Spørgsmål

CG3700 genstarter ikke selv igen efter netudfald?

Hejsa,

Efter udbedrede driftsnedbrud på vores internetlinje, så forbliver min Netgear CG3700 offline (powerdioden lyser rød). Man skal fysisk have fat i routeren og tage strømmen fra den og tænde den igen, før den opdager der er internetforbindelse igen og det hele lyser grønt.

Vi bruger internetlinjen erhvervsmæssigt, og har behov for at routeren blot går online så snart linjen er i orden igen. Vi kan ikke vente på at nogen "i huset" opdager der ikke er internet, og kan få fat på nogen andre der kan komme fysisk til routeren.

Er det routerens normale opførsel, eller kan den indstilles til at gøre andet?

1 Kommentar

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Webinterfacet i din router er en begrænset del af mulighederne i din router. Netgear har samlet de mest benyttede funktioner i web interfacet. Siden er Yousee kommet til og har slået en række funktioner fra, for at lette supporten af routerne :(

Skal du kunne skrue på stort set alt, skal du have CLI (Command Line Interface) adgang. Her bruger man et telnet program.. Af gode grunde slår udbyderne (her Yousee) denne mulighed fra, så vi ikke skruer på ting deres support ikke kan stå inde for. Der er dog muligt, at slå denne spærring fra, ved at sende en magisk pakke til en del af de blokerede routere. Jeg vil dog ikke anbefale dig at gå den vej, men du kan google dig frem til oplysningerne.

I de år jeg har været kunde hos Yousee har der været meget få nedbrud. Min router (en 6250) har mig bekendt selv opdaget forbindelsen var nede og stædigt prøvet at forbinde til Internet. Jeg tror dog, at der er en øvre grænse for, hvor længe routeren prøver. Den grænse er sikkert sat for at spare strøm f.eks. af EU. En uvirksom router vil derfor sikkert efter x timer offline gå i en dyb søvn.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)