Spørgsmål

TVboxHumax 2000 ulæselig tvguide

• EBM
  • Udforsker
  • 11 kommentarer
Har lige byttet min gamle Samsung tvboks til Humax 2000. Bruger scartstik til et gammelt B&o tv.

Boxens tvguide er utrolig ringe og nærmest ulæselig. Kan der gøres noget for at forbedre kvaliteten?

På samsung var der en knap hvor man hurtigt kunne skifte mellem to kanaler. Findes det på den nye boks.
Endvidere var der en zoomknap. Er den på Humaxen?

Venlig hilsen Erik

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Guiden er fin og let læselig på HDMI. Nuværende/forrige kanal, brug tilbage. Zoom nej, det giver også kun et forkert billede.
Hej Radiomanden

Kan kun bruge scartstik( ikke HDMI ) til et gammelt B&O fjernsyn. Og her er guiden ulæselig.
Ærgeligt at zoomen er forsvundet.
Omdømme 7
Badge +6
Sådan ser den ud som boksen er beregnet til.

Ja, en fin og tydelig visning.
Hvis boksen ikke kan køre optimalt gennem scartstik, må jeg vist til at investere i et nyt tv. Er ellers meget glad for det gamle B&O på drejesokkel og super lyd.
Kan Forummet anbefale et til ca. 4000-6000kr. ikke smarttv. ?

Hilsen Erik
Omdømme 7
Badge +6
Analog TV har jo en lav opløsning (720x576) i modsætning til et FHD TV (1920x1080), det gør en forskel.
Der vil næppe kunne findes et TV i dag, selv i den prisklasse som ikke er et SMART.
Jeg må ud og undersøge markedet for tv og soundbar
Men mange tak for svaret
Omdømme 7
Badge +2
EBM skrev:

Jeg må ud og undersøge markedet for tv og soundbar
Men mange tak for svaret

Så skal du huske at skrive dig det her bag øret: Fuldtonehøjtaler
Det skal du huske at tale med dem om når du snakker med forhandleren om hvilke type højtalere at TV'et er udstyret med.

Hvis TV'et er udstyret med en Fuldtonehøjtaler, så løfter det lydkvaliteten betydeligt, fordi du får en meget bedre bass og discant på det.
Hvor mange producenter der er hoppet med på den vogn ved jeg ikke, men jeg ved at Panasonic var de første i 2012 til at knalde sådan en højtaler i deres high-end modeller.

Mit Panasonic fra 2012 er udstyret med en fultonehøjtaler og jeg har overhovedet ikke brug for en soundbar til det når det bare drejer sig om ganske alm. TV kiggeri, så jeg har overhovedet ikke en soundbar.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)