trådløst TV

Jeg har kun et TV og vil gerne undgå netværkskablet imellem homebox og digitalmodtageren. Mit spørgsmål er derfor:

Hvorfor er det nødvendigt at have en kablet tv boks (med hardisk) tilsluttet via netværkskabel for at kunne modtage trådløst tv signal til evt andre tv i hustanden? Hvis man blot har et tv kan man så ikke droppe den digitale (kablede) tv box og så  bare tilslutte den trådløse enhed til sin TDC router (homebox) og så tilslutte den trådløse multiroom digitalmodtager til sit TV og så se TV uden kabler igennem husstanden?

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Andreas_O har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa, 

Altså som udgangspunkt får du altid selve hovedboksen med ( den med harddisk ), da det er på den, at optager-funktionen findes.

Den skal bare være kablet, da det kræver mere båndbredde, når den optager. Det er vigtigt, at den er kablet, da der kan blive problemer med optagelserne, hvis den ikke er.

Tilkøbes der 'Trådløs Multiroom', så kan du godt få den løsning, som du søger. Se vedhæftet link:

http://go.tdc.dk/lhwqi

/Andreas 

Hej Andreas,

Jeg rang til TDC teknisk support, i sidste uge, for at høre hvorvidt det var nødvendigt at få en kablet boks med harddisk før trådløst løsningen kunne fungere. Svaret var at det er IKKE nødvendig, og at man kan bare bruge en enkelt wireless box, men at optage/spooltilbage funktionerne ville ikke virke (de bekræftet at streaming movies ville virk med kun wireless også), da de er afhængig på en kablet boks med harddisk. Jeg er lige glad med optage/spooltilbage funktionerne :-) Jeg er i processen, gennem mit arbejdesplads, at få etabuleret TDC TV, i forbindelse med hus flytning, og igen er svaret at jeg SKAL have en kablet boks med harddisk før trådløst løsningen vil kunne fungere. Multistiket, findes på 1. etage, men fjernsynet, i stue etagen. Jeg vil virkelig gerne undgå at skulle enten, betale for en multiroom løsning, som jeg bruger rent faktisk kun i et rum, eller at skulle bor gennem loftet og køre en kabel til fjernsynet. Jeg vil gerne bede dig om at tage fat i teknisk support, og få det afklaret hvorvidt det er NØDVENDIG, eller bare nice to have med kablet løsning. Igen, er jeg lige glad med optage/spooltilbage funktionerne :-)

Tak!

Laurence

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Laurence.

Et standard abonnement omfatter en kablet digitalboks.
Når det er arbejdsgiver-betalt,er dine muligheder stærkt begrænsede for "medbestemmelse".

En mulighed for at føre signalet ned i stuen er en såkaldt "Powerline".
Dette kan du selv gøre .

Ingen kabler,og du skal ikke betale for Multiroom.
Eksempler:

http://www.pricerunner.dk/cl/702/Powerline-Adapters

Venlig hilsen
   Trumle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$