Svar

Yousee Musik understøtter ikke Sonos

Badge

Har prøvet forskellige tjenester, Spotify, Tidal, Apple Music og nu Yousee.
Alle tjenester siger de understøtter Sonos, men i hvilken forstand? 
Spotify er den eneste indtil videre som virker ordenligt med Sonos, hvor de vil connect med ens mobil over WiFi. Oplever Yousee Musik som jeg bruger nu og får gennem mit abonnement ikke understøtte Sonos Wifi connect. Når jeg søger efter enheder, så kan den finde mit google udstyr, men ikke sonos højtalerne? 
Når den ikke kan få forbindelse til sonos og kører gennem WiFi, så vil jeg ikke sige, at Appen er Sonos understøttet.
Jo jeg kan godt bruge sonos WiFi gennem sonos app i samarbejde med Yousee, men vil gerne kunne bruge mine Sonos gennem Yousee App og ikke Sonos App.

icon

Bedste svar af Jonasleth 14 October 2023, 09:02

Se original

38 Kommentarer

Hej @Elprebse 

Der er helt sikkert en del af ansvaret der ligger hos os, nu hvor det er vores tjeneste der ikke virker med Ny søgning. Jeg ved dog ikke præcis hvor fejlen ligger, og hvad der kræves for at det løses. 

Jeg har prøvet at skaffe en status på fejlen, men jeg har ikke fået en tilbagemelding endnu - men når jeg får det, så vender jeg tilbage her i tråden. 

Det lyder godt, @Louise 
Er du sød at sætte en “raket på processen” og holde os underrettet? Uden at lyde for egoistisk, så må dette problem alligevel have en vis prioritet.

Hej @Elprebse 

Der er helt sikkert en del af ansvaret der ligger hos os, nu hvor det er vores tjeneste der ikke virker med Ny søgning. Jeg ved dog ikke præcis hvor fejlen ligger, og hvad der kræves for at det løses. 

Jeg har prøvet at skaffe en status på fejlen, men jeg har ikke fået en tilbagemelding endnu - men når jeg får det, så vender jeg tilbage her i tråden. 

Jeg troede det var Sonos der havde lavet om i deres app (og i den gamle version is deres “unified search”) som så ikke virker med YouSee Musik.

Det Louise skriver indikerer at YouSee måske burde have lavet noget der faktisk gør at det virker. Et forsigtigt bud kunne være at Sonos nu kommunikerer med YouSee på en ny måde f.eks. ved at have ændret deres API og at YouSee skulle implementere ændringer der understøtter dette.

Ved du hvad der er ændret?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Dantzig 

Vi har ikke foretaget ændringer 😊

Da Sonos for noget tid siden lancerede deres nye app, hvor de introducerede Ny Søgning, der virkede det ikke med YouSee Musik. Jeg ved ikke præcis hvorhenne fejlen skal findes, men vi havde ikke lavet ændringer - dvs. der er/var et eller andet med Ny Søgning som ikke spiller sammen med vores tjeneste. Det har vi siden da arbejdet på, men da vi ikke herfra ved hvad den eksakte årsag er, er det svært at sige noget mere konkret end det. 

Dit bud kan sagtens være helt korrekt - altså at det er det der skal til, for at løse problemet. I så fald, har det dog vist sig ikke at være så ligetil som ønsket, da der stadig ikke findes en løsning. 

Jeg har rykket for en update, men har ikke fået en tilbagemelding endnu - men jeg skal nok vende tilbage i tråden når jeg har en. 

Super, mange tak for det!

I mellemtiden kan jeg oplyse at app’en Sonophone/Sonopad kan bruges til at spille musik til ens Sonos og den virker også (stadig) med YouSee Musik!

Den koster lidt penge, men det er vidst et hobbyfortagende og udvikleren svarede på en support ticket jeg havde i løbet af et par timer. Stort + herfra!

Hej vil lige tilføje at søgefunktion i Sonos stadig ikke virker🤨 håber at i snart finder ud af noget

Mvh.Thomas

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle 

Så fik jeg en tilbagemelding, og det viser sig faktisk - stik mod min forventning - at det er noget Sonos skal fixe, og altså ikke noget vi har mulighed for at rette. 

Så det er altså også Sonos der har skullet løse problemet første gang det opstod, altså mens “klassisk søgning” fortsat var en mulighed. 

Vi ved at Sonos er på sagen, og det skulle blive løst med en snarlig opdatering - men en tidshorisont, tør jeg ikke give desværre. 

Hej alle 

Så fik jeg en tilbagemelding, og det viser sig faktisk - stik mod min forventning - at det er noget Sonos skal fixe, og altså ikke noget vi har mulighed for at rette. 

Så det er altså også Sonos der har skullet løse problemet første gang det opstod, altså mens “klassisk søgning” fortsat var en mulighed. 

Vi ved at Sonos er på sagen, og det skulle blive løst med en snarlig opdatering - men en tidshorisont, tør jeg ikke give desværre. 

Jeg er bekymret for disse tilbagemeldinger “uden tidshorisont”.
Problemet har eksisteret i mere end et år, så enten har man ikke gidet at løse det, eller også kan det ikke løses. 

Uanset hvem der bærer ansvaret, så devaluerer det jeres produkt betragteligt, så YouSee må tage ligeså meget fat om nælden som Sonos. 

At bruge 14 dage på, pludselig, at finde ud af at man ikke har ansvar, er for tynd en kop. I har musklen - venligst brug den. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej i tråden 

Sonos har nu sendt en opdatering ud, som løser problemet med søgning i YouSee Musik. 

I må derfor gerne sørge for, at Sonos appen er opdateret til seneste version, og så melde tilbage her i tråden såfremt I stadig oplever problemer. 

Hej i tråden 

Sonos har nu sendt en opdatering ud, som løser problemet med søgning i YouSee Musik. 

I må derfor gerne sørge for, at Sonos appen er opdateret til seneste version, og så melde tilbage her i tråden såfremt I stadig oplever problemer. 

Fantastisk. Jeg måtte slette tjenesten og tilføje den igen, for at få søgningen til at virke.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Elprebse 

Tak for at dele dette og fedt det virker nu😊

Omdømme 1

Så dejligt at det nu virker - fejres med afspilning af  The River albummet inden koncerten i Odense 😍

Alt er opdateret her og stadig intet der virker. Forsøgte med at koble YouSee af og koble på igen. Men nu vil Sonos slet ikke finde YouSee Musik.

hjææælp!!!! 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @dk25 

Kan du godt finde andre tjenester hvis du søger efter dem? Umiddelbart skulle det her nemlig ikke være generelt. 

Udover at opdatere, har du så også prøvet at af- og geninstallere Sonos appen? 

Besvar