Port Forward via seperat router.

Hej

Jeg har igennem længere tid prøvet at sætte nogle port forwards op men kan ikke få dem til at åbne.

Jeg bruger en seperat router, netgear nighthawk x6 r8000, så har via yousee guide været inde og slå router mode fra på den udleverede c6250. 

Jeg har reserveret en lan ip til pcen på routeren så jeg henviser mine portforwards til den og de er alle sat til TCP/UDP. Alligevel kan jeg ikke få dem til at åbne.

Er der noget jeg skal tage højde for når jeg kører via en seperat router? Eller hvad kan problemet være?

Jeg bruger windows 10 og portene er

For spillet
2302-2305

For steam
3478
4379
4380
27000-27050

Håber nogen kan hjælpe

12 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har du være inde i router og se PCen får den forventede adresse? Eller mere korrekt har du låst MAC adressen til IP adressen, hvis du bruger DHCP?

Hvor kan jeg tjekke det?
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
I din router kan du se hvem, som er forbundet til den. Det fremgår hvilken MAC adresse de har og den IP adresse de har fået stillet til rådighed. Ved at binde MAC adresse til en bestemt IP adresse, sikrer du dig at din PC altid får den samme adresse, hvis du bruger DHCP på din PC. Alternativt sætter du manuelt en adresse tæt på din routers gateway adresse i din PC.  

Hvorfor skal du port forward? Der ikke noget i dit indlæg der tyder på du har en server stående.

For at spille eller stream fra f.eks. Amazon, Netflix osv. skal der ikke port forward noget.

Jeg har en server stående - i C6250EMR har jeg sat en DMZ server op til serveren.

I min Nighthawk X4 har jeg ikke sat noget op ang. port forward - alle mine PC'er sidder til i Nighthawk'en og alle kan man spille på og stream.

C6250EMR køre i net 192.168.0.xxx (dvs. serveren har IP 192.168.0.xxx).

Nighthawk'en køre i net 192.168.1.xxx (dvs. alle PC'er/TV osv. har IP 192.168.1.xxx).

Sub 255.255.255.0 på begge - dvs. de køre i hver deres net og dermed ingen konflikt.

(Ja, jeg har fast IP).

Åbner man for nogle porte skaber man samtidig et sikkerheds problem.

Kim.
For at kunne hoste spil online i spillet arma 3.
Okey, du skal have noget server op at køre - jeg vil alligevel forslå dig at bruge DMZ server.

Skal den ikke køre 24/7, så fjerner du bare fluebenet ved DMZ server når du lukker din server og sætter det på igen når den skal startes op igen.

Min køre 24/7, der er flere games, 2 TS'er og web - havde også en mail server på et tidspunkt på den.

Derfor sidder serveren og min Nighthawk i C6250EMR modemmet - alle PC'er sidder til i Nighthawk'en.

Det er i C6250EMR modemmet jeg har sat DMZ server op selvfølgelig.

I Nighthawk'en kan du også sætte DMZ server op hvis du forsat vil have dit C6250EMR modem i bright-mode.

Du skal nok have en fast IP, det er nok der problemet ligger :)

Kim
Ved ikke hvordan dmz server fungere. Men har hostet spil før uden problemer med port forward før jeg fik min nighthawk.

Ok har været inde og kigge på routeren nu.
Den IP og MAC adresse der står under tilknyttede enheder er den samme som den der står under adressereservationen under lan opsætning. kan også ser der at den står som "benyt routeren som DHCP server".

Samme sted står der noget med rip retning som er deaktiveret. Kan det ha noget at gøre med det?

har kigget på denne guide som er passer til den yousee udleverede router da de ikke har til min nighthawk. Men umiddelbart er opsætningen den samme gui.
link
Under den står der også en guide til at sætte en static ip adresse op.
link 2
Fulgte denne guide men fik et problem i forhold til dns server adresse da jeg under mit ipconfig/all screen har det problem der er beskrevet i guiden med af dns adressen er den samme som default.
Ringede til support og blev videre stilt til udvidet support som ikke kunne give mig nogle dns adresser men sagde jeg bare kunne bruge googles (5.5.5.5).
Mener bestemt ikke at jeg skulle gøre dette sidst jeg lavede port forward til spillet. der var det nok at reservere en adresse.

Du har ikke bare prøvet at se på DMZ server - det er det nemmeste i verden at sætte op. Lås din MAC adresse til en IP. Skriv IP'en ind under DMZ server og sæt et flueben, det er det hele der skal gøres, intet andet overhoved.

Men jeg tror stadig det handler om du mangler en fast IP adresse. Sådan en koster 49,- kr. pr. md. hos YouSee.

DMZ server sættes op på 100% samme måde i Nighthawk'en hvis du forsat vil have dit C6250EMR modem i bright-mode..

(hos mig kan du se Nighthawk'en hedder R7500, den anden siger sig selv).

DMZ_1.jpg

DMZ_2.jpg

Hmm ved ikke hvad jeg har fået gjort men nu virker. Men tak for rådene

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Alle 

Jeg vil bare lige skrive, at jeg har rykket denne tråd fra Tv sektionen og hertil :D

Hav en god dag derude! :D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P