Tv boks

Har lige opdateretboksen og så forsvandt kanalerne har nu kun 14 kanaler , surt når man betaler for fuldpakken og så hopper nettet af meget tit

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvilken boks er der tale om.? Kabel TV eller DSL.?
Hej
Jeg har indtil i går haft en Yousee Samsung boks med et scart kabel forbundet til en SONY DVD-optager med harddisk! Jeg har i årevis optaget alt muligt og brændt det over på DVD diske! Nu har jeg så fået den nye tv-boks og indsat den istedet for Samsung boksen! Men når jeg nu prøver at optage en udsendelse fra tv-boksen og over på DVD optageren optager jeg kun hvid skærm og en tekst siger: “dette billede kan ikke vises”! Jeg ringede til Yousee og fik at vide at de netop anbefaler at bruge scartkabel på denne måde! Skal jeg bruge HDMI kabel istedet? DVD optageren har ikke HDMI indgang, men jeg kan jo købe et scartkabel (hun-scart til HDMI-han) (eller skal der være phono-stik) hvis det er nødvendigt! Jeg er klar over, at for at jeg kan få tv udsendelser brændt på DVD diske kræver først at optage fra tv-boksen og derefter til DVD optageren! Man kan jo ikke mere optage på en DVD maskine direkte fra tv stikket!
Hvad er løsningen på mit problem?
Omdømme 7
Badge +6
Der er ingen, det er ikke muligt at hente optagelser ud, Scart forbindelsen kan KUN bruges til et TV.
Hej radiomandens
Dit nedslående svar var faktisk ventet! På bagsiden af tv boksen er det kun en scart udgang! På min Samsung boks er der plads til to scartkabler! Et kabel til “TV” og et til “Video/dvd”! Sidstnævnte går med et scartkabel ned vi DVD optageren!
Et par telefonopringninger til kundeservice var desværre meget vildledende! Den første unge pige påstod at scartudgangen også var beregnet til dvd maskinen! Ved den næste opringning sagde en ung mand (som rigtigt er) at udgangen ikke er betegnet til andet end TV! Men han siger så at samsungboksen heller ikke er beregnet til andet end TV! Og det er jo som bekendt forkert!
En bøn kunne være:” i info om den nye TV boks skulle der stå klart og tydeligt at man IKKE mere kan tilslutte andet end et TV!
Der må da stadig være tusinder af ældre mennesker med videoer og DVD maskiner koblet til fjernsynet!
Heldigvis fungerer min samsungboks stadig upåklageligt! Derfor går TV boksen nu også tilbage til Yousee! Der var jo heldigvis returret!
Men faktisk er jeg selv fra en ældre årgang, der ikke er så meget for alle de hundrede af film man kan se på tv boksen! Vi er mere til udsendelser og film på tv! Ofte får vi lyst til at optage en dokumentar eller film, og så brænde den på en DVD disk! Så kan man vælge hvornår man vil gense det og man kan se en film andre steder en hjemme!
Man skulle kunne købe en lille boks der kun omsætter de digitale signaler fra stikket i væggen til analog signal, så kunne man gøre som for bare få år siden: sætte en DVD maskine direkte fra væggen - gennem boksen - og ind i TV et og optage og gemme de ting som man har lyst til! Jeg dropper gerne muligheden for at streame film mm.
Denne lille “vink med en vognstang” måtte gerne gå videre gennem Yousee!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)