Spørgsmål

Chromecast bliver kicket

Hey,

Efter jeg skiftet fra TDC til Yousee, oplever jeg masser af problemer med Chromecast og airplay devices.

Finder og kan connecte nemt fra mine devices.
Problemet starter ved streaming. Mine devices mister forbindelsen til chromecast hvor streaming bliver ved, og chromecast kan ikke findes på nogle af mine devices. Dette er hver eneste gang jeg bruger chromecast.

Vedr airplay, skal mine airplay devices restartes hver eneste gang inden jeg kan connecte på wifi.

Bruger 2x Chromecast 2 (Stue og soveværelse)
Sagem Cable router fra Yousee

Afstand fra router til chromecast :
chromecast 1 : 1,5 meter
chromecast 2: 10 meter

Bruger kun 2,4 Ghz på mit netværk, og har skiftet channels. Lige nu er den sat af Yousee udvidet support til 40.
Prøvet med MAC OS, Win 10, IOS og Android. Det samme sker med de alle.

Any help is much appreichiated da jeg vurdere et ISP skifte snart ;)

1 Kommentar

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
På 2,4 GHz findes kun kanal 1-13. Bruger du kanal 40 er det på 5 GHz.

Der er en fejl i Chromecast 2 (den kan være rettet med en software opdatering). Fejlen går ud på, at der ikke må være andet end tal og bogstaver i din netværks ID på wifi. Som standard bruger Yousee "_" i navnet på 5 GHz, og den går ikke med fejlen. Du skal derfor rette dit wifi ID til noget med kun tal og bogstaver. Chromecast kan sagtens forbinde sig til router, men forbindelsen bliver ustabil med denne fejl. Du kan vist rette dit netværks ID lettest på mitwifi.dk

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)