Svar

To tunere . to kort?

Jeg har bland selv pakken, og et TV med to tunere.
Med en kortholder og et kort kan jeg ikke optage en kanal fra bland selv og samtidig se en anden bland selv kanal.

Der skal to kort til.

Når jeg køber nummer to kort, skal det så kalibreres til det første kort, eller kan jeg bare sætte det ind i slot to på TV'et og så virker det?
icon

Bedste svar af Persen M 7 marts 2017, 00:34

Eller du kan prøve at købe et Viaccess CAM modul der kan afkode 2 kanaler samtidig, eks. det her fra Neotion:
https://www.computersalg.dk/i/3256098/ci-modul-neotion-cam-kabel
Så behøver du ikke et ekstra kort og ekstra CAM modul fra Yousee, når det kun drejer sig om at afkode 2 kanaler samtidig med dit TV.

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det er bare et extra kort med samme rettigheder.
Omdømme 7
Badge +6
Eller du kan prøve at købe et Viaccess CAM modul der kan afkode 2 kanaler samtidig, eks. det her fra Neotion:
Så behøver du ikke et ekstra kort og ekstra CAM modul fra Yousee, når det kun drejer sig om at afkode 2 kanaler samtidig med dit TV.
Det lyder jo fabelagtigt mange tak :)
Ved du at det modul er yousee ready osv?
Omdømme 7
Badge +6
Det er ikke godkendt af You See, da det så ville være CI+ hvilket det ikke er.
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Det er ikke godkendt af You See, da det så ville være CI+ hvilket det ikke er.

Ikke godkendt, men kan sagtens anvendes. Der behøver ikke at stå CI+ eller Strong/Yousee på et CAM modul for at få det til at virke med et af deres kort.
Det er nok at CAM modulet bare er et rent Viaccess modul, der understøtter samtlige Viaccess typer.

Eks. så kan det over 15 år gamle Smit Viaccess CAM jeg selv har sagtens anvendes til Yousee også, selv om det ikke er Yousee godkendt og CI+.
Smit var eks. det CAM at alle folk anbefalede i sin tid på nettet, før Yousee selv kom på banen med deres eget personlige CAM fra Strong.

Den slags med ekstra CAM og kort fra Yousee kan man nøjes med at kigge på, hvis man har flere TV'ere i huset, som man gerne vil afkode ekstra kanalerne man har abo på.
Per K.
Jeg har så købt, det kort du anbefalede. Prøvet det i begge slots, uden at jeg kan optage en kanal og se en anden samtidig.

Er der noget jeg skal gøre ekstra?
Omdømme 6
Badge +3
Som skrevet andet steds, så har jeg købt 2 yousee godkendte Cam moduler, med et kort i hver modul. Det fungerer upåklageligt !
Det skal lige nævnes, at når der optages, så skal der bruges det ene viaccess modul til optagelse, mens det andet modul skal bruges til at se en anden kanal.
Jeg ville aldrig bruge et modul der ikke er godkendt til yousee !

Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
Der er bare det ved deres moduler, at det er CI+, og der er mange der har haft problemer med optagelse grundet det.
Omdømme 6
Badge +3
Mine 2 - et CI og et CI+ - og det giver ingen problemer vedr. optagelser.

Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
CI skulle heller ikke give problemer, har selv 2 Moduler fra You See som ikke er CI+ men nu har You See kun CI+.
God snak guys.

Men i besvarer ikke mit problem. Her kommer det igen:

Har Panasonic TV med to tunere. Jeg ved, at når jeg kommer to CAM moduler med to kort i, har jeg ingen problemer, når jeg vil se en kanal og optage en anden samtidig!!!!

Men jeg spurgte om der findes et CAM mudul, der med ET kort i kunne styre både at se en kanal og optage en anden imens.

Her fik jeg et bud på, hvad jeg skulle købe. Nemlig:
(et CAM modul der skulle kunne styre to tunere med ET kort)

Det har jeg så gjort, men jeg kan stadig kun se en kanal og så ikke optage en anden.

Gør jeg noget forkert, eller findes der en work around???
Omdømme 7
Badge +6
Ja, det er et Dual kort, så kan afkode 2 kanaler, virker fint i enheder med en kortlæser og 2 Tunere, men ikke når der er en kortlæser til hver Tuner.
Omdømme 7
Badge +6
Bruger755 skrev:

Per K.
Jeg har så købt, det kort du anbefalede. Prøvet det i begge slots, uden at jeg kan optage en kanal og se en anden samtidig.

Er der noget jeg skal gøre ekstra?

Først og fremmest skal du sørge for at det er skubbet helt ind, hvilket godt kan kræves at skulle gøres med et hårdt tryk, det gøres når TV'et er slukket.
Så skulle TV'et kunne finde CAM modulet og kortet når du tænder for TV'et.

Ud over det skulle der ikke gøres mere, folk på recordere.dk og andre på dette forum anvender det her CAM til Yousee og uden nogen former for problemer i deres TV'ere.
https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/kun-optage-fa-kanaler-pa-samsung-tv-6082
Omdømme 6
Badge +3
Jeg forstår ikke hvorfor du så ikke bruger 2 Cam og 2 kort, når det som du skriver virker helt fint ! Isf. at forsøge sig med ukorrente moduler, som ikke ser ud til at virke
Jeg har også et Panasonic tv med twintuner, hvor jeg bruger 2 Cam og 2 kort uden problemer.

Mvh.
Radiomanden:
Jeg gætter på at du har ret. Pokkers.

per k.
Det virker, men kun som et almindeligt CAM modul med et kort.

Benzin:

For så kunne jeg jo bruge de to overskydende CAM moduler med kort til mine to andre TV i huset :)
Omdømme 6
Badge +3
Bruger755 skrev:

Benzin:

For så kunne jeg jo bruge de to overskydende CAM moduler med kort til mine to andre TV i huset :)

Okidoki. :)
Jeg har købt samme kort, og har samme problem som bruger755. Mit tv et samsung 8005 har kun en kortlæser men to tunere. Og jeg kan ikke vise en kodet kanal samtidig med at jeg optager en kodet kanal. Tv'et spørger her om jeg vil stoppe optagelse og skifte kanal, eller jeg vil undlade at skifte. Det er fanme ringe. Tv'et kostede for 6 mdr. 20.000, så jeg tror ikke at det ikke skulle kunne afgode to signaler samtidig...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)