Svar

YouSee Musik: Gapless afspilning virker ikke


Omdømme 7
Badge +9

App opdateret i dag, der afspilles ikke Gapless, på mine Android enheder.

icon

Bedste svar af Kasper 31 January 2023, 11:05

Se original

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper 

Hvorfor virker det ikke på mine Android enheder.?

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper

Hvorfor virker det ikke på mine Android enheder.?

Hej @Radiomanden 

Undskyld jeg missede dette. 

Jeg er lige ved at undersøge det nærmere og vender tilbage så hurtigt jeg kan.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Radiomanden 

Jeg har lige oprettet en særskilt tråd til din udfordring, som gik på noget andet end trådstarters i den anden tråd. 

Vi kan ikke konstatere problemer med gapless play generelt, og i den anden tråd du var inde over, der virkede det fint for den anden bruger. 

Du forveksler ikke funktionen med “crossfading” måske? Dette er nemlig ikke udviklet endnu. Kan du evt. beskrive det du oplever nærmere?

Omdømme 7
Badge +9

Gapless er jo når der ikke er pause mellem de enkelte numre, Crossfade er jo at der er lidt overlapning af numrene, det kender jeg alt til har haft at gøre med radioudsendelser i henved 20 år. Når jeg på App afspiller musik, så er der op til flere sekunder pause mellem numrene, der kan være grundet for langt udløb eller og for lang indkøb. Musikken er Online.

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Okay ja, det kan jeg godt se, at du måske nok har lidt kendskab til så😊

Så du mener, at det kun er nogle numre, hvor Gapless Play ikke virker efter hensigten - er det sådan det skal forstås? 

Omdømme 7
Badge +9

Her prøvet med numre både fra egen oprettet playliste, og fra andre Playlister, samt fra albums, det varierer fra omkring 1 sekund og indtil flere sekunder pause mellem numrene. App version 4.5.0

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Mener du 5.4 for beta programmet? 

For altså den aktuelle version hedder 5.3.4 - så har du fået skrevet forkert? 😊

Omdømme 7
Badge +9

Version. 5.4.0.

 Det er samme version på Telefonen.

Brugeren i den oprindelige tråd har samme version.

 

Omdømme 7
Badge +9

Vi har testet lidt på det i 5.4.0 og oplever ikke problemer, når Wi-Fi forbindelsen er stabil. Kan det være forbindelsen og den så står og buffer/loader af den grund? 

Omdømme 7
Badge +9

Det er en 300/300 Wi-Fi forbindelse, så det kan det ikke være.

 

Omdømme 7
Badge +9

Ja okay, det kan jeg godt se og hvilken enhed har du appen installeret på?

Omdømme 7
Badge +9

Den er på en Nokia 7.2 og på en Lenovo Chromebook, begge har samme App Version. Det er primært Chromebook der bruges.

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Jeg tror ikke, at vi kan garantere oplevelsen på de nævnte enheder, desværre. 

Jeg har meldt din oplevelse videre til musik-teamet, men det er desværre meldingen for nu. 

Der kommer som nævnt i den anden tråd en gapless play integration for web-appen, så den er måske værd at vente på i det her tilfælde.

Omdømme 7
Badge +9

 Når det virker på en Telefon med samme App version, så må det vel også virke på en anden, det er da også underligt at når App versionen på Chromebook som er den samme som på telefonen heller ikke virker. Der bruges ikke Web versionen af Musik.

Omdømme 7
Badge +9

Hej 

Ja, det skulle man mene og efter nærmere eftertanke, så burde gapless play virke på din Nokia - kan du slet ikke få det til at virke på denne? 

Chromebook understøtter vores app desværre ikke ordentligt, og derfor kan du desværre hellerikke forvente, at appen virker ordentlig på denne. Men web apen kommer til at understøtte gapless play, så du vil skulle bruge denne web app på din Chromebook indtil en evt. bedre understøttelse af Chromebook. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er op til flere sekunder pause mellem diverse numre når det er telefonen der bruges, det kommer an på hvor lang lead out/lead In der er på dem. Så det er langt fra at være Gapless.

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

I forhold til Gapless Play, der har du helt ret i, at for at det skal være en “gapless” oplevelse, så skal sourcen - altså sangen også være “indrettet til det”. Der er rigtigt nok numre, hvor der er noget afspilning, men uden lyd. Dette er vi ikke herre over eller kan styre. Det er sådan sangen er leveret til os og her kommer featuren ikke helt til sin ret.
Et godt eksempel, hvor Gapless play virkelig kommer til sin ret er på albummet “Chrushing Digits” mellem numrene “Crooks” og “Digits”.

I forhold til at imødekomme de her lead in/lead out på numre, så er vi ude i crossplay funktionen, som vi også kigger ind i, i forhold til at få udviket til YouSee Musik. 

Som nævnt tidligere, kan oplevelsen med Gapless Play også godt blive forringet, hvis internetforbindelsen på enheden ikke er stærk nok, for så kan den ikke buffe starten af det næste nummer. Blot som en sideinfo.

Så altså det skulle virke som ovenstående på din Nokia, men på Chromebook, som ikke kører Android (som YouSee Musik er optimeret til) men derimod Chrome OS, anbefaler vi web app eller webbrowser som afspiller. Gapless Play er på vej til web-afspilleren også. 

God dag😊

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper 

Ja der er det totalt Gapless på det album, det er det også via App’en på Chromebook. Håber at det bliver standard på alle albums/numre.?

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Det kan man håbe på, men det kommer umiddelbart an på det enkelte materiale og om det kan fås/og laves😊
 

Omdømme 7
Badge +9

Det er da muligt at fjerne Lead In/Out inden de enkelte numre/Albums ligges op, Det gjorde vi da på Radiostationen inden de blev lagt op til brug.

Besvar