Spørgsmål

Sagemcom f@st 3686

Har netop modtaget Sagencom 3686 men afventer dog at Yousee åbne for forbindelse.
Da jeg har en gammel usb wifi dogle og gerne vil have maksimalt ud afhastigheden vil jeg gerne vide hvilken WI FIi standard Sagemcom'en kan køre med (ieee 802.11b/g/n/ac)
Er der nogen der ved det her? Jeg kan ikke finde noget som helst på Sagemcom's egen hjemmeside.
M.v.h.

Morten

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
802.11n @2.4GHz 3x3
802.11ac @5GHz Video Grade 3x3

taget fra http://www.sagemcom.com/broadband/gateways/home-connectivity/fst-3686-ac/

Men den kan sikkert også de gamle: A B G. Jeg synes specielt A er god, da den gør noget gammelt udstyr hos os kan komme på 5GHz (vi bruger kun den frekvens).
Hej Slangefar.
Er du sikker på, at du kan referere til kan side stilles med den Yousee leverer? De har to forskellige numre!

M.v.h.

Morten
Min nuværende WIFI dongle er af G typen. Den kan vel ikke udnytte Sagemcom's potentiale, vel?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Konstrukt_ren skrev:

Hej Slangefar.
Er du sikker på, at du kan referere til kan side stilles med den Yousee leverer? De har to forskellige numre!

M.v.h.

Morten

Jeg tror bare Yousee undlader at tage AC med i navnet (hvis det er det, at du tror gør dem forskellige).
Hvordan med min G dongle i forhold til at udnytte potentialet i Sagemcom. Skal jeg have en ny dongle?
Omdømme 3

Badge +3
Konstrukt_ren skrev:

Min nuværende WIFI dongle er af G typen. Den kan vel ikke udnytte Sagemcom's potentiale, vel?

Ulempen med G kommer med hastighed op til 54mbps, og at den kun kører på 2,4GHz. Der meget støj og trafik på denne frekvens, og det giver derfor en bedre forbindelse at komme på 5 GHz. Man skal dog huske, at 5GHz ikke rækker så langt som 2,4GHz.

Du kan købe en AC dongle fra omkring 150 kr. Når du skal flytte filer til og fra din NAS, får du stor glæde af gigabit hastighed med AC standarden.
Mange tak :-)
Et sidste spørgsmål.Hvor jeg sidder i forhold til min router er det noget besværligt at skulle fremføre netværks kabler. Dog er det min opfattelse, at kabler er langt den bedste løsning grundet optimal hastighed og stabilitet. Jeg har set at man kan købe nogle enheder man sætter i stikkontakten og så trækker man netværksforbindelse ud af de enheder. Dvs. at man udnytter eksisterende 230 v. installation til at fremføre sin netværks installation. Har du nogen erfaring med dette? Kan det anbefales? det lyder jo fantastisk simpelt og let. :-)
Omdømme 3

Badge +3
Nej, det har jeg desværre ikke nogen erfaring med.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)