Svar

Tidsbestemt optagelse på den nye box?

• Deltager
  • 4 kommentarer
Har hentet den nye boks mandag og alt gik problemfrit med opsætning osv. Har ikke brugt den så meget endnu, og måske er det mig, som har overset noget, men: Er det muligt selv at indstille kanal og tidsrum for optagelse?

Hvis man vil optage flere programmer efter hinanden fra samme kanal, er det tit bedre manuelt at optage i det samlede tidsrum for alle programmerne tilsammen, fordi programskiftene som regel ikke følger den tid der står i EPG'en.

Og så tilslutter jeg mig det kor, som ønsker muligheden for automatisk at forlænge alle optagelser med f.eks. 15 minutter. Så vidt jeg kan se, har jeg ikke mulighed for selv, at ændre afslutningstidspunktet for en optagelse manuelt, men bare stole på at tiden i EPG'en stemmer overens med det faktiske sluttidspunkt. Og det er jo faktisk ret tit, at dette ikke er tilfældet::mansad:

icon

Bedste svar af Radiomanden 26 juli 2016, 15:55

Den er stillet til 5 minutter extra.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Den er stillet til 5 minutter extra.

Det hjælper selvfølgelig lidt på det, men 15 minutter er nok bedre. Men håber stadigvæk at mulighed for manuel tidsoptagelse kommer.

Et lille sidespring: Min boks viser et signal-støjforhold(SNR) på ca. 36 dB, ofg det virker som om, at det er lige på grænsen til at være for dårligt. Er der nogen som ved, hvilken værdi SNR bør være?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Hos mig ligger det på mellem 34-38 alt efter hvilken Tuner der vælges, signal kvalitet er 100% på dem alle.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Til manuel tidsoptagelse kommer, kan man tage udsendelsen bag efter med.

Radiomanden skrev:
 Hos mig ligger det på mellem 34-38 alt efter hvilken Tuner der vælges, signal kvalitet er 100% på dem alle.

Lavede mit eget antennekabel fra udtag til boks, så det havde den rigtige længde. Brugte Yousee godkendt dobbeltskærmet kabel og godkendte stik. Min SNR gik op på 37,5 dB og det gav problemer med modtagelse af TV. Det gav, sjovt nok, også problemer med at se en optaget udsendelse, hvilket undrer mig lidt. Da jeg skiftede tilbage til det, for korte, medfølgende antennekabel var der ingen problemer.

Slangefar skrev:
Til manuel tidsoptagelse kommer, kan man tage udsendelsen bag efter med.

Den løsning har jeg overvejet og den kan da også bruges, med den ulempe at det man så gerne vil se (måske) er placeret i 2 optagelser.

På mit samsung Smart TV med tilkoblet harddisk til optagelse, kan man efter man har sat den til at optage et program via EPG, gå ind og redigere sluttidspunktet for optagelsen, hvilket er en nem og praktisk måde. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)