Svar

Windows Live Mail og udgående post

Har fået et mærkeligt problem med udgående post.

Kører WIN10 og Windows Live Mail 2012 - alt opdateret og fejlfrit.

Efter en uges ferie kunne jeg pludseligt ikke afsende mail. Fik fejlmeddelelse om, at serveren uventet havde afbrudt forbindelse osv.

Mailkonto er opsat med indgående: pop3.yousee.dk port 995, og udgående: asmtp.yousee.dk port 465 - begge med SSL og godkendelse.

YOUSEE support oplyser, at alt er OK, både på deres server og i mine indstillinger.

Prøvede så med genoprettelse af konto, nyinstallering af Windows Live  Mail samt gennemgang af reg.base osv. Alt uden resultat.

Prøvede så WIN 10's indbyggede MAIL, og så kunne jeg sende, men ikke modtage !!!

Forsøgte med Opera Mail, hvilket pludseligt gav en meddelelse om manglende certifikat ??? Prøvede så Thunderbird, men den virkede kun sporadisk.

Fandt så en tråd i Forum om at skifte til udgående port 587 og UDEN SSL, og nu virker Windows Live Mail - dog temmeligt langsomt.

Vil gerne tilbage til en sikker forbindelse igen og selvfølgeligt med Windows Live Mail.

Nogen forslag ???

Frustreret Musiknørd

icon

Bedste svar af Slangefar 10 august 2016, 09:49

Det er kun internt i Yousees net din mail sendes ikke krypteret. Yousee skriver et sted noget i retning af "Hvis SSL og  port x ikke virker slå så SSL fra og brug port y. Vent lige på, Yousee får fixet problemet med en server som fejler , og så kan du gå tilbage til  at bruge SSL igen. 

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er kun internt i Yousees net din mail sendes ikke krypteret. Yousee skriver et sted noget i retning af "Hvis SSL og  port x ikke virker slå så SSL fra og brug port y. Vent lige på, Yousee får fixet problemet med en server som fejler , og så kan du gå tilbage til  at bruge SSL igen. 

Ja, tak for svaret. Den løsning havde jeg jo egentligt også selv fundet i en anden og vistnok ældre tråd, men i og med, at YOUSEE support oplyste i telf., at der ingen fejl var på deres server, gik jeg ud fra, at problemet lå andetsteds. Derfor mit råb om hjælp.

Det ville så være dejligt, om YOUSEE gav underretning, når en server fejlede og igen, når fejlen er rettet, så man ike skal prøve sig frem een gang hver dag.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Dem du snakker med "first line suporter" får sikkert ikke detaljeret information fra driften. Det kan undre det tager så lang tid at udbedre fejlen, men det kan være noget hardware er stået af, og man venter på en reservedel. ja, fejlen burde optræde i driftsinformation her på siden, når den berører så mange.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)