Spørgsmål

Trådløs TV - for dårlig dækning i huset

Vi har bredbånd og TV-pakke med en Homebox og en TV-boks med harddisk. Herudover har vi tre trådløse TV-modtagere fra YouSee. Problemet er, at den eneste indgang i huset er i bryggerset, hvor Homebox og TV-boks så er monteret. For at forbedre internetforbindelsen i vores hus som er 250 kvm i to plan, har jeg sat en extender op i stuen på 1. sal. Dette fungerer nogenlunde. Men forbindelsen fra TV-boksen i bryggerset til de trådløse TV-modtagere er meget ringe (til tider ikke-eksisterende)

Mit spørgsmål er nu, om jeg trådløst kan flytte Homebox og TV-boks fra bryggerset til en mere central placering i huset for at forbedre wifi-kvaliteten? Jeg kan sagtens investere i og oprette et MESH-netværk til internetforbindelsen, men jeg vil gerne ha' TV-boksen flyttet væk fra bryggerset og derved opnå bedre dækning til de trådløse TV-bokse (som åbenbart kører sit eget wifi??)

What to do?

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Anders98811

Jeg kan se, at du mangler svar her, så jeg prøver lige at byde ind :)

Når jeg læser dit opslag, så tænker jeg måske, at der skal monteres et nyt stik mere centralt i huset og så måske derfra etablere MESH.

Homeboxen (modemmet) er nødt til at stå derude i bryggers, når det er der som forsyningen kommer ind.
Hej Kasper

Tak for svar. Så jeg kan ikke lade homebox stå i bryggers, derfra lave MESH netværk og hertil koble tv-boksen?
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke det mest egnede sted, der anbefales at Modem opsættes et centralt sted og så højt og frit som muligt.
Når det er gjort, vil der med god sandsynlighed være en forbedring af dækningen i huset.
Omdømme 7
Badge +7
Hej igen

Den første tv-boks / hovedboksen , skal have en direkte kablet forbindelse. Multirooms bokse kan dog godt køre trådløst.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)