Medieserver og yousee

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej Yousee brugere.
Jeg har netop fået yousee, grundet en flytning, og er løbet ind i en komplikation, jeg ikke kan løse.

tidligere har jeg brugt min computer som medieserver, og streamet fra denne til mit smart tv, trådløst.
Jeg brugte programmet serviio, emkelt og det vikede stort set upåklageligt.
Efter jeg har fået yousee er der ikke længere forbindelse mellem de to enheder.

Jeg prøvede derfor at tilslutte min gamle router og lavede et lokalt net, nu kunne jeg igen streame.
Problemet er altså hverken med computer eller tv, men med routeren.
Er der nogen der har løst ovenstående problem uden at tilslutte en ny router til YosSees Netgear router.
Eller er det muligt at erstatte yousees router med egen router?

Al hjælp er velkommen.

-Amiara

7 Kommentarer

Hej.

Jeg har for nylig fået YouSee som internetudbyder i stedet for TDC, og har dermed fået en Netgear C6250EMR router. Den kan godt bruges til streaming af musik og billeder fra en medieserver, sat op med Windows Media Player på en Windows 8.1-computer, og streamet til en mobiltelefon.

Har dit smart tv forbindelse til netværket? YouSee anvender lokale IP-adresser med nummer 192.168.0.xxx, hvor andre (f.eks. TDC) anvender IP-adresser med nummer 192.168.1.xxx. Hvis der er lagt faste IP-adresser ind på netkortet i en af enhederne, kan den en af dem have en forkert værdi som skal ændres.

Der synes at være den forskel, at albumbilleder til musik nu skal indgå i selve musikfilerne for at blive vist når der streames. Jeg mener at det ikke var nødvendigt tidligere. Men det burde ikke forhindre musikken i at kunne afspilles.

Jeg har flettet dette svar sammen med nedenstående, for ikke at forvirre..

Jeg prøver at kigge på det nu.
Det er dog video der skal streames fra pc, har tidligere brugt serviio dette.
Er det stadig en mulighed, hvis jeg får styr på IP adr? 
Er ret ny i det her, så jeg er lidt usikker på hvordan og hvorledes.

bare så der ikke opstår nogen misforståelse.
Det jeg gerne vil have, er at de medier; lyd, billeder og video der er på min computer skal kunne streames til mit fjernsyn - som det tidligere har kunnet lade sig gøre.
Jeg har som sagt lokaliseret at problemet er med forbindelsen til routeren, og ikke med software eller internet connection til hhv. tv eller computer hver især.
Jeg ønsker at bruge serviio til at skabe forbindelsen mellem pc og fjernsyn.
Routeren skal i sig selv, derfor ikke  bruges som server.

serviio.org
"Serviio is a free media server. It allows you to stream your media files (music, video or images) to renderer devices (e.g. a TV set, Bluray player, games console or mobile phone) on your connected home network."

Hvis computeren er forbundet til routeren og internet virker på computeren, og hvis fjernsynet også er forbundet til den samme router og internet virker på fjernsynet, burde der være forbindelse mellem computer og fjernsyn. Den medieserver, der bruges, kender jeg ikke, men det er vel noget, der er installeret på computeren?

Starter IP-adressen både for fjernsynet og for computeren med det samme i de tre første led, f.eks. 192.168.0 ?  Det fjerde led (xxx i f.eks. 192.168.0.xxx) skal derimod være éntydigt for hvert enkelt apparat på netværket.

Så måske er der noget i indstillingerne i medieserveren, der skal rettes? Hvis det er den, der er årsagen til problemet, kan jeg desværre ikke hjælpe, da jeg ikke kender den.

Tusind tal fordi du giderat bruge tid på at hjælpe - det er sætter jeg pris på.

TV IP :      192.168.0.11

-------------------

PC IPv4: 192.168.0.10

Så det stemmer vel godt overens.
Som jeg sagde kunne de to godt connecte over min forrige router, da jeg lavede et lokalt net i lejligheden.

Jeg ved at en mulighed er at tilslutte min egen router til yousees router (ved at deaktivere router funktionen i yousees netgear), noget jeg helst vil undgå, da det bare ikke vil være pænt i min stue.

Måske kan problemet have med tilladelser at gøre.

Da du brugte den gamle router, kan der i computeren være registreret en tilladelse til, at fjernsynet måtte forbinde sig til computerens medieserver og hente data, samt måske have adgang gennem bestemte porte.

Da du skiftede router kan dette blive opfattet som et nyt netværk, hvor der mangler tilladelse til at fjernsynet må forbinde sig til computerens medieserver og hente data, og derfor blokeres adgangen. Indstillingen af tilladelser kan ligge i opsætningen af medieserveren og/eller i en installeret firewall (sikkerhedspakke).

Jeg levede ingen specifikke tilladelser på min pc i forb. med min egen router.
Efter at have brugt maange timer på at løse problemet og søge efter løsninger på nettet, besluttede jeg et deaktivere router-funktionen på yousee-router, og satte min egen til den.
Nu duer det hele. ikke den mest elegante løsning, men jeg havde simpelthen ikke mere tålmodighed.
Tak for din forsatte interesse for problemet.

-Anna

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P