Optage på computeren

Hejsa
Hvordan i alverden -jeg er ikke den store Einstein ud i det her - optager jeg et program fra feks Tv2 på min bærbare?  :$

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Det gøres f.eks med en USB TV Tuner, der kan modtage Kabel TV.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
I gamle dage skulle version 1 af software kunne det hele, men med apps er det helt ændret.

Nu gælder det om at komme hurtigt (og gerne først) på markedet. Man leverer derfor et absolut minimum af funktioner og ser hvad brugerne siger og efterspørger. Hyppige efterfølgende opdateringer vil typisk bare være fejlretning eller en enkel ny funktion ad gangen.

Flere har efterlyst optagelse af udsendelser, og jeg er sikker på Yousee har noteret sig dette ønske.

Yousee har faktisk aldrig givet deres kunder mulighed for at optage fra webtv. Heller ikke i version 1. Jeg tvivler på det kommer til at ske :-)
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Det kan jeg heller ikke forestille mig vil komme til at ske. Remote Record til Humax boksen, det ville være fint hvis den mulighed snart kom.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis ønsket er der og med de nødvendige rettigheder på plads, er det en mulig opdatering. Det er for dumt, at bare begrænse det til en tv boks.

Omdømme 3

Badge +3
Kan ikke tro, at det vil blive muligt, da en sådan optagelse næppe vil være krypteret, så det vil leverandørerne nok ikke tillade.

Omdømme 4

Badge +3
Markedet ændrer sig hele tiden. Netflix sagde en gang meget sikkert, at offline mulighed aldrig ville komme på tale, da pirater så kunne overtage/dekryptere filerne og sende dem ud på pirat net. Nu presser Netflix ejerne af rettigheder til det, da mange nye lande med Netflix ganske enkelt ikke kan levere de Mbit infrastruktur, der skal til for at streame. Kigger man på Torrent sites, finder man alle Netflix egne produktioner i bedste kvalitet, lige så snart de har været på Netflix. Det er altså sket inden Netflix åbnede for offline mulighed.

Konklussion: piraterne er ganske enkelt for dygtige.

Omdømme 3

Badge +3
 Det er en ting, en anden er lovlig udbydelse, kan ikke tænke mig at You See og deres leverandører vil tillade at kunne optage på PC hvis ikke det blev krypteret.

Omdømme 4

Badge +3
Nej, det meste skal sikkert krypteres og kun kunne ses med f.eks. samme app. 

Omdømme 3

Badge +3
Ja, så vil det være sikret mod uautoriseret brug.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)