Daglige udfald

Jeg lytter til radio gennem internettet. Enten via TuneinRadio eller Radio24syv's egen app på min iPad. Siden foråret har jeg dagligt oplevet udfald på forbindelsen indenfor en bestemt periode (altid mellem 11.43 og 11.50). Lyden begynder at hakke og ender med at afspilningen stopper. Men hvis jeg hører at forbindelsen begynder at blive dårlig, stopper jeg afspilningen og starter den igen manuelt. Det fjerner ligesom den hakkende afspilning. Jeg har prøvet at kigge på routerens (C6250EMR) logs men der ser ikke ud til at være spændende særligt for denne periode; selvom der generelt er mange DoS hændelser. 

Nogen der har været ude for det samme?

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg oplevede, at min forbindelse til Chromecast røg, når fruen startede mikrobølgeovnen.

Det første du bør gøre, er at skifte trådløs kanal. Det gøres nemmest på mitwifi.dk

Bruger du 2,4 eller 5 GHz wifi?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kør alt hvad du kan på 5 GHz. Der er mindre støj, mange flere kanaler at vælge fra og højere hastighed. Bor du lejlighed vil de 13 kanaler på 2,4 GHz nomalt være fyldt til bristepunktet. Ulempen på 5GHz er, at den ikke rækker så langt som 2,4GHz.

Er dit antenne kabel og stik høj frekvens tæt? Det var vores stik ikke, og det gjorde at 800 MHz mobiltelefoni smuttede ind i antennekablet. Det løb så tilbage gennem kablet og generede routeren, som tabte forbindelsen. 

Jeg har samme router som dig og mistænker UPnP for at være fejlbehæftet. Jeg har derfor valgt at slå det fra. UPnP er startet som en smart ting, men med tiden er det blevet en alt for stor funktion. UPnP kører regelmæssig nogle runder for at melde til enheder på dit net, at den er der. Du synes også at have noget regelmæssighed i din fejl. Så prøve at slå UPnP fra, kunne være en mulighed.  

Jeg har prøvet at skifte kanal et par gange uden at det har haft nogen indflydelse på det. Alle mine ting - måske bortset fra en kindle, har været tilsluttet 5GHz nettet. Prøvet at flytte min iPad til 2,4.

Jeg tror i øvrigt at udfaldet er noget der kommer hver time xx : 43

Hvorvidt kablet eller stikket er beskyttede skal jeg ikke kunne sige. UPnP slog jeg i øvrigt fra for et par dage siden for at se om det havde nogen virkning, men har ikke bemærket noget anderledes.

Begge frekvenser ser ud til at være lige befærdede hos mig. Vil se om der kommer et udfald her om et kvarters tid, nu hvor jeg har flyttet lytningen til 2,4. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)