Svar

NAT problemer Huawei 4G

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hey Forum

Jeg har gået fremtiden i møde, og gået over til 4G bredbånd til hjemmet i stedet for de gamle telefonkabler (5mbit).

Men der er desværre opstået et problem, som jeg ikke lige kan finde ud af. Selvom man har googlet og prøvet div. forslag.

Mit problem er, at jeg ikke kan få åbnet "portene" til PS4'en. De er tastet ind i "Virtuel Server" men intet sker.

Har læst mig til, at der kan være problemer med NAT, når det er et mobiltbredbånd. Er det rigtigt..?

Min Router er Huawei B315

Mvh. Mads

icon

Bedste svar af Slangefar 1 juli 2016, 22:54

Mig bekendt kører Yousee/TDC (og Telia) med CGN (https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT) på 4G. Det vil sige, at du har en delt IP adresse. Selskabet 3 skulle vist give "fulde" adresser til deres kunder. Kan ikke huske hvad Telenor gør, men mon de ikke gør som Telia. Prøv at kontakte Yousee om du kan få en offentlig eller statisk IP (fast) adresse. Hos TDC erhverv kan man vist nok få en statisk IP adresse på sin 4G router.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Mig bekendt kører Yousee/TDC (og Telia) med CGN (https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT) på 4G. Det vil sige, at du har en delt IP adresse. Selskabet 3 skulle vist give "fulde" adresser til deres kunder. Kan ikke huske hvad Telenor gør, men mon de ikke gør som Telia. Prøv at kontakte Yousee om du kan få en offentlig eller statisk IP (fast) adresse. Hos TDC erhverv kan man vist nok få en statisk IP adresse på sin 4G router.

Okay - prøver at ringe til dem om de kan løse mit problem eller om fejlen ligger ved mig

Du havde helt ret... Fejlen ligger hos TDC/Yousee, da man har en delt IP adresse ved dem.

Der er intet at gøre pt, da de ikke kan (vil?) hjælpe med at få en fast IP. 

Så "port forwarding" er IKKE muligt ved TDC/Yousee mobilt bredbånd. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)