Spørgsmål

VPN

Hej herinde. Vi er et par stykker i den virksomhed jeg arbejder i, som har et lille problem. Efter flere end 6 telefoniske henvendelser til Yousee support, samt et par stykker på mail, må jeg erkende at man ikke kan hjælpe der og prøver nu herinde. Vi skal koble op på firmaet hjemmefra med en VPN opkobling, men kan ikke få det til at virke igennem Yousee internet, med en hotspot på mobilen kører det ganske fint, så det er ikke selve VPN'en den er gal med, men Yousees bredbåndsforbindelse. Kan nogen hjælpe mig til en løsning på dette problem.?

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg bruger OpenVPN en del, og jeg har ikke rigtigt mærket noget.

Der var på et tidspunkt en, som hævdede Yousee nedsatte hastigheden, når man brugte VPN forbindelser. Kundens løsning var, at køre VPN gennem en SSL tunnel. På denne måde kunne Yousees "deep packet inspection" ikke opdage, at der var tale om VPN.

Yousee har måske sat nogen spærringer op, så man ikke kan side i udlandet via VPN se TV gennem sin Yousee forbindelse hjemme i Danmark. Ikke at du sidder i udlandet, men du kan uskyldig være fanget i sådan en spærring.

Hvad bruger du af VPN og hvilken protokol?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
VPN kan bruge forskellige protokoller, og nogen protokoller er mig bekendt bedre end andre til at komme igennem: proxy, firewalls, NAT osv. Jeg bruger selv OpenVPN, som mig bekendt bruger SSL, og den kører fint uden nogen ændringer nogen steder hos mig.. Undersøg hvilken protokol I bruger.
Jeg står i præcis samme situation og kunne ligeledes rigtig godt tænke mig at finde en løsning.
Jeg har været på via hotspot på telefonen, som kører fint. Jeg har også været på via en nabos wifi (fra Yousee), som faktisk virker. Så det må næsten være en indstilling, som er lavet i de nyere routere?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)