Spørgsmål

Lag ved ekstra Router tilsluttet

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg håber der er nogle tenksike genier der kan hjælpe her:

Jeg har en Sagem fast 3686, men pga dårlig wifi dækning besluttede jeg i sidste uge at Bridge modem og købe en Linksys EA8500 til selve routerdelen. Det løste min udfordring med wifi, men nu er jeg så havnet i en anden problemstilling.
Jeg oplever lag, og udfald på internetforbindelsen. Både på wifi og kablet forbindelse, og jeg kan ikke gennemskue hvor problemet opstår. Skal jeg lave ændringer på min Linksys Router i forbindelse med dette setup eller burde den køre "out of the box"?

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Din Sagem bliver reduceret fra router til modem, og det burde derfor ikke medføre nogen "lags" af betydning eller udfald.

Vi havde i starten udfald (både trådløs og kablet), og det skyldtes vores antenne ledning ikke var høj frekvens tæt. Det nye mobilnet 800 Mhz brugte kablet som antenne og støjen løb tilbage til router. Det fik den til at genstarte. Vi skiftede vores plastic antenne stik til nogen af metal og problemet forsvandt.

Din Linksys burde køre ude videre.

Der er vist noget med at support kan måle din linie igennem og sætte noget overvågning på linien. Det var måske en mulighed at prøve.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du har så, vidt jeg kan se, gjort det efter bogen. Havde du samme udfald og lags inden du koblede din Linksys på?

Nej, din Linksys skal stå som router. Ellers kan du kun få en dims på nettet og du har en ringe beskyttelse mod det "grimme" intenet.
Omdømme 3

Badge +3
Skal du snakke med Yousee support er det måske bedst med Sagem alene. At simplificerer er en god måde, at isolere et problem på.
Undskyld jeg skal lige være sikker på jeg forstår.
Bottom line burde der ikke være noget jeg kan gøre anderledes og det burde virke uden videre?
Det er jeg lidt ked af, for så er jeg lige vidt i bedre internet :(

Jeg lagde mærke til min router også havde en bridge mode. Skal den også aktiveres eller reducerer man blot den til en switch så? I øjeblikket står den til "Automatic Configuration - DHCP"
Det var ikke noget jeg lagde mærke til før jeg satte routeren til. Men jeg prøver at nulstille setuppet en af dagene og ser op jeg oplever de samme udfald på Sagem alene

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)