Tekst TV på Kanal 4, 5 og 6'eren forsvinder

Omdømme 3
Badge +1
  • Community Manager
  • 424 kommentarer
I morgen, d. 28 februar, vil du opleve, at det ikke længere er muligt at bruge Tekst TV på Kanal 4, 5 og 6'eren. Dette sker, da producenten af valgt at nedlægge tjenesten.

Du kan dog stadigvæk få et overblik over kanalernes udsendelser ved at gå i den elektroniske programguide (tv-guiden) på din fjernbetjening, hvor du hurtigt og nemt kan få et overblik over de kommende udsendelser :)

7 Kommentarer

HEJ NIKOLAJ
MEN SKULLE MAN (når man trykker på tekst tv knappen) IKKE ALIGEVEL (som på tv 3 kanalerne som også er holdt op med at bruge tekst tv) KOMME IND PÅ EN SIDE (hvor tv stationen meddeler at de ikke længer opdater tekst tv) SPØRGER FORDI DER (når jeg trykker på tekst tv knappen) PÅ KANAL 4 KANAL 5 og 6EREN
BARE FÅR EN BJÆLKE (frem) HVOR DER STÅR "intett tekst tv signal"

OG ER (altså) LIDT I TVIVL OM DET ER JERES SIGNAL DER ER NOGET GALT MED

SPØRGER FORDI JEG (jvf opslag jeg satte på i sidste uge under overskriften "Problemer med TEKST TV på KANAL 4 og FRANCE 2 og TV5 MONDE) SIDEN STARTEN AF JANUAR HAR OPLEVET AT

JEG (når jeg trykker på tekst tv knappen) PÅ KANAL 4 (pta det først var igår de lukkede for tekst tv) OG PÅ EUROSPORT 1 og EUROSPORT 2 samt på FRANCE 2 og TV5 MONDE
BARE FÅR EN BJÆLKE FREM

hvor den meddeler : "INTET TEKST TV SIGNAL (jeg kommer altså ikke engang--som på TV3 kanalerne--ind på en side hvor TV stationen meddeler de ikke længer har tekst tv) DA JEG (i midten af JANUAR) VAR HOS MIN MOR (der også bor i køge og også får signal fra yousse og har et ande TV mærke end mit) TJEKKEDE

OG HUN HAVDE TEKST TV (på kanal 4) DERFOR RINGEDE JEG (da jeg kom hjem) OG HENDE (jeg snakkede med inde hos jer) SAGDE DER VAR ANDRE (i mit område) DER (heller) IKKE HAVDE TEKST TV (på kanal 4) SÅ DET VAR EN FEJL PÅ DEN Ø (det område jeg bor i) ER PÅ og jeg ville få besked når fejlen var rettet

JEG HØRTE INTET
SÅ JEG RINGEDE (først) TIL SONY (der er fabrikanten af mit apparart) DE SAGDE DET (når jeg har tekst på andre kanaler) ER JERES SIGNAL
MEN AT JEG (for at være sikker) KUNNE PRØVE AT OPDATER SOFTWAER (via en USB nøgle de sendte) OG HJALP DET IKKE KUNNE JEG FABRIKS-0-STILLE

DA INGEN AF DELENE HJALP HAVDE JEG (i sidste uge) EN TEKNIKER (fra jer) UDE
DA HAN GODT KUNNE FÅ TEKST TV (må monitorn på den målekasse han har med) SAGDE HAN DET VAR MIT TV
DET HAR JEG FORLAGT SONY

SOM (fordi de benægter der er noget galt med mit apparart) HAR HENVIS TIL DET VÆRKSTED (de plejer at bruge) HER HAR DE (og samme besked har jeg også hørt fra andre) SAGT AT

DET ER JERES TEKNIK og SONYs SOFTWAER der IKKE (altid) KAN SAMMEN (og det er derfor softwaer opdatering ikke hjælper) HVILKET(også) ER GRUNDEN TIL

AT MAN (når man skal lave kanalsøgning) SKAL VÆLGE ANDEN UDBYDER (istedet for YOUSEE) HVIS MAN IKKE VIL AT KANALERNE (når man--efter søgning--laver farvoritliste) FORSVINDER (som jeg--ind til jeg blev obs på det problem--var ude for)

MEN I WEEKENDEN OPDAGEDE JEG AT JEG (hvis jeg køre signalet gennem min boks) GODT KUNNE SE TEKST (både på kanal 4 EUROSPORT 1 og EUROSPORT 2 samt på FRANCE 2 og TV5 MONDE) OG

AT DET (kun) ER HVIS JEG GØR DET (direkte) VIA TV (som er et digital tv med kortaflæser) JEG (når jeg trykker på tekst tv knappen) FÅR BJÆLKEN DER SIGER : "intet tekst tv signal"

MEN FRA OG MED IDAG ER DET (både) HVIS JEG GÅR DIREKTE VIA TV MEN OGSÅ HVIS JEG GÅR GENNEM BOKSEN
OG (både) PÅ KANAL 4
MEN OGSÅ PÅ KANAL 5 og 6EREN
AT BJÆLKEN (der siger : "intet tekst tv signal) KOMMER FREM ISTEDET FOR AT MAN (som på TV3s KANALER) KOMMER IND PÅ EN SIDE (der siger at de er holdt op med at sende tekst tv) ER ALT DET HER
IKKE NOGET DU (inden du svare) KAN UNDERSØGE HØJER OPPE I JERES SYSTEM EVT SPØRGE JERES TEKNIKER
Omdømme 3
Badge +1
Hej ks6,

Jeg har været i kontakt med en af mine kollegaer, for at finde et svar til dig som forhåbentlig kan give lidt afklaring.

Discovery som ejer bl.a. Eurosport 1 og 2 samt de kanaler jeg nævner i indlægget, har valgt at lukke for tekst-tv på deres kanaler. Derfor bør det ikke længere være muligt at se tekst tv på dem - heller ikke på din tv-boks.

TV5 Monde skulle angivet også har droppet tekst tv, men dette er efterhånden lang tid siden.

France 2 er for nyligt forsvundet da de lukkede SD-versionen af kanalen. Vi vil dog forsøge at få det på HD-kanalen på et tidspunkt.

Det bør derfor ikke være muligt at tage tekst-tv på de kanaler du nævner på nuværende tidspunkt.

Vh
Nikolaj
Omdømme 4
Badge
Nikolaj skrev:

Hej ks6,

Jeg har været i kontakt med en af mine kollegaer, for at finde et svar til dig som forhåbentlig kan give lidt afklaring.

Discovery som ejer bl.a. Eurosport 1 og 2 samt de kanaler jeg nævner i indlægget, har valgt at lukke for tekst-tv på deres kanaler. Derfor bør det ikke længere være muligt at se tekst tv på dem - heller ikke på din tv-boks.

TV5 Monde skulle angivet også har droppet tekst tv, men dette er efterhånden lang tid siden.

France 2 er for nyligt forsvundet da de lukkede SD-versionen af kanalen. Vi vil dog forsøge at få det på HD-kanalen på et tidspunkt.

Det bør derfor ikke være muligt at tage tekst-tv på de kanaler du nævner på nuværende tidspunkt.

Vh
Nikolaj

Ja, tekst TV er ved at dø, men ikke på DR kanaler, TV2 kanaler og svenske og norske landskanaler, idet det bruger det til undertekstninger for hørehæmmede
Omdømme 3
Badge +4
Selv om der lukkes for TTV, er det muligt at have hørehemmet/døve tekstning ved ikke at lukke den side der bruges til det.
I UK har der længe været lukket for TTV, men undertekst (SHD) siden (888) er der stadig.
Omdømme 3
mich skrev:

Ja, tekst TV er ved at dø, men ikke på DR kanaler, TV2 kanaler og svenske og norske landskanaler, idet det bruger det til undertekstninger for hørehæmmede

De har heller ingen planer om at lukke for TTV på de Tyske kanaler, men nu anvender Tyskerne også deres TTV til langt flere informationer end mange andre lande.
Nikolaj skrev:

Hej ks6,

Vh
Nikolaj

DET SVAR KAN JEG IKKE (helet) BRUGE

FOR DET (spørgsmålet går på) ER HVORFOR JEG (når jeg trykker på tekst tv knappe) IKKE (som hos min mor når hun trykker på tekst knappen på kanal 4 og hos mig selv når jeg trykker på tekst hos TV3 der også har lukket) KOMMER IND PÅ EN BLANK side 100

DER LYDER DERIMOD (hos mig)ET PLING (og så kommer der hen over billedet en enkelt linje hvor der står "intet tekst tv signal tilgængeligt) SÅDAN HAR DET (hos mig) VÆRET (siden starten af januar) MED (ud over EUROSPORT 1 og 2 og France 2 TV5 Monde) KANAL 4

SOM MIN MOR (ind til i går hvor de lukkede) GODT KUNNE SE TEKST PÅ (nu kommer hun bare ind på en blank side 100 medens der--hos mig--lyder et pling og så står der "intet tekst signal") OG TEKNIKEREN (jeg havde besøg af i sidste uge) KUNNE (på skærmen på sin målekasse) GODT SE TEKST PÅ (både) KANAL 4 (der jo først lukkede i går og DE 2 FRANSKE (som var dem han tjekkede) OG JEG OPDAGEDE (i weekenden) AT JEG (over boksen) OGSÅ (selv) KUNNE SE PÅ KANAL 4

MEN FRA OG MED I GÅR HVOR DE LUKKEDE HAR DER (både over boksen og via tv og både på KANAL 4 KANAL 5 og 6eren) KOMMET ET PLING (og der kommer en enkelt linje hvor der står : intet tekst signal) HVOR IMOD DER (hos min mor) SKER DET (som der også sker hos mig selv på TV3) AT MAN KOMMER IND PÅ EN BLANK side 100
HAR (lige her til aften) OVER BOKSEN TJEKKET EUROSPORT 1 og 2 (som også har har lukket tekst tv) OG DER KOMMER JEG (hvis jeg går over boksen) IND PÅ EN (tom) SIDE 100 (som min mor gør på kanal 4)

ISTEDET FOR AT DER (som når jeg prøver EUROSPORT 1 og 2 direkte via TV eller som på KANAL 4 KANAL 5 og 6eren både via boksen og TV siden 1/3) BARE KOMMER ET PLING OG EN LINJE HVOR DER STÅR "intet tekst signal"

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)