Anden router med RJ45 end BNC

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej

Jeg har router C6250EMR med bnc (coax cable) , er der nogen der kan oplyse hvordan man sætter en anden router op der er med RJ45 stik?

Mvh

Lars

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det Modem har F- Connectorer, som den skal have for at kunne tilsluttes på nettet, skal du have anden Router på, så skal 6250 Bridges, og så kan du få en Router på den.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du sætter din 6250 i bridge mode (ved at logge på den. Instruktion i bunden af den) og forbinder din anden routers WAN port med en af de 2 LAN porte (gule) på 6250. Så går du ind på mitwifi.dk og aktiverer din router nummer 2, så den optræder some eneste router. 6250 bliver på denne måde degraderet til modem.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Når du er logget ind på 6250:

1. Tryk på fanebladet ADVANCED

2. Tryk Adminstration

3. Tryk Router Mode

4. Vælg No (ud for Router Mode)

5. Tryk på Apply

Hvorfor skal 6250 sættes op til at køre i bridge mode?

Det er ikke nødvendig - man skal "bare" sørge for de køre i hver deres net.

F.eks. 6250 i net 192.168.0.xxx på LAN siden - router i net 192.168.1.xxx på LAN siden - begge med sub 255.255.255.0. Så køre de i hver deres net og dermed ingen konflikt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Kim_S

"Bare" at sætte en anden router på med et andet subnet er ikke løsningen. Man har normalt IKKE 2 routere på, da det giver extra forsinkelse. Især hvis begge routere kører med NAT/PAT (Som den gør når de kører forskellige subnets.) Der er 2 muligheder. Beholde den første router, og sætte den anden til at være Accesspoint (Hvis den kan) så slår man routerfunktionen fra i denne, eller som der blev skrevet før i denne tråd, sætte den første til kun at være modem.

Der vil på en ikke highend router være omkring 5-10 ms latency (Kan også sagtens være mere..) Hvis man så har 2 routere efter hinanden, har man pludselig 10-20 msek latency. Det kan især i gaming betyde en masse. Desuden er der besværligheder ved at skulle åbne for porte i begge routere, og ikke kun i en, hvis man f.eks. vil have en spil server, FTP el.lign. kørende bag routeren.

Venlig Hilsen

Brian

Tak for svaret Brian.

Jeg er enige med dig i, at man sætter ikke en server op bag 2 router.

Jeg har selv en server stående som sidder direkte i YouSee's cable modem (C6250EMR) sat op som DMZ server - dvs. for andre enheder vil cable modemmet virke som en helt normal router.

I den anden port på cable modemmet sidder min egen router en Nighthawk x4. Alle enheder her i huset går igennem Nighthawk'en (TV, blu ray, PC, tablet, mobil, extender osv.) - dvs. de går igennem 2 router.

Cable modemmet køre i net 192.168.0.xxx (LAN siden) - Nighthawk'en køre i net 192.168.1.xxx (LAN siden). Begge med submask 255.255.255.0 - dvs. de køre i hver deres net og dermed ingen konflikt.

http://jodies.de/ipcalc et fint stykke værktøj hvis man ikke lige kan gennemskue hvor stort net opsætning er.

Der er ingen forskel i hastighed eller ping på serveren og en anden enhed som er bag Nighthawk'en.

Ping'en mellem cable modemmet og Nighthawk'en er <1 ms (mindre end 1/1000 sek.), derfor ingen målbar forskel om jeg er på serveren eller en anden enhed.

Til snakken om ping i f.eks. FPS spil.

Ping 10 = 10 ms = 1/100 sek. - ping 30 = 30 ms = 3/100 sek.

Dvs. trykker 2 spillere på knappen inden for samme 1/100 sek. har det betydning, men hvor tit sker det lige, næsten aldrig ;-)

Dem der sidder og hyler over en har ping 5 og han selv har ping 30, skulle tage og spise en (tude)kiks - det så sjældent det vil have en betydning ;-)

Før jeg købte Nighthawk'en brugte jeg en Netgear WNDR3700 (har den stadig, bruger den bare ikke) der var det, det samme, <1 ms mellem WNDR3700 og cable modemmet.

Jeg betragter ikke WDNR3700 eller Nighthawk'en som HighEnd routere, men de er okey.

Det jeg prøver at siger med mit indlæg er, at det har ingen praktisk betydning om cable modemmet køre i bridge mode eller normal mode. Men sætter man 2 routere efter hinanden til at køre i samme net, så opstår der konflikt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)