Forældet video hos YouSee om skift af netværkskanal

• SNE
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Hej YouSee'

Jeg har problemer med YouSee bredbåndsforbindelsen - hastigheden falder drastisk ind i mellem selv om vi skulle have min. 100 MGb upload til 279 kr. om måneden. Endvidere fungerer det trådløse netværk ret dårligt - ofte kan der end ikke hentes mails via Iphone og Ipads - systemet triller i en uendelighed...

Forsøgt at skifte netværkskanal via kommandoprompt anvisningen i videoen; Cmd samt netsh wlan shov net m=b

Der viser sig følgende besked:"the wireless autoconfig. service is not running".

Det skyldes formodentligt, at videoen kun henviser til pc med windows 8 versionen - vi har windows 10!

Er der andre med samme problemer? 

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Bruger du denne vejledning.? https://kundeservice.yousee.dk/Bredbaand/Indstillinger-og-sikkerhed/Saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-WiFi/Skift-kanal-via-MitYouSee?icid=_kundeservice_yousee_dk_bredbaand_indstillinger-og-sikkerhed_saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-wifi_skift-kanal-via-mityousee

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvilken router har du?

Internet hastighed er som kursen på mine aktier. Den går op og ned hele tiden :D Yousee oversælger deres forbindelser, som alle de andre udbydere. De regner kun med, at vi bruger forbindelsen en brøkdel (f.eks. 10%) af hvad den kan. Når nogen så begynder at "suge", går det ud over andre :(

Har du et link til den video? 

Har du prøvet at skifte kanal med mitwifi.dk?

Har du en android telefon eller tablet i nærheden, kan man installere den gratis app Wifi Analyzer fra Farproc. Så kan man grafisk se brugen af wifi kanalerne på 2,4 og 5 GHz. Bor man i lejlighed vil man typisk se, at alle kananaler på 2.4 GHz er fuldt optaget, og det reducerer den hastighed du kan få igennem. Der er også en masse støj på 2,4 GHz, som f.eks. trådløse tasteturer/mus, babyovervågning, tyverialarmer, varmeaflæsning, gamle bluetooth enheder.

Hej radiomand

Svaret er ja - https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/tjenester/videoguides/videoguides-til-bredbaand.

Sjovt nok nævner hun kun Windows 8 ...

Venlig hilsen

Sne

Hej slangefar

Ja - linket er her; https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/tjenester/videoguides/videoguides-til-bredbaand

Tak for svaret - jeg prøver.

Venlig hilsen

Sne

Hej igen

Android - svær at finde til download via min mands smartphone - det er nemmere via pc ....

via søgningen på "Wifi Analyzer fra Farproc" fandt jeg link til et tilsvarende program, som anbefales til windows 10 - hmm - er det sikkert nok at downloade tror du?

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/wifi-analyzer/9nblggh33n0n

NB Vi har kun en android smartphone - ellers Iphone 6S og 2 Ipads så IOS dominerer desværre hos os.

Venlig hilsen

Sne

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Når du søger på Wi-Fi analyser på Play Butik, så er den fra Farproc nummer 1 på listen, så det er ikke svært.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Disse "command prompt" kommandoer virker på flere udgaver af Windows. Det er desværre lidt forskelligt mellem Windows versionerne, hvordan man kommer ind til dem. Der burde være en video per windows version, hvis de afviger fra hindanden.

Det er meget svært, at se videen, da nogen stemmer taler i munden på hindanden, når jeg ser den på min computer. Videoerne er noget gamle, men udbyders sider halter næsten altid bag efter, og når man er så stor som Yousee er der ofte involveret flere afdelinger, når der skal rettes/tilføjes noget. Marketing har måske ansvaret for sidene, og hver gang teknisk afdeling vil have rettet/tilføjet noget, skal skal flere afdelinger spørges først f.eks. juridisk afdeling :( 

Videoen viser korrekt, men en noget bøvlet måde, hvordan man finder en ledig kanal. Du kan dog bare slavisk prøve fra kanal 1 - 13 på mitwifi.dk, hvis du bruger 2,4 GHz. På 5 GHz (hvis du kan bruge det) er der mange flere kanaler, og da signalet ikke række så langt, er der mindre problemer med andre brugere på samme kanal.

Jeg bruger selv Wifi Analyzer fra Farproc. Så kan jeg gå rundt i boligen med min mobil telefon og se hvor godt signalet er og brugen af kanalerne. Vi er alene på kanal 36 (på 5 GHz) og alt vores udstyr kan bruge 5 GHz. Af og til går nogen i ejendommen ind på "vores" kanal, men så hører de fra mig :D

Omdømme 4

Badge +3
Jeg kender kun Wifi Analyzer fra Farproc på Android. Kigger man efter apps på Google play er der mange forskellige Wifi Analyzere. Jeg har i mange år brugt den gratis fra Farproc, og mange trådløse net er sat op/rettet med den.

Omdømme 4

Badge +3
Der findes mig bekendt, ikke nogle Wifi Analyzere til IOS. Jeg vil tro, at Apple ikke giver udviklerne af apps de samme muligheder, som Google gør med Andoid :( 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Slangefar skrev:
Hvilken router har du?

Internet hastighed er som kursen på mine aktier. Den går op og ned hele tiden :D Yousee oversælger deres forbindelser, som alle de andre udbydere. De regner kun med, at vi bruger forbindelsen en brøkdel (f.eks. 10%) af hvad den kan. Når nogen så begynder at "suge", går det ud over andre :(

Har du et link til den video? 

Har du prøvet at skifte kanal med mitwifi.dk?

Har du en android telefon eller tablet i nærheden, kan man installere den gratis app Wifi Analyzer fra Farproc. Så kan man grafisk se brugen af wifi kanalerne på 2,4 og 5 GHz. Bor man i lejlighed vil man typisk se, at alle kananaler på 2.4 GHz er fuldt optaget, og det reducerer den hastighed du kan få igennem. Der er også en masse støj på 2,4 GHz, som f.eks. trådløse tasteturer/mus, babyovervågning, tyverialarmer, varmeaflæsning, gamle bluetooth enheder.

For at vise forskelle her hos mig ved brug af henholdsvis 2.4 GHz og 5 GHz på min 100/20 forbindelse og med en et Netgear C6250 modem :

5 GHz                                  112.52/27.79

2.4 GHz                                32.15/27.99.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)