbold på,
ER en kanal der er i 4K.

Jeg så fodbold 4k, men nu er der i DK ingen live TV i 4k. Det er jo nu, vi taler om og ikke fortiden. Det eneste jeg kan se i 4k på mit TV er Netflix - både med og uden boks.
Omdømme 7
Badge +6
Nej, ikke pt. i Danmark, fordi hverken TV2 eller Viasat kan finde ud af hvad de skal stille op med deres UHD kanaler, når der pludselig ikke spilles nogen fodbold, fordi at de begge to har været lidt for hurtige på aftrækkeren med at lancere de kanaler, inden at de overhovedet havde fundet ud af hvad dælen de ellers kan anvende de kanaler til, når der slet ikke er noget fodbold som de har rettigheder til.

Men det er som der nu engang er. Vil du have TV kanaler i 4K, så må du ud at have fat i en parabol, en DVB-S2 UHD boks og få drejet parabolen i mod en af de positioner hvor der er flest UHD kanaler, hvilket pt. vist nok er Astra 19.2, hvor man med et HD+ kort kan afkode et par af dem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)