Svar

manglende undertekster chromecast


Badge

Når jeg streamer fra yousee play appen til chromecast forsvinder undertekster. Også selvom jeg venter med at streame til efter jeg har startet programmet på telefonen (hvor der er undertekster). Ikonet for undertekster forsvinder også

icon

Bedste svar af Slangefar 8 February 2023, 13:39

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @jankoelle 

Velkommen på YouSee Forum😊

Jeg kan se, at du har fundet denne tråd om problemet, så den henviser jeg blot til, her:
 

 

Badge

Tak Kasper. Desværre rummer den tråd ikke en løsning.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @jankoelle 

Okay, det lyder mærkeligt - løsningen nævnt i det bedste svar i den pågældende tråd, skulle løse problemet. Altås, at man skal gå ud af appen, og så gå ind i den igen. 

Oplever du det på alle serier eller film som du forsøger at streame? 

Badge

Hej Louise. Hverken tricket med at gå ud af appen og ind igen, eller tricket med at starte afspilning på telefon med teksterne på og så begynde streaming virker. Det er stort set alle programmer fra yousee appen. Den første workaround virkede en periode, men ikke mere. Det har været tilfældet med serier fra viaplay, film men for den sags skyld også programmer fra svensk tv, der naaturligvis også ligger i appen.

 

Omdømme 7
Badge +9

Chromecast er ikke det bedste, der er f.eks Google TV med Android TV OS. Apps installeres på den, er langt bedre. https://www.power.dk/tv-og-lyd/afspillere/streaming/google-chromecast-med-google-tv-4k/p-1445191/store/3834/?gclid=CjwKCAiAioifBhAXEiwApzCztp16EHfMC26Vunq2_4n6j_67ZZs_EDlpKix0Po7vqDa_8OVS6BOuzhoCtj4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Omdømme 6
Badge +8

Hej @jankoelle 

Okay - så må vi få det testet herfra. Det er umiddelbart ikke noget jeg kan genskabe på min enhed. Jeg håber derfor at du vil vende tilbage med følgende:
 

  1. Hvilken enhed der er tale om samt softwareversionen derpå - altså enten Android-version eller iOS-version
  2. Hvilken version af YouSee Play appen du har
  3. Et par eksempler på konkrete udsendelser (titel + sæson/afsnit) der mangler undertekster. 

Er vi derudover enige om, at underteksterne virker fint når du blot afspiller direkte på enheden? Og har du andre enheder i husstanden du kan forsøge at caste fra? Hvis det f.eks. er en Android-enhed, så kan du evt. teste om samme problem opstår hvis du forsøger at afspille/caste fra Chrome-browseren. 

Omdømme 7
Badge +9

Valgte danske undertekster på en dansk film inden jeg castede. Det virkede fint efter cast. Jeg brugte en tablet med Android 9 mod en Chromecast 2. Er din app opdateret? Der kom en opdatering i dag til YouSee appen til Android. 

Besvar