Svar

NAS kan ikke kommer på Internettet

Hej Forum
Har netop købt med en NAS enhed, en Seagate Personal Cloud 4TB. Jeg har kørt standard setup programmet og jeg kan se enheden på mine computere. Men jeg kan får NAs enheden til at gå på internettet hvilket gør at jeg ikke kan se enheden fra eksempelvis min mobiltelefon. Der er oprettet porte på routeren og enheden er oprettet som en statiks enhed under DHCP. Men NAS enheden kan ikke koble på nettet!!! Den spørger om Proxy informationer, men jeg aner ikke hvad det er, hvor jeg skal søge informationen og hvad jeg skal gøre. Jeg har en Yousee home box router. Er der nogen her der ved hvordan man for en NAS koblet på internettet eller på anden måde ved hvordan jeg kommer videre?
icon

Bedste svar af Konstrukt_ren 15 september 2016, 20:19

Til slangefar.
Jeg ændre det statiske ip nummer i routeren til et 110 nummer og så så begyndte tingende at virke. Så nu er alt iorden. Vil bare lige sige det og sige tak for dine indspark :-)

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis du kan tilgå din NAS ude fra med en app, er du kommet meget langt. Jeg vil næsten sige, at du er færdig. Hvilke funktioner i din NAS vil ikke ud på internettet? DHCP fortæller bl.a. din NAS hvilken adresse (gateway), som er vejen ud til Internet, og sikrer din NAS får en adresse, som passer med dit lokale net.
Til slangefar.
Jeg ændre det statiske ip nummer i routeren til et 110 nummer og så så begyndte tingende at virke. Så nu er alt iorden. Vil bare lige sige det og sige tak for dine indspark :-)
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du skal ikke fylde proxy ud i din NAS.. Det er meget få private, som har en proxy server kørende.
Omdømme 3

Badge +3
Det er 2 vigtige funktioner. Jeg kender ikke din NAS. Den burde få adresse til Internet (gateway) gennem DHCP. Er der tomt felt, som hedder noget i retning af Gateway?
Omdømme 3

Badge +3
Tak for at melde tilbage med din løsning. Nu kan andre med samme boks have glæde af den.
Tak for info.
Hvor kan fejlen så ligge?
Det er jo ikke fordi jeg har fejlbetjent noget eller gjort noget galt. Den sætter sig selv op!!! Men Internettet vil den ikke ud på. Jeg kan godt tilgå enheden ude fra via an app.
Hvis jeg eksempelvis vil lave en back up af min NAS på dropbox så kan NAS'en ikke finde dropbox da den ikke kan komme på nettet. Det samme hvis NAS'en kigger efter den nyeste NAS OS, så failure den ligeså.
Min NAS er opretter under DHCP serveren med et IP nummer, under DHCP forbindelser med samme IP nummer og under port forwarding, Jeg fatter minus her!!!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)