Spørgsmål

Prolemer med trådløs forbindelse til netværksreceiver

Hejsa

Jeg har en Denon Ceol Piccolo N4, som er en trådløs forstærker/receiver med internet radio, airplay osv.
Desværre går den ikke godt i spænd med vores Netgear CG3000, uden jeg lige er helt sikker på hvilke af dem der er synderen.

Signalet forsvinder i tide og utide, og er periodiske helt umuligt at finde fra receiveren.
Selv efter gentagende genstart af begge apperater, kan det være svært t finde.
Andre trådløse apperater har næsten fuld signal hvor den står og kabelføring er ikke praktisk muligt.
Der er ca. 6 meter fra router til receiver, med en enkelt tynd letbetonvæg imellem.

Hifi kluen mener (ikke overraskende) at det er routeren den er galt med, men inden jeg lige kaster 1.000 efter en router, så ville det være rart at høre fra andre med lignende erfaringer.

Jeg har selv forsøgt at skifte wifi kanalen via MitWifi for at udelukke forstyring fra naboen.
Det hjalp ikke på nogen måde.

Jeg håer der er nogen der kan hjælpe.

MVH Henrik

10 Kommentarer

Omdømme 1
Har du givet din Denon Ceol Piccolo N4 en fast IP-adresse i din yousee router, hvis ikke ville jeg gøre det.
Kan du hurtigt beskrive hvordan, eller linke til en guide?
Omdømme 1
Brug denne guide, og lad dig ikke forvirre af at det findes under LAN-setup. Adressen til min router er 192.168.0.1 som skrives i browseren. Du har sikkert den samme adresse, men den står på din router ligesom brugernavn og password.

https://kb.netgear.com/25722/How-do-I-reserve-an-IP-address-on-my-NETGEAR-router?cid=wmt_netgear_organic
Hejsa igen

Den er nu tilføjet reserveret IP liste, men det hjalp desværre ikke.
Hvad er næste trin?
Omdømme 4
Badge +6
Som jeg forstår det, er det kun en dims, som driller med dit wifi. Nogen gange spiller de forskellige dimser ikke så godt sammen. Dette kan skyldes der er så mange forskellige hastigheder, krypteringer osv.

Hvis f.eks. Denon og Netgear er uenige om TKIP kryptering, skal man undgå den og køre AES i stedet. Fruens tablet var ramt af dette problem med vores router.

Har du mod på det, skal du derfor ind i router og skrue lidt på det trådløse netværk.

Her satte jeg kryptering til kun AES og satte den mulige hastighed en tand ned.

Bor du i lejlighed?

Har du opdateret softwaren på din Denon? (Yousee sikrer din Netgear er opdateret).
AES i gangsat, så må vi se.

Jeg bor i villa i alm. villakvarter.

Firmwire er updated på Denon.
Omdømme 4
Badge +6
AES virkede for os, du må prøve dig frem med de mange muligheder, der er i din router :D

Bor du i villa giver det ikke meget at skifte kanal "data" mæssigt. Det kan dog hjælpe "støj" mæssigt, hvis man har f.eks. har: trådløs tyverialarm, ældre blue tooth enheder, trådløs aflæsning af varme, baby alarm/overvågning, trådløse tasteturer/mus.
Jeg har et Denon N9, som er i familie med dit, Hebsgaard. Det virker slet ikke på wifi via Yousee. Hi-Fi Klubben har haft anlægget til test - det kører upåklageligt hos dem via en Asus router.

Jeg har haft kontakt til Yousees kundeservice flere gange. De kender godt til problemet, fortalte en leder ved navn Bo, som ville lade det gå videre...Jeg havde først en Cablebox Sagem 3686 og fik så en 3890, men det har overhovedet ikke hjulpet. Anlægget kunne af og til komme på 3686, men røg meget hurtigt af igen. Anlægget kan slet ikke komme på 3890. Lene fra kundeservice talte om, der kan være problemer med nogle porte i routeren, som muligvis skal åbnes, men hvilke ved hun ikke. De yder ingen support på det område..!!?? Hun sendte mig et link, men der er ingen vejledning til netop den routermodel... Jeg er ikke så teknisk. Har prøvet at logge ind på routeren, men det er stort set bare volapyk for mig. Den står automtisk på AES, Slangefar.
Cecilies fra kundeservice sendte en vejledning til bridge mode, men jeg har ikke særlig meget lyst til at skulle købe en ekstra router og have flere kabler og grimme bokse stående, hvis problemet med Yousee-routeren kan løses.

Hvad stiller jeg op? Det er meget frustrerende! Jeg betaler for en vare, som er fejlfyldt, hvilket Yousee er bevidst om, men de er tilsyneladende totalt ligeglad.

Redigeret af Kasper d.26/5 - Fjernet medarbejders fulde navn
Omdømme 3
Badge +5
Hej rathkjen-hebsgaard

Fik du gang i det så det kører stabilt? :)

Meld gerne tilbage og markere løsningen/bedste svar via den indrettede knap :)

Wuznip - Jeg håber også at du er kommet en løsning nærmere - hvad er status mon? Som Slangefar siger, så er det ikke alt udstyr der spiller lige godt sammen, men jeg håber da det lykkedes med dit YouSee modem.
Der er ingen løsning her, Kasper. Ingen fra Yousee har indtil videre villet tage ansvar og forsøge at løse problemet, selvom man i Yousee er bekendt med, at problemet skyles routeren.

Hvornår får jeg en tilstrækkelig god router fra Yousee????

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)