Svar

Bluesound

Omdømme 3
  • Udforsker
  • 25 kommentarer
Hvorfor er YouSee Musik ikke tilgængelig på Bluesound ? Er det YouSee/TDC som ikke vil have deres Streaming ud på flere platforme eller er det Bluesound som ikke vil have YouSee/TDC ?

icon

Bedste svar af Kasper 5 March 2021, 12:14

Se original

78 Kommentarer

Jeg melder mig også i køen af kunder der ønsker yousee musik på Bluesound. Har været kunde i ca 25 år.
Om ikke andet kunne det i det mindste være fint med en begrundelse for hvorfor yousee ikke vil på Bluesound?
Vi melder os også i køen, få nu lavet Yousee understøttelse til Bluesound og andre.

Det kan ikke passe, at man kun vælger at understøtte et brand (Sonos).

Har været kunder hos Yousee/TDC hele vores voksen liv, og har egentlig været godt tilfreds, men det her virker dumt!
Der er ingen grund til at vente på Yousee længere for de vil IKKE integrere yousee appen med bluesound, for så havde de gjort det for længe siden... men nu kan man med den nye opdatering bruge airplay2 sammen med yousee appen i flere rum, så godt gået bluesound!
Tror der er pænt mange brugere herinde der føler sig til grin, nu er det flere år siden de først ønsker om yousee musik på bluesound . Kan det virkelig passe at vi skal true eller i værste fald opsige jeres produkter før i forstår at der faktisk er STORT ønske om at få yousee på bluesound. Se nu at få det fikset. Og stop venligst med at bruge ordet som "beklager" det er blevet danmarks nemmeste ord at bruge når nogen vil tilgives... i min verden betyder det i retning af "vi er i øvrigt bedøvende ligeglad med jer".
Omdømme 2
Jeg gad nok vide hvor mange penge YouSee har krævet fra Sonos for at give dem monopol på den rigtige integration?
Det må være en del, siden YouSee ignorere de kunder som gerne vil bruge BlueSound, fremfor at komme i gang med samarbejdet og salget af BlueSound.
Omdømme 7
Badge +9
Hej i tråden

Der er desværre ikke en integration på vej til Bluesound.

Vi lytter generelt til vores kunder og forsøger så vidt muligt at imødekomme ønsker, i forhold til understøttelse af nye platforme. Som følge heraf, er vi på vej med Apple Carplay og Android Auto (Forhåbentligt 2. kvartal).

Når vi skal lave en understøttelse til YouSee Musik med 3.parts applikationer, så er det en 1-1 løsning der skal udvikles, hvorimod andre tjenester har et API, som er mere simpelt at lave integrationer op imod.

Vi vil gerne understøtte flere platforme i fremtiden som f.eks. Bluesound og vi vil derfor også forsøge at tilpasse os, så integrationer bliver nemmere at lave i fremtiden.
Yousee. Nej i lytter ikke til jeres kunder, nu er det 3-4 år siden ønsket om Bluesound blev efterspurgt. I kan finde ud af at få yousee musik på en "skralderkasse" Sonos. Vi er nogen der går ind for god lyd og Bluesound er noget at det bedste. Den bedste måde man kan ramme jer på er at opsige jeres produkter, er det virkelig derud vi skal før i efterlever et stort ønske? Ved der er flere der har nævnt den mulighed og andre har nævnt en gruppe på FB med "yousee musik på Bluesound eller ingen Yousee. Kan det virkelig passe vi skal helt derud før i efterlever et kæmpe stort ønske. Kom nu i gang Yousee og bevar/få flere kunder.
Omdømme 3
Hej i tråden

Der er desværre ikke en integration på vej til Bluesound.

Vi lytter generelt til vores kunder og forsøger så vidt muligt at imødekomme ønsker, i forhold til understøttelse af nye platforme. Som følge heraf, er vi på vej med Apple Carplay og Android Auto (Forhåbentligt 2. kvartal).

Når vi skal lave en understøttelse til YouSee Musik med 3.parts applikationer, så er det en 1-1 løsning der skal udvikles, hvorimod andre tjenester har et API, som er mere simpelt at lave integrationer op imod.

Vi vil gerne understøtte flere platforme i fremtiden som f.eks. Bluesound og vi vil derfor også forsøge at tilpasse os, så integrationer bliver nemmere at lave i fremtiden.

Og her er hvad Bluesound skrev for flere år siden:

When will Bluesound be ready with a Yousee integretion?
We are ready when Yousee is - unfortunately when you review this thread you can see they do not see the value in it that we do. As a customer of Yousee I would suggest you ask them the same question.

In the meantime our sales team at Hi-Fi Klubben will be happy to show you how to use Bluetooth to stream Yousee to your Bluesound Player and group it through your whole home.

Thanks for your patience and for considering #LivingHiFi

https://helpdesk.bluesound.com/discussions/viewtopic.php?p=12841&sid=be35a9b30ffc56f12ddac6aacf20e993#p12841
Omdømme 7
Badge +9
Hej igen

Som skrevet i min forrige kommentar, så vil vi gerne understøtte løsninger som Bluesound, men når der skal laves understøttelse til nye tjenester op imod YouSee Musik , så er det pt. nu noget mere omfattende end vi kunne ønske os. Vi prøver derfor at lave om på dét og tilpasse os, så vi forhåbentlig kan levere en løsning, der fungerer til Bluesound i nærmere fremtid.
Omdømme 3
Hej igen

Som skrevet i min forrige kommentar, så vil vi gerne understøtte løsninger som Bluesound, men når der skal laves understøttelse til nye tjenester op imod YouSee Musik , så er det pt. nu noget mere omfattende end vi kunne ønske os. Vi prøver derfor at lave om på dét og tilpasse os, så vi forhåbentlig kan levere en løsning, der fungerer til Bluesound i nærmere fremtid.

Alligevel skræmmende at vi taler om flere år, siden jeg bragte spørgsmålet op første gang
Det harmonerer i min verden ikke, når man gerne vil være en stærk samarbejdspartner, som det udtrykkes, når man forhandler kontrakt mellem ejerforeningen og Tv/bredbåndsleverandør.
Håber ikke evt. fejlrettelser på beboernes forbindelser tager lige så lang tid, hvis kontrakten fornyes.
Jeg har netop forelsket mig i et Bluesound setup, da lydkvaliteten overgår Sonos og andre produkter på markedet. Det eneste der holder mig fra at løbe ned og købe den er manglende YouSee integration.
Det glæder mig derfor at Kasper skriver at der er håb forude. Spørgsmålet er bare: Nærmeste fremtid, hvad betyder det?
Jeg har ligeledes bestemt mig for at købe nogle Bluesound højtalere.

Kan se på denne tråd, at beslutningen om at opsige mit yousee abonnement var den helt rigtige.

Håber det lykkes for jer andre! Der er andre løsninger derude 🙂

Vi har brugt BlueSound i flere år og er meget tilfredse, men……..Vi venter stadig på at YouSee understøtter BlueSound.

Kom nu igang…...PLEASE

Hej igen

Nu er det så 10 måneder siden, du skrev ovenstående. Hvad betyder, i nærmere fremtid ?????.

Har du noget nyt om Heos kommer det også i nærmere fremtid :joy:

Omdømme 7
Badge +9

Nu er det så 10 måneder siden, du skrev ovenstående. Hvad betyder, i nærmere fremtid ?????.

Hej @carlo3 

Vi vil fortsat rigtig gerne understøtte Bluesound med YouSee Musik, men vi har lidt svært ved at komme ind i varmen hos Bluesound og få et samarbejde i gang. Vi giver dog ikke op og kæmper videre for det. Når det er sagt, så er der dog noget fremdrift, men vi har ingen konkret tidshorisont på en Bluesound integration - desværre.

Hej @carlo3 

Vi vil fortsat rigtig gerne understøtte Bluesound med YouSee Musik, men vi har lidt svært ved at komme ind i varmen hos Bluesound og få et samarbejde i gang. Vi giver dog ikke op og kæmper videre for det. Når det er sagt, så er der dog noget fremdrift, men vi har ingen konkret tidshorisont på en Bluesound integration - desværre.

Tak for lidt info. Men Hvordan går det så med HEOS De vil jo gerne lave noget med jer. Er der noget nyt.

Hej Bluesound bruger jeg har kontaktet Bluesound sidste år og de siger at de er klar til understøttelse af Yousee app på deres enheder, men at det er Yousee der hænger med bremsen for deres udvikling. Jeg har efterhånden givet op så efter bluesound fik understøttelse af Airplay 2 med en opdatering er jeg bare begyndt at bruge det og det virker udmærket!

Hej Bluesound bruger jeg har kontaktet Bluesound sidste år og de siger at de er klar til understøttelse af Yousee app på deres enheder, men at det er Yousee der hænger med bremsen for deres udvikling. Jeg har efterhånden givet op så efter bluesound fik understøttelse af Airplay 2 med en opdatering er jeg bare begyndt at bruge det og det virker udmærket!

Det er det yousee har ventet på, så behøver de ikke lave noget. Heos har også fået Bluetooth og ne nye Heos har også Airplay2. Der skulle også mange år før andre løste deres problem.

Lytter i øjeblikket til musik fra YouSee appen der streames til min Shield; og på TV’et har jeg valgt min Bluesound node. Det må så række indtil YouSee ser lyset og finder ud af at efterspurgte løsninger måske kunne medføre en nedgang i kundeflugten!

Omvendt er det heller ikke godt, at Lenbrook der står bag mærker som NAD og Bluesound ikke får implementeret Chromecast i deres Bluesound produkter!

You See?

Omdømme 3

NEJ TAK!!

I vil jo ikke gøre Bluesound tilgængelig på vores Bluesound system, og derfor har jeres musiktjeneste og bredbåndsløsning ingen interesse.

Melder mig i koret omkring Bluesound,

landets største teleselskab må være der hvor den bedste lyd kommer.

hvornår sker det?

Hej YouSee Customer Care ansvarlige

Vi er mange som kigger forbi denne tråd i håb om god nyhed fra Jer om understøttelse af Bluesound.

Nu er der gået 5 år, og der er ikke sket noget selvom I selv skrev at I “kigger” på understøttelse af Bluesound.

Jeg kan godt forstår hvis jeres sammarbejds strategi er fokuseret udelukkende på SONOS og direkte konkurrenter som Bluesound er UØNSKET.

Man det ville blive fair over for kunder at I meddeler det officielt og punktum.

Give falske forhåbninger (i løbet af 5 år) omkring Bluesound er ikke en værdi måde for at kommunikere ud for landets største Medie/Mobil selskab.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @giovanni 

Vi må desværre sige, at Bluesound understøttelse ikke er noget der ligger lige rundt om hjørnet.

Vi afviser ikke, at det kan ske en gang i fremtiden, men det er desværre ikke noget der ligger lige for, som det ser ud på nuværende tidspunkt. 

Ok.. mere tydeligt kan det næppe udtrykkes. Vi er ligeglade med vores kunders ønsker, og kan gider ikke gøre os nogen ulejlighed med at udbyde den ydelse som mere end 20 andre konkurrenter allerede lancerede for 3 år siden. Klar tale. 

Omdømme 7
Badge +2

Melder mig i koret omkring Bluesound,

landets største teleselskab må være der hvor den bedste lyd kommer.

hvornår sker det?

Bedste lyd kommer nu an på kildematerialet, altså hvilken bitrate der køres med i audioen og er den ikke særlig høj, så vil lyden via Bluesound altså heller ikke være i særlig høj kvalitet.

Realistisk set skulle YouSee streame al deres lyd lossless (CD kvalitet), hvis man skulle opnå den bedste almindelige musik lyd kvalitet via lige meget hvilken form for metode man ønsker at lytte til musikken med, men hos YouSee er lyden ikke lossless og det er den for den sags skyld heller ikke hos de andre gængse streaming tjenester man kan forestille sig.

Kun een agter faktisk at ændre på det og det er Spotify, når de introducerer deres Spotify HiFi premium tjeneste på et eller andet tidspunkt, der vil lyden så være lossless.

Besvar